امام جمعه تبریز:
وی از اظهارنظرهایی مبنی اینکه دلیل پیشرفت برخی کشورها، جمع‌آوری سازمان‌های نظامی آن‌ها است، انتقاد کرد و گفت: این حرف‌ها نادرست است، قدرت دفاعی و نظامی ایران به قدری بالا است که در صورت وجود جنگ، دشمن را غافلگیر خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 23 September 2016

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های  نماز جمعه تبریز دفاع مقدس را نقطه سرنوشت‌ساز و شناسنامه نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد  امنیت کنونی کشور در سایه جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و آزادگان به وجود آمده است.

وی با اشاره به رژه نیروهای مسلح در کشور گفت:  تنها در صورتی تهدیدات نظامی دشمن تمام می‌شود که قدرت نظامی ما زیاد بوده و در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کند. 

وی گفت: در طول سال‌های گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح می‌شود مبنی بر اینکه رفع تهدید نظامی و جنگ به‌ دلیل برجام و مذاکره با آمریکا بوده در حالی که این سخنان صحیح نیست به طوری که باز بی‌عهدی آمریکا در برجام بار دیگر بر همگان آشکار شده و به جای عمل به تعهدات آمریکا به بهانه تراشی و مسائل دیگر را در برجام به میان می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر مبنی بر اینکه علت پیشرفت برخی کشورها، جمع‌آوری سازمان‌های نظامی آنها بوده است، تأکید کرد: باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.


عضو خبرگان رهبری بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا نتیجه عقلانیت و تجربه است، تصریح کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، جمع‌آوری سازمان‌های نظامی، سخن اشتباهی است و هیچ عاقلی به هیچ بهانه‌ای، نیروهای نظامی خود را کنار نمی‌زند بلکه تمام تلاش خود را برای تقویت روزافزون آن‌ها به کار می‌گیرد.

آیت الله مجتهدشبستری تنها عامل رفع تهدید نظامی را «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود، گفت: اگر دشمنان از قدرت نظامی ایران هراس نداشتند به جای بحران‌آفرینی در یمن، سوریه و کشورهای منطقه مستقیما سراغ ایران می‌آمدند.

وی به سخنان سخیف دشمنان که گزینه جنگ هنوز روی میز است اشاره و اظهار داشت: ایران هرگز قصد تجاوز به کشور را نداشته و نخواهد کرد اما در صورت هر نوع اقدامی علیه ایران جواب پشیمان کننده‌ای دریافت کرده و تل آویو با خاک یکسان می‌شود.


وی با اشاره به اینکه آمریکا به آتش بس سوریه پایبند نبوده است، اظهار کرد: همین بد عهدی ها و خیانت های آمریکاست که باعث شده تمامی ملت ها از این کشور متنفر باشند و شعار مرگ بر آمریکا سر دهند.

امام جمعه تبریز بد عهدی و اهمال کاری آمریکا در انجام تعهداتش را تخلف بین المللی دانست و گفت: سخنان رئیس جمهور در مجامع سازمان ملل بیانگر واقعیت ها بود.


وی افزود: تعلل آمریکا در اجرای تعهدات قانونی‌اش در ماه‌های گذشته اشتباهی راهبردی است که باید فوراً جبران شود، متاسفانه این‌گونه اقدامات غیرقانونی مسبوق به سابقه است و آخرین نمونه آن رای دیوان عالی آمریکا در تایید دست‌اندازی به میلیاردها دلار اموال ملت ایران در سال‌های گذشته است.

خطیب جمعه تبریز گفت: لازم است از سخنان رئیس جمهور که متضمن بیان واقعیت‌ها بود تجلیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار