سرویس اجتماعی تابناک تبریز:
روزگار در گذر است و اخبار و اتفاقات مختلفى در جاى جاى عالم گيتى در حال وقوع و انتشار. گاهى اين اخبار به نرخ نان معامله ميشود و گاهى هم به نرخ آرمان و هدف.
کد خبر: ۳۳۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 23 November 2016
روزگار در گذر است و اخبار و اتفاقات  مختلفى در جاى جاى عالم گيتى در حال وقوع و انتشار. گاهى اين اخبار به نرخ نان معامله ميشود و گاهى هم به نرخ آرمان و هدف. نگارنده سعى در معرفى و خطاب فلسفى وقوع حادثه و انتشار نرخى يا آرمانى اخبار نداشته و در اين نوشته چند خطى خود به بيان تأثير برگرفته افکار عمومى از انتشار اخبار واصله و رصد جمعى اين اخبار تا وقوع نتيجه حاصله آن دارم که در اين رصد افکار عمومى نقش آفرينى هاى مختلف نيز تأثير به سزايي دارد.
انشار خبرى مبنى بر طرح سؤال نمايندگان مجلس از وزير بهداشت به نقل از بهرام پارسايي نماينده شيراز در مجلس شوراى اسلامى ذهن نگارنده را متمرکز در بحث خبرى انتشار يافته در بازه زمانى چهل روزه قبل استان آذربايجان شرقى نمود که بيشک افکار عمومى و نخبگان جامعه استانى انتظارى مشابه اين برخورد را از تک تک 19 نماينده محترمشان در مجلس داشتند تا با طرح سؤالى از وزير محترم بهداشت ، درمان ، آموزش پزشکى حداقل محدود در کاربرگ سؤال از وزير، به برخى ابهامات پاسخ خواسته و تا حدى خود را همراه مردم و افکار عمومى نشان دهند. نگارنده جهت شفافيت بحث به شرح ما وقعى از جريان رخ داده در ذيل ميپردازد.
 بيش ازچهل روز قبل در حال گشت زنى  در عالم فضاى مجازى به  خبرى با مضمون" درآمد نجومى رئيس دانشگاه علوم پزشکى تبريز و معاونين " در چند پايگاه خبرى بومى استان برخوردم و سطر به سطر اين خبر را به انضمام اسناد منتشره مطالعه کرده و چون ساير مردم عادى در بهت و حيرتى عجيب در انتظار واکنش افکار عمومى و نخبگان و به خصوص 19  نماينده محترم استان در مجلس شوراى اسلامى نشستم.
افکار عمومى که نظرات مختلف خود را در قسمت نظرات کاربران خبر مربوطه  در حال  ثبت و سياهه کردن بود، خبر از بحرانى عظيم تر در سيستم مديريتى دانشگاه ميداد که مصاحبه رئيس کميسيون اجتماعى مجلس جناب آقاى خدادادى با پايگاه خبرى زيتون در خصوص خبر منتشره  با "تيتر دريافتى برخى پزشکان مسؤل ، بسيار فراتر از ارقامي است که رسانه اى شده و انتشار و شفاف سازى ها تا حل و فصل اين معضل بايد ادامه يابد"  مهر تأييدى بر اين نظرات ثبت شده  افکار عمومى زد. در پى مصاحبه ايشان جناب سعيدى عضو کميسيون فرهنگى و جناب وحدتى عضو کميسيون اجتماعى مجلس نيز در خصوص اين قضيه عکس العمل نشان داده و خواستار بررسى و شفاف سازى شدند.
 
خبرنگار همکارم در اين پايگاه خبرى به دنبال انتشار جوابيه نه چندان حرفه اى روابط عمومى دانشگاه علوم پزشکى تبريز که در تضاد معنايي بندهاى مختلف آن و از طرفى عدم همخوانى با اسناد منتشره گرفتار پارادوکسى رنج دهنده بود، پيرو ادعاى مطرح شده در يکى از بندهاى جوابيه مبنى بر  واريز مبلغ کارانه مديريتى رياست دانشگاه از زمان قبول مسؤليت به حساب مشترک تحت مديريت  نهاد رهبرى دانشگاه جهت احداث مسجد با ترتيب مصاحبه اى با مسؤل دفتر نهاد رهبرى دانشگاه مطبوع  کم و کيف قضيه را  جويا شد. اين مقام مسؤل از افتتاح حساب 20 روزه حساب مشترک خبر داده وبا رد ادعاى صورت گرفته مبنى بر مديريت نهاد رهبرى بر حساب مشترک و بي اطلاعى از ماهيت مبالغ احتمالى واريزى طى اين مدت کوتاه خواستار ورود نهاد هاى نظارتى به مسئله فوق شد که مهر تأييدى,ديگر بر افکار منتشره در قالب نظرات مخاطبين داشت.
از نظر نگارنده عدم وجود عزم جدى در برخورد با اين رخداد که با مصاحبه رءيس کميسيون اجتماعى مجلس تأييد گشته و در همين ايام به تأييدى مشابه از,جانب دکتر پزشکيان در مابين صحبت هاى ايشان در برنامه تلوزيونى دستخط شبکه سه سيما با موضوعيت  دريافتى هاى ناعادلانه و غيرمتعارف در سيستم وزارت بهداشت، رسيده بود ، کار را به جايي رساند که  امام جمعه محبوب شهر تبريز در اقدامى انقلابى در تريبون نماز جمعه حقوق هاي دريافتى تحت عناوين مختلف اضافه کارى و حق مديريتى و کارانه و...  را منکر محض اقتصادى ناميده و خواستار برخورد هرچه سريع تر و روشن شدن تکليف حقوق هاى نجومى شد تا ياداور اهميت موضوع فوق به  نهادهاى نظارتى و نمايندگان مجلس شود و آنها را به اقدامى قاطع تر ترغيب نمايد.

بدون شک افکار عمومى در انتظار ورود جدى تر مسؤلين نظارتى استان و به خصوص نمايندگان محترم مردم فهيم استان آذربايجان شرقى در  مجلس شوراى اسلامى به اين قضيه، حداقل محدود  به طرح سؤالى از وزير محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکى به مشابه استفاده نمايندگان محترم از کاربرگ سؤال از وزير در مسائلى مشابه و حتى خيلى کم اهميت تر از مقوله فوق هستند  تا اين قضيه در سکوت شايد معنا دار در ابهامات فراوان افکار عمومى به بايکوت خبرى تبديل نشود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
با سلام و تشکر فراوان از تابناک تبريز به خاطر پيگيرى که با انتشار اين خبر شد. من به شخصه به عنوان کارمند. با 24 سال سابقه منتظرم ببينم رسيدگى ميشه يا نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
آدم از دروغى که ابن آقاى مدير در خصوص واريز پول کارانه غير قانونيش واسه ساخت مسجد زده بيشتر از هر چيز ديگرى ناراحت ميشه. يعنى اينقدر خدا از ديد اينها دوره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
شرافت بزرگترین هویت انسانی
نادرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
طبق قانون بايد هرچى پول اضافى از دانشگاه گرفته برگردونه به حساب دانشگاه. از طرفى هم بايد برخورد جدى با ايشون بشه
هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
خواهشمند است یک نفر به افکار عمومی در خصوص دریافتی های غیر قانونی رئیس و بذل وبخششهای غیر قانونی وی از بیت المال برای نگهداری ریاستش توضیح دهد متاسفانه هیج نهاد نظارتی پاسخ گو نیست در خصوص ساختمان شخصی احداثی در پیش قدم اطلاع رسانی شود .
مقالات تقلبی معاون سیاسی استاندار که قصد دانشجو شدن بدون امتحان را دارد در سایت دانشگاه منتشر شود
ضمنا دریافتهای غیر مستقیم وی که به حساب های دیگران واریز شده است نیز بررسی گردد
کارمند درجه چندم دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
الان سه روز گذشته و هنوز حقوق ما کارکنان دانشگاه رو ندادند. هرکس هم اعتراض بکنه سرکوب ميکنندش. همين چند هفته قبل تو بيمارستان مدنى دوتا جانباز رو که اعتراض کرده بودند به ناحق محکوم کردند و تبعيدشون کردند تازه يکيشون فرمانده بسيج هم بود. اون رو اونجورى حذف کنند ما بدبخت بيچاره هارو محو ميکنند,اينا. مافيا قدرت و ثروت همين هان ديگه به خدا.
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
براى من سؤاله که چرا دکتر پزشکيان ورود نميکنه به اين مسءله؟ من طرفدارشم اما حس ميکنم اينجا سياسى و حزبى نگاه ميکنند دکتر پزشکيان وگرنه اگر زمان دکتر خليلى بود آسمان را به زمين دوخته بودند.اميدوارم چرن دکتر,صومى از خودشونه سکوت نکرده باشند فقط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
این دکتر صومی از دور بری های خودشه خوب
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
با سلام و خسته نباشيد
متاسفانه اقدامات عوام فريبانه و بدون پيش بيني کارشناسي توسط بدنه فعلي وزارت بهداشت و به تبع اون دانشگاه هاي علوم پزشکي سبب آسيب هاي جبران ناپذيري شده که نمونه کوچک آن قرار گرفتن بيمه ها و خود بيمارستان هاي دولتي در مرز ورشکستگي هست و از طرف ديگر شکاف طبقاتي عجيبي در بين کادر درماني ايجاد شده که خيلي ها اون رو مشابه اختلاف طبقاتي دوره ساسانيان مي دونند.
مهدوى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
صندلى هاى مديريتى نظام کوچک شده است که کسانى چون ايشان روى آن نشسته و بيت المال را بي اهميت ميپندارد....
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
خدارو خوش مياد از من دانشجويي که پدرم کارگر ساختمانه و منم با کارگرى کنکور خوندم و پزشکى قبول شدم و خونم مراغه است اينجا واسه خوابگاه سالى 2.5 ميليون پول ميگيرند,اين آقاى استاد با هزار ترفند غير قانونى پولى رو که بايد صرف ساخت خوابگاه بشه و سرانه دانشجو به اسم کارانه و قرارداد آندوسکوپى و... ميگيره....
به خدا من حلال نميکنم و م مطمءنم چوب خدا صدا نداره
صادقى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
با سلام و احترام
قابل درک است که پوشش چنين خبرى در مقابله با فساد مافياى قدرت و ثروت براى تابناک تبريز چه هزينه هايي رو به دنبال خواهد داشت ! اما درود بر شما که انقلابى برخورد کرديد.
خدمات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
من به عنوان يک نيروى خدماتى که کلى هم اضافه کار ميمونم ماهى 1.5 ميليون نميتونم جور کنم بعد,اين مسؤلمون که بايد از جنس مردم باشه اينهمه با من فاصله داره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
بهتر از اين هم ميشود عايا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه از دکتر پزشکیان می خواهند به این وضعیت اسف بار رسیدگی کنند واقعا زمان دکتر خلیلی که وضع از این خیلی بهتر بود ولی هر روز دکتر پزشکیان زمین و زمان را به هم می ریخت الان چه شده است سایر نمایندگان استان چرا در برابر این وضع اسف بار ساکت هستند به خدا صومی سرمایدار شده است و می تواند به ستاد های انتخابات کمک کند ولی مردم رای خواهند داد و این خدا است که کمک کننده اصلی است بدانید آینده در ر انتخاباتی از این وضع سوال خواهید شد. حتی کسانی که می خواهند کاندایدای ریاست جمهوری شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار