حقیقت پور مشاور امنیت ملی رییس مجلس:
حقیقت پور تشکیل فراکسیون ترک زبانان در مجلس را امری اشتباه خواند وآن را کاری بسیار شتابزده نامید.
کد خبر: ۳۲۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 15 November 2016
حقیقت پور تشکیل فراکسیون ترک زبانان در مجلس را امری اشتباه خواند وآن را کاری بسیار شتابزده نامید.

به گزارش تابناک تبریز، حقیقت پورگفت: این ها(تشکیل دهندگان فراکسیون ترک زبابانان مجلس دهم) باید تکلیف شان را مشخص کنند آیا می خواهند از حقوق همه ترک های دنیا حمایت کنند؟

حقیقت پور که در مجلس گذشته عضو کمیسون امنیت ملی بود با لحنی انتقادی نسبت به تشکیل  ین فراکسیون افزود به نظرم دوستان در مفاهیم و ادبیات دچار شتابزدگی و اشتباه شده اند.

نماینده‌ی مجلس نهم گفت: در مفاهیم به خوبی روشن شده است که زبان امری اعتباری است و ما می توانیم در مقطعی به ترکی صحبت کنیم و در مقطعی دیگر زبان عربی یا فارسی را برای خود انتخاب کنیم. ازاین روی چه لزومی دارد برای یک امر اعتباری در مجلس فراکسون تشکیل دهیم؟

او گفت ، نمی فهمم آقایان چه منظوری از این کار داشته اند؟ چطور ممکن است نماینده یک منطقه فارس زبان صرفا بخاطر قومیت خود در این فراکسیون عضو شود.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
hasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
همين شخص سيلي محكمي از مردم اردبيل خورده بيچاره ناگزير است به اين چنين ياوخ گويي روي اورد
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
جناب آقای حقیقت پور اولا که اینجا مجلس ایران است نه سازمان ملل پس در مجلس یک کشور نمی توان برای ملتهای دیگر تصمیم گرفت.دوما یک سوم این مردم , "منظورم مردم ایران است, نه کل ترکهای دنیا " تصمیم گرفته اند به قول شما به صورت اعتباری به زبان ترکی صحبت کنند. ولی عده ای خیلی از این موضوع خوشحال نیستند. شاید فکر می کنند زبان آنها احتمالا با ترکی صحبت کردن ما تضعیف خواهد شد.زبان به قول شما یک چیز قرار دادی است . که مردم بین خودشان قرارداد می کنند که به آن زبان صحبت کنند مطلب بنویسند و یا شعر بگویند. دیگران حق ندارند جلوی آنها را بگیرند.اگر متوجه نمی شوید که آنها چرا فراکسیون ترک زبانان را تشکیل داده اند بهتر است از خودشان بپرسید فکر نمی کنم این کار خیلی سختی باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
جالبه قسمت منفی کار نمی کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :