شهردار منطقه 10 تبریز گفت: مجموعه بزرگ فرهنگی مقبره‌الشعرا تبریز با پیش‌بینی 500 میلیارد ریال اعتبار به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی فرهنگی کشور در حال احداث است.
کد خبر: ۳۲۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 05 November 2016
 به گزارش تابناک تبریز، باقر خوشنواز با اشاره به پیشرفت چهل درصدی این پروژه افزود: مجموعه بزرگ فرهنگی مقبره الشعرا تبریز در 15 هزار متر مربع زیر بنا از سال 94 با هدف احیاء تاریخ، مکتب، و تمدن آذربایجان آغاز شده است.

وی همچنین افزود: این پروژه با تخصیص و صرف اعتبار بالغ بر 9 میلیارد تومان از سال 94 کلید خورد و در سال جاری نیز پیش بینی شده است 24 میلیارد تومان برای اجرای بزرگ فرهنگی مقبره الشعرا هزینه شود.

خوشنواز تصریح کرد: مجموعه بزرگ فرهنگی مقبره الشعرا تبریز شامل سالن های آمفی تئاتر، نمایش، نگارخانه، قدم گاه، بیگاه، خاطره گاه، تالار آیینه ای شعر، تالار موسیقی، تالار گفتگو، گالری آواها بوده و یکی از مراکز دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث پروژه چند منظوره مقبره الشعرا بر اساس تاکید و حمایت شهردار تبریز برای آماده سازی زیر ساخت های گردشگری سال 2018 این شهر با هدف نمود سبقه تاریخی و فرهنگی تبریز کار خود در سال 94 آغاز کرده است گفت: پیش بینی می شود طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه 10 تبریز اظهار داشت: 410 عارف مدفون شده در این مجموعه با ساخت کتیبه، تندیس ، سردیس و گرافیک در معرض بازدید قرار خواهند گرفت.

خوشنواز با اشاره به اینکه استاد شهریار نابغه شرق در این مقبره مدفون است خاطر نشان کرد: آثار بزرگ این شاعر بزرگوار به صورت چند وجهی سمعی و بصری مورد استفاده بازدید کنندگان گردشگران قرار می‌گیرد.

وی همچنین از احداث هتل "استقبال" در کنار این مجموعه بزرگ و چند منظوره خبر داد و گفت: بخش اعظم تمرکز فعالیت های منطقه 10 شهرداری تبریز برای اتمام پروژه بزرگ فرهنگی مقبره الشعرا تبریز معطوف است.

خوشنواز در ادامه به سایر پروژه های عمرانی در سطح این منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 7 پروژه مسیر گشایی در حال اجرا است.

شهردار منطقه 10 تبریز افزود: براساس تصمیم های اتخاذ شده طی جلسات مختلف با معاونت های عمرانی و شهرسازی شهردار تبریز، تمرکز تخصیص و صرف اعتبار برای پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد مسیر گشایی های خیابان شهید جودی، شهید طاهری و ثقه الاسلام پیشرفت فیزیکی دارد.

باقر خوشنواز اعلام کرد: تنها 11 واحد مسکونی در پروژه مسیر گشایی خیابان شهید جودی به  کوثر شرقی تملک نشده است و در صورت تامین اعتبار و تملک مرحله آسفالت ریزی آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه 10 تبریز اضافه کرد: خیابان‌های شهید طاهری و ثقه الاسلام نیز به ترتیب با 7 و 12 واحد مسکونی تملک شده دارد و پس تامین اعتبارات لازم به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی همچنین احداث فرهنگسرای ارم، تکمیل رمپ و لوپ طرح تبادل ارم و اتوبان پاسداران و آزاد سازی و الحاق سه هزار و 500 متر به موزه قاجار تبریز  را از جمله پروژه‌های در حال افتتاح اعلام کرد و افزود: این پروژه با تمام سرعت در حال اجراست و تا دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :