امام جمعه شهرستان سراب نسبت به عرضه برنج آمریکایی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۱۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 12 October 2016
در پی عرضه برنج آمریکایی در یکی از فروشگاه‌های سراب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی در جمع عزاداران سراب با انتقاد از توزیع برنج آمریکایی اظهار داشت: مسئولان هرچه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری این برنج‌ها از سطح فروشگاه‌ها اقدام کنند.

امام جمعه سراب تصریح کرد: از شخص استاندار می‌خواهم تا در این مورد وارد عمل شود.

وی تاکیدکرد: آمریکا کشور متخاصم با ایران اسلامی است و بیشترین ضربه را به ما وارد کرده و روا نیست تا این حد با آن مراوده اقتصادی داشته باشیم.

یکی از فروشگاه‌های دولتی با عرضه این برنج در شیشه خود آن را ویژه محرم اعلام کرده که اوج بدسلیقگی خود را می‌رساند در حالی که شعار سرورمان سیدالشهدا هیهات من الذّله است توزیع این برنج به گونه‌ای دهن کجی به مردم است.

تا جایی که یادمان می‌آید تا به امروز دولت در گونی برنج‌های وارداتی برنج آرژانتینی و اروگوئه ثبت می‌شد نه آمریکایی، اما مثل اینکه بعد از برجام تعدادی از مسئولان کشورمان تنها به دنبال آن هستد به گونه‌ای تنها نام آمریکا را در کشور خوب جلوه بدهند در حالی که مسئولان امر تا به امروز نسبت به بدعهدی آمریکا به برجام اعتراض کرده و این کشور دشمنی خود را هر روز با ملت ایران گسترش می‌دهد.

 
 
 

فرامرز یک شهروندانی گفت: ذائقه ما برنج آمریکایی سازگار نیست.

یک شهروند دیگرانی هم از اینکه با وجود دستور وزیر در ممنوعیت واردات برنج از آمریکا شرکت دولتی اقدام به واردات برنج می‌کند، اظهار تعجب کرد.

یک سیب زمینی کار سرابی هم به کنایه به خبرنگار فارس گفت: ای کاش شرکت‌های امریکایی هم سیب‌زمینی ما را وارد می‌کردند.

منظور از نوشتن روی گونی برنج اوروگوئه‌ای برنج دانه بلند آمریکا با با آرم بازرگانی دولتی چیست؟

اکرمی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب و امام جمعه سراب در جمع عزاداران  مسجد جامع سراب گفت: واقعه‌ای در شهرستان سراب به وقوع پیوسته که قلبم را جریحه دار کرده که قطعا غیرتمندان حسینی و سرابی را جریحه‌دار می‌کند.

وی ادامه داد: برنج‌هایی را با گونی‌های بزرگ آورده‌اند و روی آن نوشته‌اند برنج دانه بلند آمریکایی و بعد تبلیغ کرده‌اند که این برنج‌ها را برای عزاداران امام حسین(ع) با قیمتی نسبتا پایین‌تر پخش خواهیم کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب اظهار داشت: قضاوت نمی‌کنم که توزیع این برنج‌ها عمدی، سهوی و یا غفلت بوده است ولی واقعیت این است که ما به آمریکا و استکبار می‌گوییم  هیهات من الذله و عملی بر خلاف آن از برخی مسئولان سر می‌زند که در این رابطه  با استاندار و امام جمعه و مدیر کل تعاون روستایی گفت‌وگو کردم که آیا واقعا از امریکا برنج وارد کردید که گفتند خیر چنین اتفاقی نیفتاده است.

اکرمی با ابراز تاسف دوباره گفت: پس چگونه است که روی برنج اوروگوئه‌ای به فارسی نوشته می‌شود برنج دانه بلند آمریکا و مغازه‌دار سرابی هم روی مغازه می‌نویسد برنج دانه بلند آمریکایی ویژه محرم.

امام جمعه سراب با اشاره به روح بلند آزادی خواه و عزت حضرت امام خمینی(ره) ابراز داشت: روحت شاد اماما که فرمودی نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان و نامردان بیفتد.

وی ادامه داد: معنای ندارد  که زیر برنج می‌نویسند برنج امریکایی دانه بلند و آن هم با آرم بازرگانی دولتی، پس باید درمقابل عزاداران پاسخگو باشند.

هر چند امروز تمام این برنج‌ها جمع‌آوری و به تبریز ارسال شد.

اکرمی گفت: یکی از دوستان می‌گفت سال گذشته این اتفاق در عراق افتاد و حال نمی‌دانم مساله توزیع این برنج‌ها غیرت سنجی، حساسیت سنجی، عزادار سنجی و یا امتحان انقلابی‌هاست، شایدم غفلت هست که بعید است چنین عملی با گذر از  این همه مبادی در تهران بسته‌بندی و برای پخش در استان غیرتمند آذربایجان‌شرقی به تبریز ارسال شود.

وی این عمل را توهین به مردم و عزاداران حسینی عنوان و ابراز داشت مسئولینی که در پخش آن دست داشتند باید پاسخگو باشند.

امام جمعه سراب اظهار داشت: آمریکا هر روز توهین و تنبیه عهد شکنی می‌کند متاسفانه با یک عمل تروریستی در اروپا و کشته شدن چند تن یهود و نصاری  پیام ها از کشورمان جهت محکومیت تروریست و عرض تسلیت به اروپا جاری و ساری شد ولی با کشته شدن هزاران مظلوم شیعه و یمنی خبرهایی از تسلیت و محکومیت تروریست نیست.

گزارش فارس حاکی است، در پی عرضه برنج آمریکایی در یکی از فروشگاه‌های سراب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی در جمع عزاداران سراب با انتقاد از توزیع برنج آمریکایی اظهار داشت: مسئولان هرچه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری این برنج‌ها از سطح فروشگاه‌ها اقدام کنند.

امام جمعه سراب تصریح کرد: از شخص استاندار می‌خواهم تا در این مورد وارد عمل شود.

وی تاکیدکرد: آمریکا کشور متخاصم با ایران اسلامی است و بیشترین ضربه را به ما وارد کرده و روا نیست تا این حد با آن مراوده اقتصادی داشته باشیم.

یکی از فروشگاه‌های دولتی با عرضه این برنج در شیشه خود آن را ویژه محرم اعلام کرده که اوج بدسلیقگی خود را می‌رساند در حالی که شعار سرورمان سیدالشهدا هیهات من الذّله است توزیع این برنج به گونه‌ای دهن کجی به مردم است.

در پایان فرمایشات رهبری مقام عظمای ولایت را مرور می‌کنیم امیدواریم مسئولان امر بیشتر به این مسایل توجه کنند

*به دشمنی که لبخند می زند اعتماد نکنیم. آمریکایی‌ها از آنطرف لبخند می‌زنند و اظهار میل به مذاکره می‌کنند و از این طرف بلافاصله می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است، خب چه غلطی ممکن است انجام دهند.

* حرف ما با مسئولین این است که برای گشایش مسائل کشور باید نگاهشان به درون باشد؛ در عرصه دیپلماسی هم آن دولتی موفق است که متکی به نیروی درون‌زا و اقتدار و توانایی‌های درونی باشد./

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فریدون از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
یعنی برنج هندی خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار