دربی شماره 7 تبریز با حال و هوای متفاوتی برگزار می‌شود؛ تراکتور برای رسیدن به صدر جدول نیاز به پیروزی دارد و گسترش برای بهبود شرایط و خروج کامل از بحران.
کد خبر: ۳۱۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 27 October 2016
 گسترش فولاد و تراکتورسازی، دو تیمی هستند که در سال های گذشته مانند اعضای یک خانواده هر کاری برای یکدیگر از دستشان برآمده انجام دادند. امسال اما کمی شرایط متفاوت است و به نظر می رسد دیگر رفاقت اعضای دو تیم مانند گذشته نیست. گواه این ادعا هم می تواند مسائل مربوط به ورزشگاه در شهر تبریز باشد که گسترش فولاد حاضر نشد در روزهایی که ورزشگاه یادگار مهیای برگزاری بازی نیست، ورزشگاه اختصاصی خود (بنیان دیزل) را به تراکتور بدهد؛ به هر ترتیب تراکتور در ورزشگاه اختصاصی خود بازی هایش را انجام داد؛ اما این موضوع نمی تواند از حساسیت های دربی شماره 7 شهر تبریز میان گسترش فولاد و تراکتورسازی کم کند.


در ادامه 6+10 نکته از بازی فردای دو تیم که از ساعت 14:45 در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار می شود را در ادامه بخوانید:


1-دربی فردای شهر تبریز میان گسترش فولاد و تراکتورسازی هفتمین دیدار رودر روی دو تیم در لیگ برتر است. جالب اینکه در 6 بازی قبلی گسترش فولاد هرگز نتوانسته مقابل تراکتورسازی به برتری برسد. 3 بازی با تساوی به پایان رسیده و 3 بازی را تراکتورسازی به سود خود به پایان برده است.


2- محمد ابراهیمی و شهرام گودرزی دو بازیکن فصل گذشته گسترش فولاد هستند که در ابتدای فصل به تراکتورسازی پیوستند. انتقال آنها به تراکتور با دلخوری مسئولان گسترش فولاد همراه شد؛ به همین خاطر بازی فردا برای آنها حساسیت های خاصی دارد. خالد شفیعی، سعید آقایی و مهدی کیانی سایر بازیکنان تیم تراکتورسازی هستند که سابقه بازی در گسترش فولاد را دارند.


3- فراز کمالوند، سرمربی سابق تراکتورسازی، که نزدیک به دو سال است روی نیمکت گسترش فولاد می نشیند، نزد هواداران تراکتورسازی محبوبیت خاصی دارد. کمالوند در 3 بازی در لیگ برتر روی نیمکت گسترش فولاد مقابل تراکتورسازی قرار گرفته که 2 تساوی و 1 شکست در کارنامه اش ثبت شده است.


4- تیم گسترش فولاد تعدادی از بازیکنان سابق تراکتورسازی را در ترکیب خود دارد. مرتضی اسدی، مصطفی اکرامی، سیدمحسن حسینی و مسعود ابراهیم زاده نفراتی هستند که چند سال در تراکتورسازی بازی کردند و حضورشان مقابل تیم اول تبریز می تواند جالب توجه باشد.


5- امیر قلعه نویی که در بازی با فولاد خوزستان از سوی داور مسابقه اخراج شد، محروم است و نمی تواند روی نیمکت بنشیند. تراکتوری ها تلاش کردند تا محرومیت قلعه نویی بخشیده شود؛ اما بعید است این اتفاق رخ بدهد. شاید عدم حضور قلعه نویی روی نیمکت در بازی فردا به ضرر تراکتورسازی تمام شود.


6- در بازی فردا دو دروازه‌بان گسترش فولاد و تراکتورسازی نقش قابل توجهی خواهند داشت. فرناندو دخسوس و محمدرضا اخباری در 9 بازی گذشته لیگ برتر 5 بار موفق شدند دروازه شان را بسته نگه دارند. اگرچه دروازه‎بان‌های دو تیم کلین شیت‌های مساوی داشتند؛ اما تراکتور از این گل نخوردن ها بهتر استفاده کرده است. در بازی فردا نیز می توان به درخشش این دو دروازه بان امید داشت و قطعا کمالوند و قلعه‌نویی روی مهارت گلرهایشان حساب باز کرده‌اند.


7- دربی‌های گذشته گسترش‌فولاد و تراکتورسازی همگی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شده‌اند. حتی در زمانی که ورزشگاه بنیان دیزل آماده برگزاری مسابقه بوده، مسئولان گسترش فولاد راضی شدند تا بازی شان با تراکتور در یادگار برگزار شود. حالا اما برای نخستین بار دربی فردا در بنیان دیزل انجام می شود. دلیل این امر ناآماده بودن ورزشگاه یادگار و البته میزبانی گسترش فولاد است.


8- تیم گسترش فولاد همه بازیکنان خود را برای دیدار با تراکتورسازی در اختیار دارد. حتی مگنو باتیستا که گفته می شد محروم است، با استعلام از سازمان لیگ مشخص شد دو اخطاره است و می‌تواند به میدان برود. تراکتورسازی اگرچه بازیکن محرومی ندارد؛ اما محسن بنگر را به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر و سینا عشوری را به خاطر پارگی رباط صلیبی در اختیار ندارد. این در حالی است که محمد نوری مشکلی برای بازی کردن ندارد.


9- دو تیم در شرایطی فردا به مصاف یکدیگر می روند که پیروزی در این بازی اهمیت زیادی برای هر دو دارد. تراکتورسازی بعد از نتایج موفق ابتدای فصل در دو بازی قبلی به دو تساوی مقابل سایپا و فولاد رسیده و برای اینکه در کورس قهرمانی از پرسپولیس عقب نیفتد، محکوم به پیروزی است. از سوی دیگر اگر تراکتورسازی این بازی را هم نبرد، شاید صدای هوادارانش بابت 3 بازی بدون برد در بیاید. گسترش فولاد هم شرایط حساسی دارد. شاگردان کمالوند اگرچه با برد مقابل پدیده تا حدی از بحران خارج شدند؛ اما توقف مقابل صبای 9 نفره دوباره انتقادها را از گسترش فولاد افزایش داد. حالا گسترش برای اینکه به طور کامل از بحران خارج شود، نیاز به پیروزی مقابل تراکتورسازی دارد. هرچند که شکست در دربی می تواند شرایط این تیم را دوباره وخیم کند.


10- قضاوت بازی حساس تبریز برعهده سیدرضا مهدوی است. این داور جوان در شرایطی به عنوان قاضی بازی تراکتور و گسترش انتخاب شده که هفته گذشته بر سر داوری دیدار تراکتورسازی و فولاد در تبریز حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد شد. به نظر می رسد مهدوی روز سختی در دربی تبریز داشته باشد.


10+1- رقابت دو مهاجم برزیلی دو تیم دیگر موضوع مهم بازی فردا است. لوسیانو پریرا و لوسیانو ادینیو که در این فصل هر دو در تبریز بازی می کنند، هرکدام 3 گل به ثمر رسانده اند. آماری که برای آنها طبیعتا آمار چندان مناسبی نیست اما اعلام هر دو بازیکن جهت تلاش برای آقای گلی می تواند رقابت آنها برای گلزنی در دربی تبریز را افزایش دهد.


10+2- تیم تراکتورسازی به احتمال فراوان در بازی فردا با ترکیب محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، سروش رفیعی، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی و لوسیانو ادینیو به میدان خواهد رفت.


10+3- فراز کمالوند به احتمال فراوان تیمش را مقابل تراکتورسازی با ترکیب فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، سیدمحسن حسینی، مسعود ابراهیم زاده، بابک حاتمی، مگنو باتیستا، داریوش شجاعیان، محمدرضا خلعتبری، علیرضا نقی زاده، امین درویشی و لوسیانو پریرا به میدان می فرستد.


10+ 4- امیر قلعه نویی نسبت به فراز کمالوند در دوران مربیگری اش دربی های بیشتری را تجربه کرده است. قلعه نویی 14 بار در دربی تهران روی نیمکت استقلال نشسته که 3 برد، 2 باخت و 9 تساوی در کارنامه دارد. او در دربی تبریز نیز یک برد و یک تساوی مقابل شهرداری تبریز و یک تساوی مقابل گسترش فولاد در کارنامه دارد.


10+5- در تاریخ بازی های دو تیم شجاع خلیل زاده از تراکتورسازی با دو گل زده بهترین گلزن دربی تبریز به حساب می آید. خلیل زاده در بازی رفت سال گذشته و در جریان پیروزی 3 بر 1 تراکتور مقابل گسترش 2 گل وارد دروازه حریف کرد.


10+6: تراکتورسازی همچنان هیچ شکستی در این فصل در کارنامه اش ثبت نشده و قطعا به دنبال آن است تا خط تیره مقابل باخت هایش در جدول رده بندی باقی بماند. در عین حال گسترش فولاد دو شکست دارد و در این بازی برای کسب دومین پیروزی تلاش خواهد کرد./ورزش3
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار