نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:
نماینده مردم تبریز، در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان خصوصی‌سازی با واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز به «شستا» موافقت نکرده است.
کد خبر: ۳۰۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 28 September 2016

احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره برگزاری نشست مشترک برخی از نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی عبدالعلی‌زاده رئیس هیأت مدیره شرکت شستا و عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور، اظهار داشت: این نشست جهت تعیین تکلیف موضوع واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز تشکیل شد.

وی افزود: ماشین‌سازی تبریز نیازمند نوسازی است و خریدارانی از نظر نمایندگان استان مقبول هستند که بتوانند برنامه نوسازی و توسعه این واحد صنعتی معظم را تدوین و اجرایی کنند.

نماینده مردم تبریز، در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) از پتانسیل و امکانات لازم برای بازسازی و توسعه کارخانه ماشین‌سازی تبریز برخوردار است از اینرو نمایندگان حاضر در نشست پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شستا را دادند.

علیرضابیگی با اشاره به استقبال رئیس هیأت مدیره شرکت شستا از این پیشنهاد، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به ازای استهلاک بدهی یک هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی با واگذاری کارخانه ماشین سازی به شستا اعلام موافقت کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه کرد: متاسفانه رئیس سازمان خصوصی‌سازی با این پیشنهاد مخالفت نمود.

وی با اشاره به دلایل مخالفت رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در این نشست آقای پوری حسینی اعلام کرد براساس قانون بودجه سال 95 بایستی ده‌هزار میلیارد تومان از محل واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی تحصیل شود که تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان محقق نشده است؛ با واگذاری ماشین‌سازی به شستا در قبال بدهی دولت به تامین اجتماعی، دولت از هزار میلیارد تومان که می‌تواند از خریداران متفرقه دریافت نماید محروم خواهد شد.

علیرضابیگی با بیان اینکه مخالفت رئیس سازمان خصوصی‌سازی مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت، گفت: پوری حسینی تصمیم‌گیری در این مورد را خارج از اختیارات خود اعلام کرد و نهایتا مقرر شد موضوع پیشنهاد واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به شستا از وزیر اقتصاد و دارائی پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار