مدیر کل ثبت احوال استان:
مدیر کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: سن ازدواج حدود 400 هزار دختر و پسر در استان سپری شده که این موضوع زنگ هشدار جدی است.
کد خبر: ۲۸۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 02 September 2016
به گزارش تابناک تبریز از اداره کل ورزش و جوانان استان، علی جعفری آذر در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار کرد: با ادامه روند نگران‌کننده موجود، آینده استان و کشور با تهدید جدی به لحاظ جمعیتی مواجه خواهد بود، به گونه ای که در چند سال آینده جامعه ای پیر مجرد خواهیم داشت که برای حکومت و مجموعه دستگاه‌های دولتی، هزینه‌هایی سرسام‌آور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تحمیل می‌کند.

 وی چنین شرایطی را خطرناک دانست و گفت: شاید در سال های آینده بخش اعظمی از بودجه کشور صرف هزینه‌های مددکاری برای جامعه مجرد و پیر شود که این می‌تواند آینده کشور را با مخاطره های زیادی مواجه سازد.

 جعفری آذر از روند روبه‌کاهش ازدواج و روبه‌ازدیاد طلاق از سال 1390 تاکنون در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده، نسبت طلاق به ازدواج از 14.5 درصد سال 1390 به 21.6 درصد در سال 1394 رسیده است که نشان می‌دهد برای تغییر این نسبت باید کارهای فراوان و کارشناسی شده تر در سطح کشور و استان به انجام شود.

 وی ادامه داد: نسبت ازدواج در سال 1391 معادل 15.5 درصد، در سال 1392 معادل 17.5 درصد و در سال 1393 برابر با 20 درصد بوده است.

 

جعفری آذر اضافه کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ نرح طلاق نسبت به ازدواج در رده 13 کشوری قرار دارد که نسبت به میانگین کشوری تا حدی پایین تر است.

 

وی نرخ طلاق نسبت به ازدواج در شهرستان‌های بستان آباد، کلیبر و اسکو را بیشتر از سایر شهرستان های آذربایجان شرقی و در شهرستان های چارایماق، جلفا و ورزقان را کمتر از دیگر شهرستان ها اعلام کرد.

 

جعفری آذر بیشترین فراوانی طلاق در میان زوج های آذربایجان شرقی را مربوط به پنج سال اول زندگی شامل 50 درصد اعلام و اظهار کرد: 16 درصد مجموع طلاق های ثبت شده نیز در سال اول زندگی است.

 

وی، تعداد طلاق های ثبت شده در استان در پنج ماهه اول امسال را سه هزار و 958 فقره عنوان کرد که از این تعداد یک هزار و 498 مورد در مراکز شهری و بقیه در مناطق روستایی ثبت شده است.

 

جعفری آذر گفت: مجموع ازدواج های ثبت شده در پنج ماهه اول امسال در آذربایجان شرقی نیز 16 هزار و 865 مورد بوده است که از این رقم 13 هزار و 581 مورد در مراکز شهری و سه هزار و 284 مورد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
حتما الان ربطش میدن به ماهواره و شبکه های اجتماعی!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :