استاندار آذربایجان شرقی:
دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان سراب، با بیان این که اگر مشکلات بخش تولید را نکنیم کلیت نظام مورد تهدید قرار خواهد گرفت، افزود: هنگامی که رهبری، اقتصاد را به عنوان مساله اصلی کشور معرفی می‌کنند ما کارگزاران نیز موظفیم در این مسیر حرکت کنیم.
کد خبر: ۳۱۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 27 October 2016
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هدف از اقتصاد مقاومتی، سرپا نگه داشتن تولید است، گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور را در برابر تکانه‌ها مقاوم کنیم باید مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنیم.

دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان سراب، با بیان این که اگر مشکلات بخش تولید را حل نکنیم کلیت نظام مورد تهدید قرار خواهد گرفت، افزود: هنگامی که رهبری، اقتصاد را به عنوان مساله اصلی کشور معرفی می‌کنند ما کارگزاران نیز موظفیم در این مسیر حرکت کنیم.

وی با تاکید بر تمرکز همه مسوولان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، اظهار کرد: هدف این است که بخش تولید را به وضعیتی برسانیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که یک برنامه بلندمدت و ادامه‌دار است در سال‌های آتی نیز اجرا شود.

جبارزاده با تاکید بر توسعه صادرات و سپردن اقتصاد به بخش خصوصی، گفت: شعار دولت یازدهم این است که دولت رقیب بخش خصوصی نیست، بلکه برای حل مشکلات بخش خصوصی تلاش می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سراب به ویژه در بخش کشاورزی و دامپرروی، خواستار توجه ویژه مسوولان استان به مسایل و مشکلات این شهرستان شد.

وی با بیان این که سراب را باید سرابی‌ها آباد کنند، گفت: مسوولان شهرستان سراب باید با هم‌دلی و هم‌صدایی برای آبادانی این شهرستان بکوشند و همکاری و مشارکت همه سرابی‌های داخل و خارج از کشور را نیز در این راستا جذب کنند.

جبارزاده با بیان این که اختلاف مسوولان، سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد، افزود: برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستان سراب همه باید همت کنیم، بنده عشق و علاقه خاصی به این شهرستان و مردم آن دارم و از هر اقدامی در جهت پیشرفت آن حمایت می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت طرح نفلین‌سینیت سراب نیز گفت: این طرح به دلایل مختلف در دولت گذشته اجرا نشد، اما در دولت یازدهم بنا به تجربه و همت دولتمردان، اراده لازم برای اجرای آن وجود دارد.

وی افزود: هرچند طرح نفلین‌سینیت کار بسیار بزرگی است و تنها ایجاد یک کارخانه معمولی نیست، اما ما از طریق دولت و مجلس پیگیر کارهای آن هستیم تا به زودی مراحل اجرایی آن آغاز شود.

جبارزاده با اشاره به مشکلات بانکی واحدهای تولیدی شهرستان سراب، خواستار تشکیل کمیته رفع موانع تولید با حضور همه اعضای آن در این شهرستان شد و گفت: مجموع تسهیلات درخواستی واحدهای تولیدی این شهرستان رقم خیلی بزرگی نیست و اگر مشکلات این واحدها با این تسهیلات حل می‌شود انصاف نیست که پرونده آنها در بانک بماند.

وی با قدردانی از تولیدکنندگان مواد لبنی در شهرستان سراب که با وجود شرایط سخت اقتصادی در حوزه صادرات نیز فعال هستند، گفت: سراب امتیازات بسیار بزرگی در حوزه کشاورزی و دامپروری به ویژه تولید لبنیات دارد و مسوولان باید با تمام توان از فعالان این عرصه‌ها حمایت کنند.

جبارزاده با اشاره به تولید روزانه 400 تن شیر در شهرستان سراب، از تولیدکنندگان مواد لبنی این شهرستان خواست تا شیر مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان بومی تهیه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی بسیج سازندگی برای ایجاد 10 واحد تولیدی در هر یک از شهرستان‌های استان، گفت: مطمئنا مقدمات این کار فراهم شده و باید در مدت باقی‌مانده تا پایان سال این کار انجام شود.

در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان شهرستان سراب به بیان مشکلات خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :