نمایندگان مجلس با رای قاطع، ‌قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را دائمی کردند.
کد خبر: ۳۱۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 26 October 2016
اولین دستور امروز مجلس، ‌ادامه بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور است.
ماده الحاقی پنج این لایحه یکی از موضوعات بحث برانگیز جلسه علنی روز گذشته مجلس بود که نمایندگان درباره تصویب و حذف آن به نتیجه نرسیدند و آن را به جلسه علنی امروز موکول کردند.
 
ظاهرا قبل از شروع جلسه علنی امروز مجلس، رییس مجلس در یک جلسه غیر علنی درباره این ماده توضیحاتی ارائه کرده و توافق ضمنی با نمایندگان انجام داده است.
به محض آغاز رسمی جلسه علنی، ماده الحاقی پنج که تصریح می کرد« قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2 دی ماه 91 و اصلاحات بعدی آن با اصلاحات زیر( که در پیوست وجود داشت) دائمی می شود» به رای گذاشته شد و نمایندگان - با توافق قبلی - با آن مخالفت کردند.
 
علت مخالفت نمایندگان با تصویب این ماده این بود که اگر تصویب می شد از آنجایی که شورای نگهبان یک بار به آن ایراد گرفته و مجددا به شورای نگهبان ارسال می شد،‌ احتمال رد دوباره آن بسیار بود و اگر چنین اتفاقی رخ می داد این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شد.
از آنجاکه مهلت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تا کمتر از دو ماه دیگر به اتمام می رسد، قطعا در این فاصله تکلیف ماده الحاقی پنج در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین نمی شد.
 
بنابراین نمایندگان ماده الحاقی پنج را به شرح ذیل اصلاح و تصویب کردند:
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2 دی 91 و اصلاحات بعدی آن دائمی می شود.
از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس 205 نفر به این اصلاحیه رای مثبت ،‌ 6 نفر رای مخالف و 4 نفر رای ممتنع دادند و 11 نفر نیز علیرغم حضور در صحن در رای گیری شرکت نکردند.
 
پس از رای قاطع نمایندگان ، علی لاریجانی گفت: این اصلاحیه با رای خیلی استثنایی تصویب شد.
رییس مجلس گفت: با این مصوبه عملا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که انشاالله در شورای نگهبان هم تصویب خواهد شد، دائمی می شود و اصلاحات مد نظر در برنامه ششم و یا در قالب لایحه و طرح اعمال خواهد شد./خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :