نظر نمایندگان مجلس در خصوص وزرای پیشنهادی؛
روحانی در نامه‌ای به لاریجانی، رضا صالحی امیری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی‌فر را به ترتیب برای وزارت ارشاد، آموزش وپرورش و ورزش و جوانان پیشنهاد کرده است. این سه نفر پیشتر هم در مقاطع مختلف برای پست وزارت معرفی شده بودند، ولی نتوانسته بودند از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرند.
کد خبر: ۳۱۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 27 October 2016
 روحانی در نامه‌ای به لاریجانی، رضا صالحی امیری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی‌فر را به ترتیب برای وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان پیشنهاد کرده است. این سه نفر پیشتر هم در مقاطع مختلف برای پست وزارت معرفی شده، ولی نتوانسته بودند از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرند.

بنا بر این گزارش، با تغییر ترکیب مجلس، احتمال دارد این بار گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور بتوانند از سد مجلس بگذرند. در ادامه نظریات برخی نمایندگان مجلس در خصوص افراد پیشنهادی آمده است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: وزرای معرفی شده شخصیت شناخته ‌ای هستند و هر یک می‌توانند در جامعه هدف، تغییر و تحول ایجاد کنند.

وی افزود:‌ صالحی امیری در حوزه فرهنگی کار کرده و سبقه فرهنگی دارد، سلطانی‌فر هم با وزیری بیگانه نیست. با توجه به فرصت محدودی که وجود دارد، بر این باور هستیم که وزرای پیشنهادی این ظرفیت و پتانسیل را برای تغییر و تحول در جامعه دارند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه به طور کامل از سه وزیر حمایت می‌کنیم، گفت: به دنبال این هستیم که ان‌شاءالله وزرا بتوانند رأی اعتماد را با توجه به صلاحیتی که دارند از مجلس بگیرند.

محمد جواد فتحی، نماینده مردم تهران در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: فراکسیون امید بنا به حمایت از دولت دارد؛ هر چند نمایندگان از دولت گلایه هایی دارند و از اینکه رئیس جمهور هیچ مشورت و رایزنی با مجلس و نمایندگان نداشته است، گلایه هایی هست، در هر حال بنای فراکسیون بر کمک به دولت خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: هم اکنون سه کمیته تشکیل شده که این کمیته ها جداگانه به بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی می پردازند و نشست هایی با این افراد دارند و بعد از جمع بندی قرار است در مجمع عمومی مطرح شود و نتیجه آن در صحن علنی تظاهر پیدا خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش آشتیانی در زمان جنگ معاون پشتیبانی و امور جنگ وزارت علوم بوده اند و از نظر اجرایی شخص باتجربه ای است و از حیث علمی نیز وی استاد دانشگاه هستند و با جامعه علمی کشور ارتباط وسیعی دارد.

این نماینده مجلس در خصوص صالحی امیری و سلطانی فر نیز گفت: بنای ما حمایت از این افراد است و با تجربه ای که این افراد در سطوح مختلف مدیریتی در کشور داشته اند، به نظر می رسد از عهده مسئولیت خود برخواهند آمد.

رسول خضری، نماینده مردم سردشت خاطرنشان کرد: صالحی امیری فرد بسیار توانمندی است و با توجه به سابقه ای که در کارهای فرهنگی و بخصوص در کتابخانه ملی داشته است، می توان گفت که آمادگی لازم برای پذیرش پست وزارت ارشاد را دارد.

وی گفت: صالحی از جمله افراد با سوادی است که هم مورد وثوق رهبری و رئیس جمهور است. به همین دلیل نیز نمایندگان با وزارت وی در وزارت ارشاد، مشکلی ندارند.

همچنین شهباز حسن پور در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: سلطانی فر که به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی دولت معرفی شده، دارای سوابق و پیشینه بسیار خوبی در زمینه ورزش است و به صورت عملی و عینی با ورزش سر و کار داشته است.

این نماینده مجلس گفت: سلطانی فر با توجه به اینکه قرار است در این وزارت خانه با جوانان سر و کار داشته باشد، دارای روحیه بسیار بالایی در جوان گرایی است و به راحتی می تواند با استفاده از جوانان مستعد، زمینه را برای تربیت مدیران ورزش کشور فراهم کند.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: سلطانی فر در سه سال گذشته در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملکرد بسیار خوبی داشته و مدیریت وی در ساماندهی این سازمان خوب بوده است، و این نشان می دهد که این فرد قابلیت مدیریت این وزارت خانه را نیز دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره صالحی امیری نیز گفت: صالحی امیری با توجه به اینکه در سالهای گذشته در کتابخانه ملی ایران نقش خوبی داشته است، گویا گزینه مناسبی برای حوزه فرهنگ باشد.

این نماینده مجلس گفت: بالاخره صالحی فرهنگی از نظر تئوریک شخص قوی در این حوزه به حساب می آید و تألیفاتی نیز در این زمینه داشته است. همچنین یکی از ویژگی های خوب صالحی امیری، قدرت تعامل و رایزنی با نمایندگان مجلس و سایر دستگاه های اجرایی کشور است که می تواند وی را در آینده کمک کند، به همین دلیل به نظر می رسد، گزینه مناسبی برای وزارت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :