در دیدار شهردار تبریز با وزیر گردشگری ترکیه مطرح شد
شهردار تبریز با بیان اینکه این شهر از اولویت‌های مهم ترکیه در ارتباطات گردشگری با ایران است، گفت: استمرار روابط سازنده طرفین، زمینه توسعه برنامه‌های فرهنگی و گردشگری را مهیا می‌کند.
کد خبر: ۲۸۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 30 August 2016
 به گزارش تابناک تبریز،صادق نجفی در حاشیه اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دیدار با وزیر گردشگری ترکیه، ارتباطات گردشگری دو طرف را امتیاز ویژه در برنامه‌های تبریز 2018 خواند و گفت: مراودات شهروندی تبریز و ترکیه به مرحله مهمی از تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی رسیده‌ است.

وی اضافه کرد: خواهرخواندگی تبریز با استانبول بستر مهمی است که می‌تواند فرصت‌های گردشگری متقابل را تقویت کند؛ تبریز پیش از این با میزبانی هفته فرهنگی ارزروم و حضور در برنامه‌های فرهنگی شهرهای مختلف ترکیه، این اراده را ثابت کرده است.

نجفی ابراز امیدواری کرد که استمرار روابط سازنده طرفین، زمینه توسعه برنامه‌های فرهنگی و گردشگری را مهیا کند. 

ماهر اونال، وزیر گردشگری ترکیه نیز در این دیدار، با اشاره به فرصت‌های گردشگری شهر تبریز اظهار داشت: تبریز با در نظر داشتن پیشینه ممتاز فرهنگی و ارتباطات تاریخی با شهرهای مختلف ترکیه، از اولویت‌های مهم ترکیه در ارتباطات گردشگری با ایران است.

وی اظهار امیدواری کرد انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و میزبانی اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا زمینه‌ساز شکوفایی قابلیت‌های گردشگری این شهر باشد.

اونال تاکید کرد: در پشتیبانی از برنامه‌های ارتباطی تبریز و شهرهای مختلف ترکیه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :