رئیس ستاد آثار دفاع مقدس روحانیون گفت: یکی از برنامه‌های امروز دشمن تحریف گفتمان حضرت امام خمینی(ره) است، این در تاریخ هم سابقه دارد، یعنی تبدیل گفتمان نبوی و علوی به گفتمان اموی یک سابقه تاریخی دارد.
کد خبر: ۳۰۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 27 September 2016
/فار حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، ظهر امروز 6 مهرماه با حضور در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: با توجه به موقعیت فعلی انقلاب اسلامی دارد و هشدارهایی که دقیقا در همین راستا مقام معظم رهبری دارند، خصوصا هشداری که از 14 خرداد سال گذشته در حرم مطهر امام خمینی(ره) سخنرانی داشتند، که آن سخنرانی نقطه عطف در مباحث مربوط به انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر تأمل و دقت در این زمینه داشته باشیم متوجه خواهید شد که از آن تاریخ به بعد ایشان مطالب و مباحث سخنرانی‌های دیگرشان دقیقا در راستای همان مسیر نقطه عطفی است که حتی در فرمایشات امسال نیز در کنار مرقد مطهر حضرت امام در همین راستا بوده است.

حجت‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: نکته مهم و قابل توجه در فرمایشات مقام معظم رهبری دو اتفاق مهم است که در تاریخ انقلاب اتفاق می‌افتد و دشمن بر این موضوع سرمایه‌گذاری سنگینی را انجام می‌دهد.فارس

وی یکی از آن دو نکته را مسأله تحریف دانست و گفت: امروزه به شکل تحریف گفتمان امام خمینی(ره) است، این در تاریخ هم سابقه دارد، یعنی تبدیل گفتمان نبوی و علوی به گفتمان اموی یک سابقه تاریخی دارد و دشمن توانست تلاش بیشتر گفتمان نبوی را به گفتمان اموی تبدیل سازد.

رئیس ستاد آثار دفاع مقدس روحانیون اضافه کرد: امروزه دشمن همین مسیر و خط را دنبال کرده و از فتنه 88 هم به این طرف هم دشمن مطلب جدیدی را متوجه شده است که خود نیز بر مساله غفلت آگاهی دارد و ابزارهای قابل توجهی برای استفاده از این مساله دارد که می‌تواند استفاده کند و همچنین سرمایه‌گذاری کلانی نیز داشته است.

وی افزود: در بحث تحریف کارهای زیادی باید صورت گیرد و بهترین مجموعه تشکیلات آخوندی و روحانیت است که مقوله تحریف و سوابق آن را به دست آورده و اتفاقات بعدی را پیش‌بینی کند و همچنین تطبیق زمانی داشته باشد.

این مسئول دولتی نکته دوم را نفوذ بیان کرد و گفت: نفوذ سابقه کهنی در زندگی بشر داشته و مختص این دوران نیست و البته این نفوذ بیشتر در رابطه با ادیان است و مکاتب الهی قابل توجه و بررسی و دقت است که باید اقدامات و کارهایی که نفوذ در یک جامعه رقم زده دارد.

وی به منویات حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ مبنی بر اینکه اگر ما راه امام را گم کنیم و یا نسبت به راه امام غفلت کنیم یا عمدا آن را کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد، اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم به نکات ریز و قابل توجه این گفته بپردازیم باید گفت که گم کردن راه امام برای نسل سوم و چهارم است که صحبت‌ها و سلوک امام را به صورت مستقیم نشنیده و ایشان را ندیده‌اند.

رئیس سابق وزارت اطلاعات ادامه داد: برخی سواستفاده گر نیز در محافل مختلف به بیان خاطره‌هایی از امام می‌پردازند و جملات صریح امام را که در صحیفه نور و همچنین وصیت‌نامه ایشان آمده است را بیان نکرده و مشغول خاطره‌گویی هستند و باید توجه کنیم این خاطره‌ها ابزار خوب و قابل توجه در زمینه تحریف هستند.

وی به تشریح جمله دوم پرداخت و گفت: در جمله دوم آمده است که نسبت به گفته‌های امام غفلت کنیم و این غفلت برای نسلی است که امام خمینی(ره) را دیده و با سلوک گفته‌های ایشان از نزدیک آشنا هستند ولی آن‌ها را بنا به دلایلی چون از دست دادن پست و مقام، اشراف‌زدگی، زندگی اشرافی، حسادت و ... کنار گذاشته است.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه از پشت صحنه‌های خیلی از مسائل کشور اطلاع دارم، گفت: خیلی‌ها در این مقوله کم آوردند و در فتنه 88 چهره بیشتر انها نمایان شد و نتوانستند در مسیر امام خمینی (ره) باقی بمانند.

وی ادامه داد: در مقابل افرادی که نتوانستند در راه امام خمینی(ره) باقی بمانند افرادی هستند که عمارگونه ایستاده و راه را به خوبی تشخیص داده و تبعیت از امامت را می‌دانند.

رئیس ستاد آثار دفاع مقدس روحانیون با اشاره به اینکه اسلام همه مسائل اصلی و مبنایی را بر اساس سلبی و ایجابی بیان می‌کند، گفت: شعار پیامبر قولو لا اله الا الله تفلحو است، که لا اله الا الله سلب است که اگر لا اله الا الله نباشد به الله نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: ولایت‌مداری نیز بر اصل سلبی و ایجابی بوده که در آیات 51 تا 56 سوره مائده، ولایت‌مداری سلبی و ایجابی بیان شده است.

این مسئول دولتی تأکید کرد: ولایت‌مداری و ماندن در مسیر ولایت مداری امری بسیار مهم بوده و افرادی که عمارگونه به فعالیت مشغول هستند نعمت های بزرگ برای کشور می‌باشند.

وی در تشریح مساله کنار گذاشتن اهداف و گفته های امام خمینی(ره) به صورت عمدی گفت: زمانی که نفوذ به نتیجه می‌رسد به گونه‌ای می‌شود که میدان‌دارهای انقلابی راه درست را تشخیص نخواهند داد.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه اگر بخواهیم مقوله نفوذ را در القاب مختلف بررسی کنیم خواهید دید که نفوذ مقوله‌ای است که شیطان در آن آمده است و آیات مختلف قرانی گواه بر این مسئله هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو نوع نفوذ وجود دارد که یکی نفوذ موردی و دیگری نفوذ جریانی است که البته نفوذ در ابعاد  مختلف معیشتی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی جایگاه دارد ولی مقوله‌های اصلی دو مورد است.

وی با اشاره به اینکه نفوذ موردی چند زیر کد اساسی دارد، گفت: یکی از این زیرکدها تربیت افراد برای ترور فیزیکی نخبگان است که مصداق آن در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران مشاهده می‌شود.

وزیر اسبق اطلاعات در همین راستا افزود: صهیونیست‌ها بعد از ترور احمدی‌روشن از کار خود پشیمان بودند زیرا آنها با هدف ایجاد ترس و هراس در بین جوانان بودند ولی حضور گسترده جمعیت دانشجویی کشور برای انتخاب رشته‌های هسته‌ای افزایش چشمگیری پیدا کرد که موجب هراس خود صهیونیست‌ها شد.

وی تأکید کرد: البته امروزه ترور با گلوله انجام نمی‌گیرد و از سایر روش‌های دیگر برای ترور استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری در مورد شهید آشتیانی که استاد مباحث نانو بوده‌اند تعبیر شهادت استفاده می‌کنند، حساب شده است.

وی زیرکد بعدی را ترور شخیصتی دانست و گفت: این ترور شخصیتی نیز به دو بخش تضعیف شخصیت فرد و یا قرار دادن یک فرد در کنار آن فرد برای از بین بردن شخصیت فرد است.

حجت‌الاسلام مصلحی مصداق این نوع ترور شخصیتی را چنین بیان کرد: در مساله آقای منتظری می‌بینید که مطابق با سوابق انقلابی تا سمت قائم مقام رهبری پیش رفت، ولی در کنار این فرد دشمن مهدی هاشمی قرار داد که شخصیت او را از بین برد.

وی به سرمایه‌گذاری سرویس اطلاعاتی انگلیس و دشمنان اسلام در حوزه‌های علمیه قم و مناطق شیعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که در بیت مرجع در نجف افسر انگلیسی احترام ویژه‌ای داشت.

وی به اهمیت تضعیف شخصیت‌های برجسته جامعه از نظر دشمنان اشاره کرد و گفت: آن‌ها سعی دارند افراد را از نظر فکری به سطح پایین بکشانند تا اهداف شوم خود را در جامعه اسلامی قالب سازند.

حجت‌الاسلام مصلحی در همین راستا تضعیف شخصیت علمی و حوزوی سروش و کدیور را بیان کرد و ادامه داد: سروش یک فرد علمی و جز نخبگان ایران بود که تحت تاثیر افکار سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس در اروپا به مخالفت با ایران می‌پردازد.

وی در رابطه با کدیور نیز اینگونه گفت: او یک فرد روحانی بوده که تحت تأثیر افکار استکبارستیز دشمن قرار گرفت و امروزه در کشورهای غربی اقدام به تالیف کتابی بر علیه ولایت فقیه نموده است.

وی با بیان اینکه امروزه بیشترین سرمایه‌گذاری را بر روی مباحث فکری کرده است، گفت: سرویس اطلاعاتی انگلیس موضوع بهائیت را در کشور راه می‌اندازد و در مقابل آن انجمن حجتیه را نیز قرار می‌دهد و نکته قابل توجه این است که در بحث‌های فکری نمی‌توان با بگیر و ببند پیش رفت.

رئیس ستاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس روحانیون به اقدام ارزشمند علمای اهل سنت برای برگزاری جلسه‌ای در چچن در رابطه با تبلیغ صحیح عقاید اهل تسنن اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصمیم بر آن شده است که اسلام واقعی تبیین و تشریح شود و سخنرانی‌های بسیار مفیدی نیز انجام شده است.

وی به دوران ریاست خود در وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در دولت دهم وجود داشت و همچنین سایر مباحث دیگری نیز وجود داشت، اطلاعات قابل توجهی به دست آوردیم که آن‌ها را در سایت‌ها برای دید عموم قرار دادیم که برخی از مدیر مسؤولان به من اطلاع دادند که افراد زیادی با پرداخت هزینه‌های سنگین، خواستار حذف این اخبار شده‌اند.

وی زیر کد بعدی در زمینه نفوذ موردی را سرمایه‌گذاری افراد بر روی یک نفر در یک محدوده زمانی اعلام کرد و افزود: با سرمایه گذاری 10، 20 و 30 ساله بر روی یک شخص خاص، آن را به یک جایگاه قدرت در جامعه تبدیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به اینک یک سوم آیات قرآن مربوط به یهود و نصارا است، گفت: هیچ مفسری تا به حال نحوه شکل گیری یهود و بنی‌اسرائیل توجه نکرده است البته توجه کنیم که منظور از ریشه های قرآنی این کار انجام نشده است وگرنه بیشتر کتب تاریخی دستکاری شده بوده و حتی می‌توان گفت الان در آمریکا ضد انقلاب کتبی در رابطه با تاریخ انقلاب اسلامی ایران در حال نوشتن است.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری فراوان این کتاب‌ها را وارد ایران کرده و توسط افرادی این کتب را در قسمتی از کتابخانه‌ها قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: مردم به دنبال روی کار آمدن افرادی هستند که بیکاری را از بین برده و توسعه و پیشرفت را برای همه به ارمغان آورند در حالی که دشمن با ایجاد فتنه کاری می‌کند نتیجه چیزی شود که خودش می‌خواهد و همه را دچار اشتباه محاسباتی می‌کند.

مصلحی به 10 فعالیت دشمن در زمینه به نتیجه رسیدن طرح‌هایش اشاره کرد و گفت: دشمن با ایجاد ترس و هراس سعی بر نتیجه بخشی و اشتباه در محاسبات دولت مردان می‌کند.

رئیس ستاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس روحانیون به بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: اگر توجه کنید قبل از هر مذاکره، اوباما سخنرانی با این موضوع که گزینه‌های نظامی بر روی میز است تا ترسی بر مذاکره کنندگان ایرانی ایجاد کنند.

وی افزود: این ایجاد ترس نیز نتیجه بخش بوده زیرا آقای ظریف در یک سخنرانی خود با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد تمام تجهیزات نظامی و هسته ای ایران با یک دگمه نابود می‌کند ترس و اشتباه محاسباتی را نشان داد.

وی همچنین گفت: زمانی که ظریف از مجموعه هسته‌ای ایران بازدید کرد به این نتیجه رسید که آمریکا چنین قدرتی در مقابل ایران نخواهد داشت.

مصلحی همچنین دومین کار را وعده دروغ دشمن اعلام کرد و گفت: مذاکرات ایران دو سال طول کشید و فقط وعده‌های دروغ از طرف دشمن بوده است و بر همین اساس 8 میلیارد دلار بر این وعده های دروغ از سویس به هلند سایر کشورهای اروپایی رفت و در نهایت به کشور امارات و عمان رسید.

وی یکی دیگر از کارها را خیال پردازی برخی از افراد بیان کرد و ادامه داد: در مباحث علمی ایران در جایگاه بلندی قرار دارد و در زمانی که در وزارت بودم بسیاری از جشنواره‌های علمی را کنسل می‌کردم؛ زیرا دشمن تمامی فکر خود را بر شناساندن نخبگان علمی گذاشته است.

وزیر اسبق اصلاعات کشرمان افزود: امروزه نیز بر همین روال بوده و یکی از پروژه‌های اصلی دشمن ارتباطات و رفت و آمد به دانشگاه‌ها با نخبگان علمی است و مطمئن باشید از این کار نه تنها قصد خیر ندارند بلکه خواستار ایجاد زیان‌های جبران ناپذیر به ایران اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست یکی دیگر از کارهای دشمنان است که با زیبا جلوه دادن راه را برای نفوذ و نتیجه بخشی آن آماده می‌کنند.

وی بحث خرید هواپیماها را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به آمار و ارقام حدود دو درصد از مردم کشور با هواپیما جابجا می‌شوند که با این حال تا این اندازه بر روی این مساله سرمایه گذاری شده و آن هم سرمایه‌گذاری که با شرط قرار ندادن این هواپیماها به شرکت‌های در حال تحریم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار