رئیس دانشگاه تبریز مطرح کرد
رئیس دانشگاه تبریز با اظهار گلایه از برخی مسئولان استانی گفت: ما روزهای بسیار سختی را سپری کردیم که خیلی از مسئولان به گوشی‌های تلفن خود پاسخ نمی‌دادند، اما سپاه دلسوزانه در کنار دانشگاه بود و همکاری کرد.
کد خبر: ۳۰۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 26 September 2016
به گزارش تابناک تبریز از پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا، محمدرضا پورمحمدی در نشست فرمانده سپاه با رؤسای دانشگاه‌های تبریز با بیان اینکه عمده مشکلات کشور و دانشگاه به رویکرد فرهنکی باز می‌‌شود، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، دانشجوی فعال نباید از خرد سیاسی فاصله داشته باشد.

وی افزود: بعضاً واقعیت‌های جامعه با مولود ذهنیت‌های ما فاصله دارد، بنابراین باید به سمت نیازسنجی و رفع نیازهای جامعه پیش رفت.

رئیس دانشگاه تبریز مطرح کرد: امسال به دلیل ایام انتخابات ریاست جمهوری شاید با چالش‌هایی مواجه شویم که پیش درآمد آنها در قالب مسائل صنفی در دانشگاه‌های تهران شروع شده است.

وی افزود: با ابتکار عمل و تصویب هیئت رئیسه دانشگاه تبریز برخی از حساسیت‌های صنفی، در قالب حذف برخی هزینه‌ها مدیریت شد.

پورمحمدی تبیین کرد: کم نیستند مجموعه‌ها و افرادی که در داخل دانشگاه به دنبال دردسرآفرینی هستند، بنابراین برای سخنرانی افراد در دانشگاه‌ها باید برنامه عقلانی تدوین شود.

هیئت نظارت دانشگاه‌ها در صلاحیت سخنران‌‌ها فعال ظاهر شود

وی افزود: هیئت نظارت دانشگاه‌ها باید در صلاحیت سخنران‌ها فعال ظاهر شده و بحث‌های مجادله‌انگیز در قالب مناظره برگزار شود.

رئیس دانشگاه تبریز تبیین کرد: وجود سردار کریمیان و سپاه عاشورا یک رابطه مودت‌آمیزی بین دانشگاه و بسیج ایجاد کرده است؛ برخی‌ها نگاه خوشبینانه‌ای به دانشگاه ندارند، اما نقش‌آفرینی سپاه عاشورا در مسائل دانشگاه بسیار مغتنم بوده و همواره کمک حال دانشگاه هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه تبریز، گفت: سال گذشته در کنار فعالیت‌های گسترده علمی، برنامه‌های متعدد فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شد که حاصل این فعالیت‌ها، آزاداندیشی عقلانی در دانشگاه بود.

تلفن همراه برخی مسئولان در روزهای سخت بی‌پاسخ بود، اما سپاه دلسوزانه در کنار دانشگاه ایستاد

پورمحمدی با اظهار گلایه از برخی مسئولان استانی گفت: ما روزهای بسیار سختی را سپری کردیم که خیلی از مسئولان به گوشی‌های تلفن خود پاسخ نمی‌دادند، اما سپاه و سردار کریمیان دلسوزانه در کنار دانشگاه بود و همکاری کرد.

وی افزود: متأسفانه برخی‌ها نگاه آمرانه به دانشگاه را رها نمی‌کنند، در حالی که دانشگاه فضای اقناعی است.

16 آذر روز «مرگ بر آمریکا» و «استکبارستیزی» است نه دعواهای داخلی

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به روز دانشجو بیان کرد: 16 آذر روز «مرگ بر آمریکا» و «استکبارستیزی» است نه دعواهای داخلی؛ عده‌ای می‌خواهند این روز را به درگیری‌های برادرانه تبدیل کنند.

وی در خصوص مشکلات پیش آمده در نشریات دانشجویی اظهار داشت: آئین‌نامه نشریات دانشجویی می‌گوید که نشریه قبل از چاپ ممیزی نشود، اما شورای تأمین استان آذربایجان‌شرقی می‌گوید که نشریه قبل از چاپ باید ممیزی شود.

لزوم حل پارادکس ممیزی نشریات

پورمحمدی تبیین کرد: اگر در دانشگاه مطلب خلاف قانون چاپ شود سراغ مسؤول تشکل را نمی‌گیرند. می‌پرسند رئیس آن دانشگاه چه کسی بود؟ بنابراین پارادوکس ممیزی نشریات باید برطرف شود؛ عقب‌نشینی وزارت علوم در این مورد نیز ما را با چالش مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه تبریز مطرح کرد: البته دانشگاه نسبت به چند نشریه دانشجویی حساسیت به خرج داد و از چاپ مطالب غیرقانونی ممانعت به عمل آورده است.

پورمحمدی از آموزش زبان ترکی آذری با نام‌نویسی 80 دانشجو خبر داد و گفت: امیدواریم مسائل مربوط به آذربایجان به صورت آکادمیک حل و فصل شده و خیابان‌ها به محل درگیری‌ها تبدیل نشود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار