مدیرعامل بیناد مصلی
بنا بود برای حل مسئله ترافیک و تبدیل محوطه اطراف ارک به محلی زیبا و گردشگری و سنگ فرش کردن و گنجاندن آبنما در آن، ، پارکینگی با ظرفیت ۴۵۰ اتومبیل در زیر زمین احداث گردد و قسمت روی زمین این پارکینگ به سنگ فرش و فضای سبز اختصاص یابد.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 23 November 2016

حجه الاسلام محمدی، مدیر عامل بنیاد مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز در گفتگو با یکی از رسانه های محلی استان(تبریز بیدار) ادعا نموده است که ساخت پارکینگ در محوطه ارگ تبریز نه تنها آسیبی را  متوجه این ابنیه تاریخی نمی کندبلکه موجب تقویت آن نیز می شود.

بندهایی از این مصاحبه را برای اطلاع خوانندگان تابناک تبریز نقل می نمائیم.

برای حل مسئله ترافیک و تبدیل محوطه اطراف ارک به محلی زیبا و گردشگری و سنگ فرش کردن و گنجاندن آبنما در آن، که نقشه های موجود نزد ما گویای این مسئله است، پس از بررسی های کارشناسی قسمتی که ۶۰ متر از محل بنای ارگ فاصله دارد(در حالی که قانونا باید ۵۰ متر فاصله داشته باشد)، پارکینگی با ظرفیت ۴۵۰ اتومبیل در زیر زمین احداث گردد و قسمت روی زمین این پارکینگ به سنگ فرش و فضای سبز اختصاص یافت.

براساس این طرح هیچ گونه اثری تخریب نمی شود، در صورتی که یکی از بستگان یکی از آقایان در زمان استانداری خود، در جنوب بنای ارگ ساختمانی ۵ طبقه احداث کردند که پس از مشاهده عدم برخورد از سوی دستگاه های دیگر، ما نسبت به احداث آن اعتراض کردیم، که در جواب نامه بنده نوشتند که فاصله آن کمتر از ۵۰ متر است و در نهایت با اعتراض های بعدی شهرداری احداث بنای آن را متوقف ساخت.

ارگ مسجد است

هیچ امام جمعه ای همچون آیت الله شبستری با اشراف کامل بر مسائل فرهنگی و حوزوی وجود ندارد

از سوی دیگر ارگ تبریز باقی مانده مسجد علیشاه است و متعلق به مسلمانان و نمازگزاران است و وظیفه ماست آن را حفظ کنیم، چراکه این متدینین هستند که کل آذربایجان را حفظ کرده اند. حالا برخی کاسه داغ تر از آش شده اند که چه؟

اکنون که این مجموعه از وضعیت نامطلوب ابتدای انقلاب به مجموعه ای فرهنگی و خدماتی با این وسعت ارائه خدمات رسیده است، باید از دست اندرکاران این موضوع خصوصا نماینده ولی فقیه در استان تشکر کرد، چراکه هیچ امام جمعه ای همچون آیت الله مجتهد شبستری با اشراف بر مسائل فرهنگی و حوزوی وجود ندارد.

موافقت برای احداث مصلی در سال ۷۶ در زمان استانداری مهندس عبدالعلی زاده و شهرداری آقای درویش زاده با حضور آیت الله مجتهد شبستری انجام شد که طی آن با امضای این عزیزان عملیات احداث مجموعه مصلی آغاز شد.

 

پارکینگ به نفع ارگ

وی در پایان اظهار می دارد :نه تنها احداث پارکینگ آسیبی به بنای ارگ وارد نمی کند، بلکه نسبت به مقاومت ارک و استفاده شهروندان عزیز تبریزی از پارکینگ عمومی کمک فراوانی می نماید. امیدوارم برخی از دوستان از این پس بدون اطلاع و تحقیق درباره این موضوع و موضوعات دیگر اظهارنظر ننمایند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
خدایا ببین کیا اومدن در مورد آثار تاریخی و باستانی اظهار نظر میکنن
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
یعنی اگه در 10 متری ارک بود خطرناک می شد. عجب . عجیب است نه ارتعاش ساخت و ساز و نه حرکت خودروهایشان در پارکینک هیچ اثری بر ارک نخواهد دهشت .
اگر ارگ مسجد بود چرا از زیرزمین ارگ به بیرون تبریز تونل های مختلف وجود دارد . این که نشانه مسجد نیستِ.
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
بنام خدا
غلط میکند به استحکام آن کمک می کند.
شما موضوع خاکبرداری را چگونه ارزیابی می کنید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :