رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «دایه دلسوزتر از مادر نشوید»،«مانند تراکتور از خبرنگار عبور کردم»،«حمله به سفارت انقلابی‌گری نیست، خدمت به دشمن است»،«برخی اصلاح‌طلبان برای سال۹۶ ساز جداگانه می‌زنند»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۸۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ 30 August 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احتمال ردصلاحیت اعضای متخلف شورای شهر

قاسم میرزایی‌نیکو ، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به ایلنا گفت: احتمال ردصلاحیت این افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستای آینده هست . یکی از مهمترین وظایف کمیسیون شوراها انتخاب هیات نظارت سه‌نفره است و مهمتر از آن، برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا است. کمیته سه‌نفره‌ای که توسط کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تشکیل می‌شود، به‌عنوان هیات حل اختلاف، مسئولیت تایید یا ردصلاحیت نامزدهای این انتخابات را برعهده دارد. مدارکی درخصوص برخی تخلف‌های اعضای فعلی شورای شهر تهران درمورد واگذاری املاک ازسوی شهرداری تهران در اختیار اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی قرار گرفته که احتمالاً پس از تعطیلات تابستانی مجلس، این مسئله را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

دایه دلسوزتر از مادر نشوید

علی مطهری در تذکر ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات تند سیدحسین نقوی حسینی که در جریان یک تذکر شفاهی شدیداً از او به‌خاطر نامه‌ای که اخیراً درباره حوادث دهه ۶۰ و انتشار فایل صوتی صحبت‌های آیت‌الله منتظری انتقاد کرده بود، گفت: در جنایتکار بودن منافقین هیچ تردیدی نیست و گروه فرقان که پدر بنده را به شهادت رساند، شاخه‌ای از منافقین بود و اکبر گودرزی رهبر گروه فرقان، دوست صمیمی رجوی بود و با یکدیگر جلسه‌های مستمر داشتند و لازم نیست آقای نقوی‌حسینی دایه دلسوزتر از مادر شوند. کل حرف من در آن نامه این بوده که اگر سوالی در اذهان مردم به‌وجود آمده و حدود یک‌ماه گذشته این مسئله در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح بوده، مسئولان به‌جای شعار دادن درباره جنایتکاری منافقین و عظمت امام (ره)، باید درباره خود موضوع توضیح دهند. این‌که بگوییم منافقین جنایتکار بوده، توضیح واضحات است. مسئولان باید توضیح دهند که به‌عنوان مثال در سال ۶۷ با کمال احتیاط عمل شده، حکم هم شرعی بوده و هیچ ظلمی به هیچکس نشده و درصورتی که کسی اعتراضی دارد، اعلام کند تا بررسی کنیم که اگر قصوری شده‌باشد، جبران می‌کنیم. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

مخالفان به دنبال ناامید کردن مردم از رای به روحانی ‌هستند

آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در واکنش به حملات بی امان مخالفین سرسخت دولت گفت: دولت از راهبرد رسانه ای موثر در یک سال آینده استفاده کند و بدون لکنت نیز موانع را با مردم در میان بگذارد مخالفان دولت درصدد تضعیف پایگاه دولت، ایجاد مانع بر سر راه برنامه‌های دولت و درنهایت ناامید کردن مردم از رای دادن مجدد به آقای روحانی ‌هستند. مطمئنا روند مانع‌تراشی و سیاه‌نمایی علیه دولت در یک سال آینده که به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم شدت بیشتری می‌یابد. دولت برای مقابله با این روند باید دو کار انجام دهد، یکی مطرح کردن مشکلات و موانع پیش روی دولت بدون لکنت‌زبان و دیگری بهره‌گیری از مجموعه رسانه‌هایی است که در طول سه سال گذشته همکاری لازم را با دولت داشتند. به نظر می‌رسد دولت در این سال‌ها استراتژی لازم و پیش برنده‌ای برای به کار‌گیری ظرفیت این رسانه‌ها را نداشته است تا در بزنگاه‌هایی که مخالفان سرسخت قصد حمله دارند بتواند با به کار‌گیری از این راهبرد حملات را خنثی کند. فرهیختگان این خبر را منتشر کرد.

 

جلیلی فقط پایداری‌ها را دارد

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و وضعیت وحدت اصولگرایان گفت: بعید می‌دانم که در فرصت باقی مانده اصولگرایان بتوانند بر سر یک کاندیدای مشخص به وحدت و اجماع برسند. روحانی را نمی‌توان کاندیدای صد درصدی اصلاح‌طلبان دانست زیرا وی کاندیدای بخشی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است. سران اصولگرایی افرادی مانند علی لاریجانی و ناطق نوری به طور حتم در سال 96 از حسن روحانی حمایت خواهند کرد. اگر فردی مانند جلیلی وارد رقابت‌ شود طبیعتا بخشی از پایداری‌ها به حمایت از وی می‌پردازند. اما احمدی‌نژاد پایگاه رای عمومی دارد و سعی می‌کند با تکیه بر رای که در میان مردم دارد وارد رقابت‌های انتخاباتی شود. اصلاح‌‌طلبان با شرط و بی شرط از روحانی حمایت می‌کنند زیرا گزینه‌ی دیگری همانند وی که رای آور باشد را ندارند . نامه نیوز این خبر را منتشر کرد.

 

مانند تراکتور از خبرنگار عبور کردم

نادر قاضی‌پور روز یکشنبه خبرنگار روزنامه ایران را در لابی مجلس مورد ضرب و شتم قرار داده بود. او امروز درباره اتفاق روز یکشنبه بیان کرد: من روز یکشنبه با سرعت به دیدار مردمی راهی بودم. چند نفر از خبرنگاران عزیز به سمت من آمدند و به سوالات چند نفر از آنها پاسخ دادم اما یکی از آنها با سماجت سوال بد می کرد. واکنشی به شوخی از سوی بنده نسبت به این خبرنگار صورت گرفت، اما باز با این حال بنده به فکر این بودم که با سرعت و چون تراکتور از کنار این خبرنگار عبور کرده و به کارهای دفترم برسم. به اصحاب رسانه و خبرنگاران احترام می گذارم و همیشه موضوع مسکن وام و درمان خبرنگاران را پیگیری کرده و می کنم و مدافع گردش آزاد اطلاعات هستم. از همه همکارانی که در این باره اظهار نظر کردند، تشکر می کنم. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

 

پیام احمدی‌نژاد به اصولگرایان

در محافل سیاسی شنیده می‌شود،رئیس دولت‌های نهم و دهم تلاش خود را برای تایید صلاحیت آغاز کرده‌ است. بر اساس این شنیده ها احمدی نژاد از طریق یک رابط، این پیام را برای اصولگرایان فرستاده که چون می تواند در بخشهایی از کشور رای مردم را به سود خود جمع کند،اصولگرایان از تخریب وی دست برداشته و به جای آن از او حمایت کنند تا بازار انتخابات به سود این جناح گرم شود. احمدی نژاد در پیغام خود به اصولگرایان این نکته را هم افزوده است که در روزهای پایانی نزدیک به انتخابات به نفع نامزدی که اصولگرایان به او خواهند رسید،کنار خواهد رفت. از پاسخی که اصولگرایان به احمدی نژاد داده اند،اطلاعی در دست نیست. اما به نظر می رسد این جناح،به او اعتماد ندارد و نمی‌خواهد به سرنوشت وعده مشابهی که احمدی نژاد در سال ۸۴ به اصولگرایان داد، دچار شود. ۲۴آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

حمله به سفارت انقلابی‌گری نیست، خدمت به دشمن است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با بیان این مطلب که اگر از جیب مردم برای تامین مردم هزینه کنیم و از لسان مردم سخن درشت بگوییم ‌درست نیست، تصریح کرد: انقلابی‌گری به معنای کمک بیشتر به مردم برای زیست و زندگی است. بعضی‌ها مسیر را اشتباه فرض کردند و گاهی تعجب می‌کنیم که حمله به سفارت را انقلابی‌گری تعبیر می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند و به مخالفان حمله به سفارت توهین می‌کنند. صالحی امیری تاکید کرد: نفع استراتژی حمله به سفارت نصیب دشمن می شود و خواسته یا ناخواسته با حمله به سفارت، هزینه‌های سنگینی به ملت وارد شده که شما می‌بینید بخشی از ظرفیت امنیت ملی کشور، دیپلماسی و مدیریت کشور، در فضای فعلی مصروف مدیریت فضا برای کنترل بحران‌های منطقه است که کشور عربستان آن را تولید و باز تولید می کند. اعتدال این خبر را منتشر کرد.

 

آمار رویارویی‌های دریایی ایران و آمریکا بیش از ارقام اعلامی پنتاگون است

هفته گذشته یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که درگیری‌های خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس در سال 2016 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است. طبق گفته این مقام دفاعی آمریکا، در اولین نیمه سال 2016، 19 تقابل خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا و وجود داشته که نیروی دریایی آمریکا این تقابل‌ها را «ناامن و غیرحرفه‌ای» خوانده بود. در اولین نیمه سال 2015، شمار این تقابل‌ها 10 مورد بود. این آمار و ارقام بعد از گزارش روز جمعه فاکس‌نیوز منتشر شد که تأکید کرده بود چنین تقابل‌هایی در سال جاری میلادی بیش از 50 درصد بوده است. مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

کنایه و متلک رامبد جوان به مهران مدیری

رامبد جوان در برنامه خندوانه گفت که قبلا سیگار می کشیده و این عادت زشت و بد را ترک کرده است!برنامه خندوانه شب گذشته میزبان کیمیا علیزاده قهرمان مسابقات تکواندوی المپیک بود.در بخشی از این برنامه، رامبد جوان از کیمیا علیزاده پرسید که آیا تا بحال عادت بدی داشته که آنرا کنار گذاشته باشد؟ که قهرمان تکواندوی کشورمان پاسخش منفی بود.در ادامه رامبد جوان با صدای بلند اعلام کرد که سیگار می کشیده و آنرا ترک کرده و این ترک کردن سیگار را به عنوان کنار گذاشتن یک عادت بد عنوان کرد. وی در ادامه تاکید کرد که همیشه از ترک سیگار در زندگی اش به عنوان یک افتخار یاد می کند.نکته جالب اینجاست که رامبد جوان تاکنون در بیش از ٤٠٠ برنامه قبلی خندوانه به این موضوع اشاره نکرده بود!گفتنی است چند روز پیش مهران مدیری در نشست خبری خود و در حضور خبرنگاران و عکاسان اقدام به کشیدن سیگار کرد که تصاویر وی به صورت گسترده در رسانه ها بازتاب داشت.به نظر می رسد تاکید بر ماجرای ترک سیگار توسط رامبد جوان، کنایه ای به این اقدام مهران مدیری باشد.

 

اتوبوس تیم ملی اجاره ای است

اتوبوسی که دیروز از آن رونمایی شد اجاره ای است و اتوبوس اختصاصی تیم ملی در آینده ای نزدیک آماده می شود.در حالی که خیلی ها اعلام کردند که اتوبوس فعلی تیم ملی، اتوبوس اصلی است اما اینطور نیست و اتوبوسی که دیروز از ان رونمایی شد اجاره ای است و اتوبوس اختصاصی تیم ملی در آینده ای نزدیک رونمایی می شود.اتوبوسی که دیروز از آن رونمایی شد به مدت 6 ماه در اختیار ملی پوشان است.این مطلب در کاپ منتشر شده است.

 

جزییات درگیری فوتبالیست معروف در یک مرکز تجاری

روز گذشته هشتم شهریور ماه ،‌ساعت 15:35 دقیقه فردی با 110 تماس گرفت و از درگیری در مرکز تجاری تجریش در خیابان ملکی خبر داد.یک منبع آگاه انتظامی درباره این موضوع گفت: سریعا اکیپ‌های کلانتری 123 دربند در محل حاضر شدند و دریافتند که درگیری میان ورزشکار معروف فوتبال و فردی به نام "پ-ف" رخ داده است.وی افزود: "پ-ف" به دلیل درگیری لفظی از این ورزشکار معروف شکایت کرد و پرونده آنان به دادسرا ارسال شد.

 

درگیری لفظی روحانی با عضو شورای‌عالی فضای مجازی

در آخرین جلسه شورایعالی فضای مجازی که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد درگیری لفظی رئیس جمهور با یکی از اعضای حقوقی شورا موجب بروز برخی حاشیه ها در این جلسه گردید.در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی که از معدود جلسات برگزار شده در سال اخیر بود عضو حقوقی شورا طبق آئین نامه داخلی و براساس نامه ای که توسط عده ای از اعضا امضا و تحویل شده بود از رئیس جمهور درخواست مطرح شدن موضوع نامه مبنی بر تشکیل منظم جلسات را داشت که رئیس جمهور به وی اجازه مطرح کردن این موضوع را نمی دهد و وقتی آقای روحانی با تکرار درخواست این عضو حقوقی شورا مبنی برقانونی بودن و براساس آئین نامه بودن درخواست خود مواجه می شود با عصبانیت تاکید می کند که آیین نامه داخلی شورا را تغییر می دهیم!پس از پایان جلسه این عضو حقوقی شورا خطاب به رئیس شورایعالی فضای مجازی می گوید:"خوب شد شما سرهنگ نیستید که چنین برخوردی می کنید" که باعث عصبانیت رئیس جمهور و بروز پاره ای درگیری های لفظی می شود.این مطلب در پارس نیوز منتشر شده است.

 

تعیین نام مستقلین ولایی برای فراکسیون سوم

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی از نهایی شدن اساسنامه این فراکسیون و تعیین نام آن در جلسه امروز صبح خبر داد.مهرداد لاهوتی اظهار کرد: فراکسیون مستقلین ولایت امروز صبح در جلسه اساسنامه اش را نهایی کرد و مقرر شد که نام این فراکسیون مستقلین ولایی شود.به گفته وی در این اساسنامه ضمن تعیین اهداف این فراکسیون و پرداختن به کارهای کارشناسی و تخصصی تاکید شد که اعضای فراکسیون حق ندارند در فراکسیون دیگری عضو باشند.لاهوتی در پایان گفت که اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون مستقلین ولایی بعد از تعطیلات مجلس و برای تعیین هیات رئیسه دائم تشکیل می شود.

 

پیشنهاد عجیب جدیدی؛ «قبر در برابر خانه»

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران پیشنهاد عجیبی در خصوص واگذاری خانه به جای قبر بیان کرد.جدیدی با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه 20، گفت: متاسفانه طرح تعریض حرم شاه عبدالعظیم حسنی نیمه کاره مانده و مردم به دلیل کمبود اعتبار با مشکل مواجه هستند و این در حالی است که قبر در حرم حضرت شاه عبدالعظیم حدود یک یا دو میلیارد تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که قبور به صورت پنج یا شش طبقه حفر می‌شوند و برخی از سکنه اطراف حرم پیشنهاد دادند که به جای خانه‌هایشان به آنها قبر داده شود و این در حالی است که اصلا پولی در میان نیست و مردم مایلند در عوض ارائه خانه‌هایشان، قبر دریافت کنند و پیشنهاد می‌شود در این زمینه و برای حل مشکلات مردم کمیته‌ای در شورا و شهرداری تشکیل شود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

علت شکست اصولگرایان از اصلاح طلبان در سال 92!

سید حسن نقوی حسنی در گفت و گویی درباره لیست اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان در مرحله مقدماتی گفتگو پیرامون نامزدهای انتخاباتی خود را اغاز کردند. همه گروه ها و افراد نیز کاندیداهای مورد نظر خود را در این جلسه معرفی کردند. در این مرحله هیچ تصمیم گیری نهایی نشده فقط افراد یا گروه ها و احزاب پیشنهادات های خود را برای ریاست جمهوری می دهند و نزدیک به انتخابات فرد نهایی را معرفی می کنند. نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که ایا فضا برای اصولگرایان محیا است که بخواهند از یک نفر در انتخابات سال آینده حمایت کنند تاکید کرد: بله، زمینه اش وجود دارد. سال 92 اصولگرایان، طرف مقابل که اصلاح طلبان باشند را به حساب نمی آوردند که همین موضوع باعث شد شکست سختی را دچار شویم. سال 92 درسی به اصولگرایان داد که براساس آن ملزم هستند این دوره به یک نفر برسند.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

 

کنایه سردار نقدی به مطهری

سردار محمد رضا نقدی در حاشیه هفدهمین اجلاس سالیانه سازمان بسیج اساتید کشور در مشهد گفت: فتواهایی که امام(ره) صادر کرده است دارای مبانی محکم فقهی و حقوقی است. وی اظهار کرد: برخی از اشخاصی که فرزند آدم بزرگ و مشهوری هستند، اظهار نظری می کنند که کار اشتباهی است.

 

درگیری لفظی رئیس جمهور در یک جلسه

در پی تعویق مکرر در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی کشور و نارضایتی اعضای حقیقی و حقوقی شورا از روند موجود، آخرین جلسه شورای عالی (شنبه شب) به ریاست حسن روحانی با حاشیه هایی همراه بود. در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی یکی از اعضای حقوقی شورا طبق آئین نامه داخلی و براساس نامه ای که توسط عده ای از اعضا امضا و تحویل شده بود، از رئیس جمهور درخواست مطرح شدن موضوع نامه مبنی بر تشکیل منظم جلسات را داشت که به دلیل اختصاص زمان به موضوع شبکه ملی اطلاعات، اجازه مطرح شدن این موضوع و اعلام وصول آن داده نشد.شنیده ها حاکی از آن است که زمانی که رئیس جمهور با تکرار درخواست این عضو حقوقی شورا مبنی برقانونی بودن و براساس آئین نامه بودن درخواست خود مواجه می شود، با عصبانیت تاکید می کند که «آیین نامه داخلی شورا را تغییر می دهیم!»این عضو حقوقی شورا همچنین خطاب به روحانی (رئیس شورای عالی فضای مجازی) به کنایه وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری که گفته بود: « من سرهنگ نیستم »، اشاره کرد که این موضوع باعث عصبانیت رئیس جمهور و بروز پاره ای درگیری های لفظی شد.در این باره پیگیری خبرنگار مهر از یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی حاکی از آن است که موضوع عدم برگزاری مرتب جلسات شورای عالی فضای مجازی بارها از سوی اعضا با تذکر همراه بوده و پیش از این نیز قول داده شده بود که برپایی این جلسات به صورت مرتب انجام شود.

 

برخی اصلاح‌طلبان برای سال۹۶ ساز جداگانه می‌زنند

عبدالله ناصری عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: مرجعی به‌نام شورای فراگیر ائتلاف در میان اصلاح‌طلبان تشکیل شده که در انتخابات۹۶ نیز مانند انتخابات ۹۲ و ۹۴ نقش محوری در سیاست‌گذاری و بیان نقطه‌نظرات اصلاح‌طلبان برعهده خواهد داشت. وی یادآور شد: توجه آقای خرازی به این نکته معطوف بود که برخی گروه‌ها می‌خواهند ساز جداگانه‌ای بزنند و ما تابع همان محوریتی هستیم که شاخص آن آقای خاتمی است. این مساله همواره موردتایید آقای خرازی بوده و خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار