ماشین سازی برای فرار از قعر جدول باید برابر پیکانی قرار بگیرد که در این فصل با مجید جلالی، روند خوبی را دنبال می کند و رسول خطیبی نمی‌خواهد شانس کسب امتیاز در تبریز را از دست بدهد.
کد خبر: ۳۱۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 27 October 2016
 رسول خطیبی که به همراه تیمش در ابتدای فصل امیدوار کننده ظاهر شده بود، در هفته های اخیر شرایط نامساعدی را پشت سر گذاشت که منتهی به حضورشان در قعر جدول شده است. برخلاف این تیم پیکان که بار دیگر در این فصل موفق به کسب جواز صعود به لیگ برتر شده، توانسته با مجید جلالی به نتیجه ای در خور توجه دست یابد. این مساله کار ماشین سازی را برای کسب امتیاز بازی خانگی سخت خواهد کرد.


این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که ماشین سازی این روزها با تداوم شکست های سریالی خود شرایط بدی را در لیگ تجربه می کند و نمی خواهد در پایان هفته دهم نیز به کار خود در انتهای جدول ادامه دهد؛ در طرف مقابل پیکان نیز این شانس را خواهد داشت تا با کسب امتیاز از این بازی، صعود چند پله ای در جدول را پشت سر بگذارد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به شرایط و آمار این دیدار:


1-  تراکتورسازی تبریز، تنها تیم لیگ برتری فصل شانزدهم است که در این فصل نیز هنوز موفق به میزبانی از حریفان خود نشده است و دیدارهای قبلی خود در تبریز را در زمین تراکتورسازی و گسترش فولاد پشت سر گذاشته است و این مساله در دیدار فردا نیز ادامه خواهد داشت.


2-  ماشین سازی در این فصل در کنار استقلال خوزستان بدترین خطوط دفاعی فصل را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که ادسون هنریکه، بهمن کامل، حبیب گردانی و مهدی قریشی در کنار فرناندز، گلر اسپانیایی این تیم، در ابتدای فصل نوید عملکرد بهتری را می دادند.


3-  ماشین سازی در این فصل و در دیدارهای اخیر خانگی خود تنها یک بار موفق به باز کردن دروازه حریفان خود شده و در دیدار برابر استقلال خوزستان که با شکست سه بر یک این تیم به پایان رسید، بایرامی زننده گل این تیم بود. این تیم در دیدارهای خانگی خود 6 گل دریافت کرده است و برابر تراکتورسازی، استقلال خوزستان، سپاهان شکست خورده و برابر گسترش به تساوی بدون گل دست یافت.


4-  پیکان از آخرین تجربه حضورش در تبریز خاطره خوشی در ذهن ندارد و با شکست 3 بر 1 برابر تراکتورسازی از زمین خارج شد. آنها در این فصل با دو نماینده تبریزی در این شهر جدال داشته اند که تساوی برابر گسترش و شکست مقابل تراکتورسازی پایان کار آنها بوده و باید دید سومین جدال مقابل نماینده تبریز چه نتیجه ای را برای آنها در پی خواهد داشت.

 


5-  پیکانی ها در دیدارهای خارج از خانه خود معمولا با تساوی از زمین خارج شده اند؛ آنها از 5 بازی این فصل خارج از خانه خود 3 دیدار را با تساوی، یک شکست و یک پیروزی به پایان رسانده و بهترین نتیجه آنها مربوط به پیروزی 3 بر 2 برابر استقلال خوزستان می باشد.


6-  هر دو تیم بعد از این دیدار باید به مصاف رقیبان دسته اولی خود در جام حذفی بروند، ماشین سازی دیدار با خونه به خونه بابل را پیش رو دارد و پیکان نیز برابر آلومینیوم اراک صف آرایی خواهد کرد تا نبرد یک شانزدهم نهایی این رقابت را پشت سر بگذارند.


7-  طبق اعلام کمیته داوران، قضاوت این بازی برعهده علی صفایی خواهد بود و علی میرزابیگی و سجاد طوری به عنوان کمک های اول و دوم، او را در این بازی همراهی خواهند کرد. صفایی را می توان داوری دانست که ابایی از دادن کارت های زیاد در بازی های خود ندارد و 42 کارت زرد در 10 دیدار اخیری که قضاوت کرده به بازیکنان داده است. او در دیدارهای دسته اولی مثل تقابل دو تیم پیکان و صنعت نفت در فصل گذشته 8 کارت زرد و 1 کارت قرمز به بازیکنان دو تیم داد و در دیدار فجرسپاسی و گیتی پسند نیز رکورد 9 کارت زرد را از خود به جا گذاشته است.


8-  پیام صادقیان و سامان نریمان جهان که در دیدار قبلی ماشین سازی به دلیل مصدومیت غیبت داشته اند، در این بازی مشکلی برای همراهی سبزپوشان نخواهند داشت و می توانند برابر پیکان به میدان بروند.


9-  شایعه اولتیماتوم به رسول خطیبی در پس نتایج ضعیف این تیم و حضور در قعر جدول، مدت هاست که شنیده می شود و خیلی ها این بازی را آخرین فرصت این مربی جوان و بومی می دانند که در طول فصول اخیر جوانان خوبی را به فوتبال معرفی کرده است. باید دید رسول خطیبی موفق خواهد شد این خوان را پشت سر بگذارد و با استفاده از تعطیلات شرایط تیمش برای نتیجه گیری را مثبت کند یا خیر.


10-  چهره های دو تیم را می توان گادوین منشا از پیکان، مهاجم نیجریه ای این تیم؛ همچنین پیام صادقیان از ماشین سازی نامید. دو بازیکنی که در دیدارهای اخیر خود توانسته اند عملکرد درخور توجهی در ترکیب تیم های خود به جا بگذارند. صادقیان در بازی قبلی تیمش به دلیل مصدومیت غیبت داشت و اکنون انگیزه زیادی برای جبران آن دارد.
11-  دو تیم در فصل گذشته در لیگ دسته اول آزادگان برابر یکدیگر قرار گرفتند. نتیجه آن شد که دو تیم در تبریز با تساوی یک بر یک به بازی خود پایان دادند. جدال دو تیم در تهران نیز به میزبانی پیکان با نتیجه دو بر دو خاتمه یافت.


12-  ماشین سازی در چهار دیدار اخیر خود با شکست زمین را ترک کرده و برابر نفت آبادان، استقلال خوزستان، سپاهان و نفت تهران بازنده شده و آخرین امتیازی که کسب کرده مربوط به دیدار برابر استقلال تهران در استادیوم آزادی است.

 


13-  پیکان از هفته سوم تاکنون شکستی در کارنامه اش ثبت نشده و در چهار دیدار اخیر خود برابر استقلال خوزستان، پدیده مشهد، نفت تهران و صنعت نفت آبادان موفق به کسب دو تساوی و دو پیروزی شده است.


14-  بهترین گلزن ماشین سازی سامان نریمان جهان است که دو گل برای سبزپوشان به ثمر رسانده و در سمت مقابل مرتضی آقاخان و گادوین منشا برای پیکان سه گل به ثمر رسانده اند.


15-  ترکیب احتمالی پیکان را در این بازی رحمان احمدی، مهدی شیری، امیرحسین صادقی، صادق بارانی، سیامک نعمتی، مرتضی آقاخان، هالیسون برونو، لون ایراپتیان، ماهان رحمانی، ابوالفضل ابراهیمی و گادوین منشا تشکیل می دهند.


16-  ترکیب احتمالی ماشین سازی را در این بازی مانوئل فرناندز، ادسون هنریکه، بهمن کامل، حبیب گردانی، پیام صادقیان، مهدی قریشی، سامان نریمان جهان، هادی کاها، مهرداد بایرامی، آندرانیک تیموریان و  سجاد رهبر تشکیل می دهند./ورزش3


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :