به گزارش سرویس اجتماعی تابناک تبریز، بعد از تشکیل فراکسیونی بنام ترک زبانان در مجلس دهم ، بسیاری از دلواپسان که همیشه خود را مقید به انتقادهای تخریب از هر اقدام مثبت و منفی در این کشور می دانند، شروع به انتقادهای تندی علیه این اقدام مجلسیان نموده و به آن انگ هایی نظیر قومیت گرایی و تجزیه طلبی پروری و .. زدند.
کد خبر: ۳۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 09 November 2016
 
به گزارش سرویس اجتماعی تابناک تبریز، بعد از تشکیل فراکسیونی بنام ترک زبانان در مجلس دهم ، بسیاری از دلواپسان که همیشه خود را مقید به انتقادهای تخریب از  هر اقدام مثبت و منفی در این کشور می دانند، شروع به انتقادهای تندی علیه این اقدام مجلسیان  نموده و به آن انگ هایی نظیر قومیت گرایی و تجزیه طلبی پروری و .. زدند.
 
هر چند اهداف فراکسیون برای همگان معلوم بوده و نیز توسط مسئولین این فراکسیون بارها در مورد آن اطلاع رسانی لازم انجام گرفته است اما بازهم ظاهرا نیازمند آن بودیم تااثبات کنیم که  این فراکسیون  هیچ ضرری برای کسی ندارد. به ناگاه شاهد از غیب رسید و مساله تخریب ارگ فرصتی فراهم نمود تا این نظر به اثبات برسد.
 
ارگ تبریز که افتخاری بزرگ نه برای ایران بلکه جهان است این روزها مورد بی مهری برخی از دست اندرکاران توسعه شهری قرار گرفته است.
 
مدیر مجموعه مصلی تبریز بعد از اینکه، افکار عمومی شدیدا به ساخت و ساز اطراف بنای  رنجور ارگ اعتراض نمود دستور ایست برای تخریب ارگ را صادر نمود. از طرف دیگر مجموعه شهرداری هرنوع مجوز بدون اعمال نظر کارشناسی میراث قفرهنگی را منکر شد و از آن سو نیز میراث فرهنگی هرگونه مجوز برای ساخت و ساز اطراف ارگ را فاقد وجاهت دانست.
 
یک هفته بعد از اینکه ارگ روزهای سخت را تحملنموده و بسیاری از آحاد شهروندان ترک ایران زمین  جویای احوال این بنای معظم شدند ، اعضای فراکسیون ترک زبانان مجلس تازه یادشان افتاد که ارگ در منطقه ای بنام آزربایجان شرقی و مرکز استان های ترک نشین ایران قرار دارد . و بنابراین می توانند این مساله را به عنوانموضوعی مرتبط با فعالیت فراکسیون خود پیگیری نمایند.
 
کوتاه سخن اینکه بی تحرکی این کمیسیون هرچند موجب دلخوری بسیاری از شهروندان تبریزی و آذری شد اما یک نکته بسیار روشن را برای منتقدان این فراکسیون مخابره کرد که نگران نباشید این فراکسیون کاری از پیش نخواهد برد.
 
هرچند این فراکسیون که در تهران تشکیل یافته است به لحاظ زمان واکنش تقریبا همزمان با استاندار آذربایجان شرقی عمل نموده است .
 
احداث پارکینگ در محوطه ارک علیشاه در گرو تصمیم گروه کارشناسی 
 
استاندار امروزدر همایشی گفته است هرچند  از گذشته این موضوع، بی‌اطلاعم اما برای انجام ساخت و ساز در ارگ باید مراحل قانونی آن سپری شود. باز هم باید گفت این همزمانی واکنش های ، نه توفیقی برای فراکسیون بلکه دلیلی بر ضعف استانداری است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
چه عجب تابناک یک خبر مردمی منتشر کرد !!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار