دستیار ویژه رئیس مجلس و خانم هدیه خلف عباس رئیس مجلس سوریه درباره جزییات تشکیل کمیته دوستی مجالس دو کشور ، رایزنی کردند.
کد خبر: ۳۰۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 28 September 2016
به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری صداوسیما، رئیس مجلس سوریه که به دعوت دکتر لاریجانی در تهران بسر می برد نخستین سفر خود در این سمت به کشورمان را نشانگر عمق روابط راهبردی دو کشور خواند و افزود: ملت و دولت سوریه هیچ گاه حمایت های جمهوری اسلامی را در مقطع حساس و تاریخی منطقه از یاد نخواهند برد.

خانم هدیه عباس تشکیل گروه دوستی پارلمانی به ریاست دکتر لاریجانی در مجلس دهم را نشانگر اهمیت نگاه تهران به  دمشق دانست و افزود: بزودی گروه دوستی مجالس سوریه و ایران نیز به ریاست رئیس مجلس سوریه در دمشق شروع به کار خواهد کرد.

وی  ادامه چهل دقیقه عملیات جنگنده های امریکایی علیه نظامیان ارتش سوریه در حومه حلب را همزمان با اتش بس که منجر به شهادت حداقل هشتاد نظامی سوریه در حال مبارزه با تروریسم شد نشانه حمایت کاخ سفید از تروریسم خواند.

امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل  نیز در این دیدار تاکید کرد که در جریان این سفر حسب توافق روسای مجالس در مذاکرات اخیر تهران ، گروه دوستی پارلمانی به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی و متشکل از نمایندگان فعال مجلس تشکیل می شود که نقش آن در پیگیری همه جانبه روابط دو کشور ممتاز خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: در ماه های اخیر امریکایی ها بطور غیرمستقیم تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را تشویق و به روش دیپلماتیک وادار کنند که بپذیریم بشار اسد در اینده سوریه نقش نداشته باشد، مواضع دقیق مقام معظم رهبری و راهبرد نظام مانع تحقق اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی در این موضوع شد. 

در همین زمان نیز امریکایی ها تلاش فشرده ای به عمل اوردند که روسیه را با روش تهدید و تطمیع وادار به همراهی با کاخ سفید در حذف بشار اسد نمایند که مسکو هم هوشمندانه رفتار کرد.

مقام معظم رهبری با درایت همیشگی اجازه مذاکره با امریکا را در موضوع منطقه و سوریه ندادند چرا که تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر اثبات می کند وعده دولتمردان امریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار