رئیس جامعه بسیج پزشکی کشور:
محمد رئیس‌زاده رئیس بسیج جامعه ی پزشکی کشور ظهر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه الزهرا(س) و تجلیل از اهداکنندگان عضو اظهار کرد: همان طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند بسیج محدود به ایران نیست و ما تاثیر آن را در حال حاضر به شکل ملموسی درک می‌‌کنیم و این یعنی هسته‌‌های مقاومت باید در سراسر جهان تشکیل یابد.
کد خبر: ۳۳۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 24 November 2016
 محمد رئیس‌زاده رئیس بسیج جامعه ی پزشکی کشور ظهر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه الزهرا(س) و تجلیل از اهداکنندگان عضو اظهار کرد: همان طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند بسیج محدود به ایران نیست و ما تاثیر آن را در حال حاضر به شکل ملموسی درک می‌‌کنیم و این یعنی هسته‌‌های مقاومت باید در سراسر جهان تشکیل یابد.
 
وی افزود: امام راحل مسائلی را در خشت خام می‌دیدند که ما امروز در آینه صاف تجربه می‌کنیم، کسی که بیانات امام را نشنیده باشد باور نمی‌کند فردی سخنانی بگوید که بعد از 27 سال در حال تحقق هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: بسیج نه تنها برای ایران بلکه برای دنیای اسلام و منطقه افتخار آفرینی می‌‌کند و ضامن حیات و سرنوشت آینده منطقه و اسلام است.


بسیج به هیچ جناحی وابسته نبوده و نخواهد بود

وی با تاکید بر اینکه بسیج به هیچ جناحی وابسته نبوده و نخواهد بود، بیان کرد: قضاوت ما نه بر اساس عملکرد مدیران و اشخاص خاص بلکه باید بر مبنای مجموعه‌‌ی بسیج کشور و جهت حرکتی آن باشد.

رئیس جامعه بسیج پزشکی کشور تاکید کرد: وقتی می‌بینیم با افکار بسیج در یک تراز نیستیم آن را متصل به جناح می‌کنیم که این کار اشتباهی است، البته باید توجه کنیم که وقتی صحبت از بسیح می‌شود منظور یک بسیجی، یا مسئول و ... نیست بلکه منظور مجموعه بسیحی به فرماندهی مقام معظم رهبری است.

رئیس جامعه بسیج پزشکی کشور همچنین به مدافعان حرم در قالب کادر درمانی اشاره کرد و گفت: شهید قاسمی فردی بود که ماموریت خود را همیشه تمدید می‌کرد و پیکرش سه ماه در حلب ماند و تازه به کشور برگشته است که نمونه بارز یک فرد بسیجی است.


رئیس‌زاده مشکل عمده امروز را عدم تناسب توان و سازماندهی حجم عظیم و شور عشق بی‌نظیر در جامعه پزشکی دانست و گفت: وقتی شور و اشتیاق جامعه پزشکی را برای حضور در جبهه نبرد و مناطق محروم می‌بینیم بسیار جای شکر دارد ولی جای تاسف نیز دارد که نمی‌توانیم این میزان ظرفیت را ساماندهی کرده و از این جریان استفاده کنیم.

وی به حضور پزشکان فوق تخصص با سمت‌ها و جایگاه عالی در مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: این حضورها مایه افتخار برای جامعه پزشکی است.

وضعیت منطقه بسیار پیچیده بوده و ما نیز باید پیچیده فکر کنیم

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه دشمن جنگ تحمیلی را برای انقلاب نوپا و دست خالی به ارمغان آورد و ایران در مقابل 49 کشور دنیا ایستاد، گفت: این معما در کتاب نورالدین عافی، لشگر خوبان رضایی و .... جواب‌های خوبی دارد.

رئیس جامعه بسیج پزشکی کشور خاطرنشان کرد: بسیج توانست نظم نوین را در خاورمیانه جدید که دشمن سعی داشت مقابل آن ایستادگی کند، پیاده کرده و تمام معادلات دشمن با این کار به هم بزند.

وی ادامه داد: آنها حریف یک پدیده نوظهور به نام جمهوری اسلامی نشدند و بعد از جنگ نیز شبیخون فرهنگی و محاصره اطراف کشور را با حمله به عراق، افغانستان و ... انجام دادند ولی دیدند ایران ضربه بزرگی به آنها زد و در حدود 120 هزار نظامی آمریکا در تیررس نیروهای ایران در منطقه قرار گرفت و باعث شد آنها احساس خطر کنند.

این مسئول کشوری افزود: دشمن به این نتیجه رسید که باید بازوهای نظامی ما را مورد هدف قرار دهد، از این روز سراغ حزب‌الله، سوریه و یمن رفت ولی در همان جا دیدند جنبش‌های مقاومت خودجوش شد و نیازی به کمک مستقیم ایران ندارد، اینک حزب‌الله حتی اگر مسیر سوریه بسته شده و محاصره شود باز کاری نمی‌توانند انجام دهند.


وی به تحلیل آمریکا مبنی بر اینکه تصمیم گرفته بار مسئولیت خود را از خاورمیانه بردارد و به دوش مزدوران خودش نظیر قطر، ترکیه، بحرین قرار دهد، گفت: آمریکا تصمیم دارد به سمت چین شیب یابد که به عنوان ابرقدرت اقتصادی تهدید آینده امریکا محسوب می‌شود.

رئیس جامعه بسیج پزشکی کشور اظهار داشت: حضور ترکیه، داعش، بحرین، قطر و عربستان با یک انگیزه‌ای از پیش تعیین شده توسط آمریکا شکل یافته و ایفای نقش می‌کنند، قلب منطقه از آن کسی است که در چالش امروز به درگیری بر سر ابعاد رژیم بنیادی این نقطه معروف به "هلال حاصلخیز" پیروز شود، اگر بسیجی و روحیه بسیج نباشد و دست برتر در این منطقه را نداشته باشیم، آینده ما آینده ناگوار و تاریک خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید تحلیل‌های خود آمریکایی‌ها را از وضعیت منطقه مطالعه کنیم، گفت: باید این تحلیل‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم و تمرکز کنیم و آنجا به این پرسش که چرا مدافعان حرم در سوریه، لبنان و عراق به جانفشانی می‌پردازند، جواب دهیم.
رئیس زاده با انتقاد از برخی دانشگاهیان که حضور مدافعان حرم را در جبهه نبرد بیهوده می‌دانند، افزود: اگر فردی تعصبی نسبت به خاک، مرز و ناموس ایران داشته باشد، مطمئناً از بیان چنین سخن‌هایی خجالت می‌کشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار