رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد؛
معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از مواهب بی‌نظیر گردشگری بر آن است تا افق ۲۰۲۵ میلادی، با تقویت زیرساخت‌ها و امکانات مناسب، خود را برای پذیرایی از ۲۰ میلیون گردشگر جهانی آماده کند.
کد خبر: ۲۸۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 30 August 2016
به گزارش تابناک تبریز، مسعود سلطانی‌فر در مراسم گشایش نخستین اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا خاطرنشان کرد: این امر با پیگیری مناسبات و رویدادهایی از قبیل اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز، نشست سرمایه‌گذاراران خارجی در سال آینده و اجلاس راهنمایان گردشگری، اذهان جهانی را به جایگاه گردشگری ایران معطوف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان اعضای خانواده گردشگری آسیا با گذشت ۱۵ سال از شکل‌گیری این مجمع، امروز در تبریز گرد هم آمده‌ایم تا فصل جدیدی در حیات مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیا رقم زنیم.

رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار را دارد که با تاسیس مرکزی در تهران کمک شایانی به تعمیق تفاهم و همبستگی ملت‌های آسیایی کرده‌است.

سلطانی‌فر، گردشگری را از مهم‌ترین و رو به رشد‌ترین صنایعی دانست که با ماهیت چند بعدی، سودآوری اقتصادی، اشتغال‌آفرینی و درک متقابل فرهنگی و اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اختصاص یک شغل از ۱۰ شغال جهان به این صنعت، گواه همین امر است؛ به همین منظور، ضرورت‌های صنعت گردشگری، جمهوری اسلامی ایران و سازمان میراث فرهنگی را بر آن داشت تا تاسیس و میزبانی اولین دوره این مجمع را در شهر تبریز پیگیری کند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان افزایش تعداد اعضای مجمع آسیایی از ۱۸ کشور در سال ۲۰۰۲ به ۳۴ کشور کنونی را از دستاوردهای مهم گردشگری در پهنه آسیا عنوان کرد.

رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعیین ۲۰ پروژه محوری و مشترک در مجمع همکاری‌های آسیا گفت: این ۲۰ پروژه در قالب شش اولویت اصلی در زمینه آموزش، علوم و فناوری، امنیت آب و غذا، ایجاد احساس هویت مشترک آسیایی بین کشورهای عضو مجمع و برگزاری ۱۴ نشست وزارتی و اجلاس‌های تخصصی پیگیری می‌شود.

سلطانی‌فر با بیان این‌که این امر نوید آینده پرفروغ گردشگری در این مجمع است، اظهار داشت: اطمینان دارم کارشناسان گردشگری در نشست روز گذشته، با مباحث گوناگون و عمیق در زمینه های برنامه‌ریزی اثربخش گردشگری، نقش گردشگری در توانمندسازی جوامع محلی، چالش‌های زیست‌محیطی گردشگری، بازار کار و معرفی فرصت‌های نوظهور، به نتایج ارزشمندی دست یافته است.

وی در پایان از تلاش های استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز در میزبانی اجلاس تبریز قدردانی کرد.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :