سرویس اجتماعی تابناک تبریز؛ وقتی موضوعی در افکار عمومی به هر دلیل ممکن و ناممکن دارای ضریب حساسیت امنیتی و سیاسی است ، مسئولین کشوری و لشگری خود را ملزم می دانند تا در اظهار نظر ها و ارائه گزارشات و نیز اقدامات اجرائی در باره آن مصادیق ، احتیاط بیشتری به خرج دهند.
کد خبر: ۳۲۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 08 November 2016
سرویس اجتماعی تابناک تبریز؛ وقتی موضوعی در افکار عمومی به هر دلیل ممکن و ناممکن دارای ضریب حساسیت امنیتی و سیاسی است ، مسئولین کشوری و لشگری خود را ملزم می دانند تا در اظهار نظر ها و ارائه گزارشات و نیز اقدامات اجرائی در باره آن مصادیق ، احتیاط بیشتری به خرج دهند.
تمام جوانب امر را بسنجند و با تسلط موضوعی بر ریزترین مسائل احتمالی ، بهترین تصمیم ها را بگیرند که خدای نکرده فرصتی بر ای سوء استفاده کنندگان دائمی برخی مسائل بوجود نیاید.
ارگ تبریز داستان مفصلی دارد. ارگ افتخار بزرگی است که نسل ها و قرن ها تبریز را به جهان خواهد شناساند. همچنان که ما به ارگ تکیه کرده و به آن بالیده ایم این حق نسل های آتی است که کماکان بدان مفتخر باشند.
 
هر چند ارگ نیاز به مرمت و نگاه مهربانانه ای دارد ، چرا که در گذشته برخی اقدامات غلط و سخیف موجب از دست رفتن بخشی از این گنجینه ملی شد.
 
حال نه نیاز داریم تا گذشته را زیر و رو کنیم و نه این ها فایده ای برای ارگ دارد. آنچه مهم است مسئولیت شناسی مدیران مرتبط با نگهداری این گنجینه ملی  و بلکه جهانی است . ارگ همیشه  نماد عظمت تبریز بوده است . دژی در برابر هجوم و حملات دشمنان خاك وطن و استوار در برابر زمين لرزه هاى مهيب سالها و سده هاى پيشين .با تنى رنجور و زخمى همچنان سرفراز ، سر به آسمان ميسايد .تخريب بخشي از ارگ و نيز تخريب تالار زيبا و شكوهمند آمفى تئاتر ، دبيرستان نجات ، بيمارستان آريا و قنات های تامین اب و ..... را باید همچون خاطرات تلخی به فراموشی سپرد.
 
 
حال که مصلی تبریز در کنار ارگ ساخته شده است ، شاید تلاقی دو مولفه مهم هویت ایران باشد که نماد ملی و دینی درکنار هم فرهنگ غنی آذربایجان را توامان می سازند .
اما اقدامات اخیر مسئولین مصلی تبریز در احداث پارکینگ برای مجموعه مصلی برخی شائبه ها را در ذهن دوستداران نظام ایجاد نموده است.
 
1-به چه دلیل ساخت و ساز این مجموعه بصورت شبانه انجام میشود  . آیا ساخت پارکینگ آنچنان فوریتی داشته است که اقدام به حفر شبانه در محوطه ارگ نمایند و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ آذربایجان را نگران سازند که خدای نکرده چه اتفاقی در حال افتادن است.
 
2-چرا قبل از انجام عملیات ساخت پارکینگ از طریق رسانه ها این مساله اطلاع رسانی نشده است تا زمینه سوء استفاده کنندگان مسدود  گردد.
 
3-لازم بود خاطر مردم از این مساله که ساخت و ساز پارکینگ آنهم با فاصله زیاد از ساختمان ارگ موجب تخریب این بنای ارزشمند نخواهد شد.
همگان بر نقش ارزشمند ارگ و ابنیه تاریخی تبریز در ساخت و نگهداشت الگوهای فرهنگی و هویتی مردمان آذربایجان و بلکه ایران واقفند . از این روی لازم است همچنانکه در مقدمه بحث ذکر شد، هر اقدامی در خصوص تعمیر و یا توسعه این مجموعه ضمن اطلاع رسانی قبلی به مردم زمینه ای برای افزایش مشارکت مردم در نگهداشت گجینه های تاریخی شان فراهم گردد نه اینکه با سوء تدبیر موجب ایجاد چالش ها و شک و تردید های بی مورد و متعاقبا ایجاد هزینه های اجتماعی زاید گردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :