کد خبر: ۳۳۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 17 November 2016
سرویس سیاسی تابناک تبریز،بعد از اجرای تعهدنامه برجام در دی ماه سال 94 انتظارها حداقل بر این بود که بخشی از پولهای بلوکه ایران در بانکهای امریکایی آزاد شده و قسمتی از تعهدات انتخاباتی دولت تدبیر و امید را رفع و رجوع نماید.

اما متاسفانه دبه درآوردن ها از همان روزهای نخست اجرای برجام از طرف غربی شروع شد. دولت امریکا در خصوص میزان و مبلغ پولهای بلوکه ایران دبه در آورد و از طرف دیگر اجرای برجام را با بدعهدی همیشگی امریکایی خود دنبال کرد تا اینکه سیف دبیرکل بانک مرکزی ایران در نشست تخصصی پیگیری برجام از آنچه برجام برای ما به ارمغان آورده است به هیچ تعبیر نماید.یعنی چیزی از اجرای برجام بدست نیاورده ایم.

از طرف دیگر دولت ایران هم دبه کرد. تدبیری ها هر روز بیشتر از دیروز منکر وعده های انتخاباتی خود شدند. شعار حل همه مشکلات اقتصادی در 100 روز مانند شعار نفت بر سر سفره مردم احمدی نژاد انکار شد. از طرف دیگر ایجاد معاونت قومیت ها برای توسعه مناطق قومیتی کشور تنها محدود به چند سخنرانی تفرقه افکنانه یونسی وزیر اسبق اطلاعات و مسئول این معاونت گردید.

از همه مهمتر تحرک مجدد تولید کنندگان و بازگشت اعتبار به پاسپورت ایرانی هم رنگ باخت.

آنچه در استان ما بیشتر به چشم می آید همان شعار مربوط به چرخه تولیدات کارخانه است که قرار بود با چرخش سانتریفیوژها آنها هم منظم بچرخند . اما داستان ظاهرا گونه دیگری رقم خورد .

استاندار آذربایجان شرقی بعنوان یکی از معتمدترین مدیران دولت لب به گلایه گشوده است. از اینکه بودجه کافی از طرف دولت به استان ما اختصاص داده نشده است. آنچه کرده است از اعتبارات داخل استان انجام شده است.

البته اینها محدود به انتقاد استاندار از دولت نمی شود.معاون فنی استاندار هم دیروز در جلسه شورای فنی استان سخن از سفرهای حاصل استاندار به تهران به میان آورد که با کار شکنی پایتخت به فرجامی نرسیده است. یا سرمایه گذاری مربوط به آزادراه تبریز بازرگان که با کارشکنی برخی از مدیران وزرات راه به بن بست رسید.

هرچند کسی ظنی به این ندارد که تبعیض های صورت گرفته مختص به استان ماست اما آنچه از شرایط فعلی دولت به مشام میرسد این است که دولت نه انرژی کافی برای مدیریت اساسی استان ها را دارد و نه اینکه برای توسعه استان ها انگیزه و برنامه مهمی دارد.

با اینکه نگارنده ازمنتقدین صریح دوران احمدی نژاد است اما به نظر می رسد مدیریت استانی برای به چالش کشیدن تنبلی مراکز ثروت دولتی در پایتخت برنامه خاصی ندارد و بنا بر این است که شاهد عقب رفت وضعیت استان هر روز بیشتر از دیروز باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :