رییس جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای مکتوب درباره هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس سازمان ملل نوشت، استانبول باید مرکز سازمان ملل باشد.
کد خبر: ۳۱۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 26 October 2016
به گزارش تابناک تبریز از ایسنا به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفته است: پس از آنکه ترکیه کمک مالی خود را در سال‌های اخیر به سازمان ملل بیشتر کرده حالا به دنبال این است که استانبول را مرکز سازمان ملل کند. استانبول می‌تواند اهداف و ماموریت‌های سازمان ملل را تحقق بخشد.

وی در ادامه این بیانیه مکتوب آورده است: ما بر این باوریم که استانبول با تاریخچه خود، غنای فرهنگی، موقعیت استراتژیک و زیبایی‌های طبیعی می‌تواند همکاری مناسبی با سازمان ملل داشته باشد و اهداف و ماموریت‌های این سازمان را محقق کند. جهان بزرگتر از پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل است.

رییس جمهوری ترکیه ادامه داد: ما تلاش‌های خودمان را برای تحقق این روند ادامه می‌دهیم. ترکیه یکی از مدافعان سازمان ملل است و به ارزش‌های آن احترام می‌گذارد چون این سازمان از زمان تاسیس اقدام به برقراری صلح و ثبات در جهان کرده و در روندهای میانجی‌گری در سطح بین‌الملل حضور داشته است.

اردوغان در پیام خود همچنین درباره مساله حضور مهاجران سوری در ترکیه مطالبی را مطرح کرده و آورده است: با توجه به کمک‌های انسانی به سه میلیون آواره سوری و عراقی، ترکیه نماد وجدان جهانی است. نخستین نشست جهانی کمک‌های بشردوستانه در 23 و 24 مه سال جاری میلادی در ترکیه برگزار شد که نشان از حساسیت کشور به تراژدی‌های بشری دارد. من امیدوارم این اقدامات به سازمان ملل کمک کند تا صلح و عظمت را به جهان بیاورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :