به گزارش سرویس اجتماعی تابناک تبریز، عکسی که در زیر مشاهده می کنید مشتی از خروارها تصویر رسانه ای است که میلیون ها بایت از فضای مجازی را به خود اختصاص می دهند و باعث کنش و واکنش های زیاد اجتماعی می گردند.
کد خبر: ۳۲۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 05 November 2016
به گزارش سرویس اجتماعی تابناک تبریز، عکسی که در زیر مشاهده می کنید مشتی از خروارها تصویر رسانه ای است که میلیون ها  بایت از فضای مجازی  را به خود اختصاص می دهند و باعث کنش و واکنش های زیاد اجتماعی می گردند. هرچند در بسیاری از این اوقات این واکنش ها در حد یک اخم محدود میشود اما گاها نیز دامنه این واکنش ها به افکار عمومی نیز کشیده می شود. نمونه بارز این تصاویر را باید در سلفی گرفتن عمو پورنگ با جسد پدر مرحومش دانست.
او بعدها هرچند توضیح داد که چرا آن سلفی را گرفته است و مردم نیز شاید قانع شدند اما یک نکته مهم را نتوانست توضیح دهد ، آن هم ضرورت آن کار بود. براستی عکس سلفی با یک جسد چه نفعی برای چه کسی دارد؟
عکسی که برخی از بازیگران و سیاسیون با منصور پورحیدری در بیمارستان انداخته و در فضای مجازی نشر دادند نیز در این قضیه جای میگیرد.


در یک گوشه تصویر پیرمردی که با مرگ در حال دست و پنجه نرم کردن است را می بینیم در بالای تصویر نیز افراد مشهوری را می بینیم که بدون توجه به وضعیت آن فرد به دوربین نگاه می کنند . کمترین پیام این تصویر این است که آنچه برای ما مهم است تصویری اس تکه از ما خواهند دید و نه شخصی بنام منصور پورحیدری و وضعیت جسمانی او.
این تصویر البته پیام های دیگری نیز دارد که مجالی برای طرح آن نیست.اما براستی چرا برخی ها نیازمند این گونه تصاویر هستند؟
 
به جرات می توان گفت پاسخ سئوال در کلمه شهرت نهفته است.
بسیاری از افراد مشهور برای اینکه همیشه در رسانه ها باشند نیازمند رپرتاژهای خبری هستند . این رپرتاژها زمانی به ماکزیمم خود می رسند که افکار عمومی نسبت به موضوعی حساس شده و نظرها را به خود جلب نماید و در آن هنگام این افراد مشهور در متن یا حاشیه آن موضوع دیده شوند.
 
وقتی که مرحوم پور حیدری به شدت در حال مبارزه با مرگ بود ، خبرهای ضدو نقیض فوت او تمامی نظرهای رسانه ای را به خود جلب نموده بود و این همان بستری بود که برخای می توانستد با تکیه بر آن خود را در معرض دید سریع و وسیع رسانه ها قرار دهند.
اگر این دیده شدن ها نفعی  برای کسی داشت ، این نوشته بیهوده بود اما متاسفانه هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد این گونه  کار ها فایده ای برای کسی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :