یادداشت به قلم عادل جعفر موحد
روز جمعه و در یکی از حساس ترین مسابقات هفته دوازدهم، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در حالی به مصاف تیم پرسپولیس خواهد رفت که هفته های عجیبی را پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۳۳۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 01 December 2016
lروز جمعه و در یکی از حساس ترین مسابقات هفته دوازدهم، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در حالی به مصاف تیم پرسپولیس خواهد رفت که هفته های عجیبی را پشت سر گذاشته است.
این تیم که امیدهای زیادی را برای درخشش در دل هواداران اندکش برانگیخته بود (توجه داشته باشیم که کمتر از پانصدنفر از دیدارهای این تیم استقبال می کنند!) نتوانسته تا اینجای کار، کارنامه قابل دفاعی را از خود به جای بگذارد و با کسب فقط شش امتیاز از 33 امتیاز ممکن، به قعر جدول چسبیده است.
سبز قباهای دوست داشتنی تبریز که اتفاقا نام های بسیار پر آوازه ای هم در میان شان دیده می شود و برای خودشان اسم و رسمی در دنیای توپ گرد دارند، به جز چهار هفته ابتدایی هیچ نشانی از فوتبال روز دنیا و حتی ایران نشان نداده اند و با بازی های سردرگم و ضعیف باعث نومیدی هوادارانی شده اند که با صعود این تیم به لیگ برتر جشن گرفته بودند و امروز همان جشن به یاس و افسردگی مزمنی تبدیل شده است.
از بد روزگار، تیمی این هفته مقابل سبزهای تبریز صف آرایی خواهد کرد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رود و با توجه به تساوی هفته گذشته، عزم خود را برای پیروزی جزم کرده است تا از کورس قهرمانی بیش از این عقب نماند.
برانکو بی شک بازی ساده ای را برای شاگردانش متصور شده است و سه امتیاز این دیدار را با توجه به نتایج پیشین ماشین سازی از همین الان به حساب خود واریز کرده است ولی در این سوی میدان نیز شاگردان خطیبی قرار دارند که می توانند دست به کار بزرگی بزنند و غیرت آذربایجانی شان را با کسب پیروزی در این دیدار به نمایش بگذارند و ضمن کسب سه امتیاز، که از نان شب هم برای شان واجب تر است امید ها را برای بهبود وضعیت زنده نگهدارند و آب رفته را به جوی بازگردانند.
شاید یک معجزه در آزادی بتواند خیال هیات مدیره و کادرفنی را کمی راحت کند چراکه هر نتیجه ای به جز پیروزی می تواند اوضاع را وخیم تر از همیشه کند و شاید ...!
باید کادرفنی و بازیکنان این را فراموش نکنند که تصمیم هیات مدیره در حمایت از کادرفنی، بی سابقه ترین تصمیمی است که تا کنون در حوزه ورزش استان و کشور اتخاذ شده است! پس باید ارزش ها و شایستگی های خود را اثبات کنند و از حیثیت فوتبال تبریز دفاع کنند ورنه هیچ هواداری و هیچ شهروندی که تامین کننده های اصلی بودجه تیم هستند، آن ها را نخواهد بخشید.
با توجه به درپیش بودن این مسابقه، از نقاط منفی و ضعف های بیشماری که باعث بوجود آمدن چنین وضعیتی شده در می گذریم تا در فرصت مناسب به آن ها بپردازیم.
امید که طرفداران فوتبال آذربایجان بازهم این تیم را به مانند هفته های پایانی لیگ دسته اول تنها نگذارند و با حضور در استادیوم آزادی روحیه بخش قدیمی ترین تیم شمالغرب کشور باشند که بیش از هر زمانی به این حمایت نیاز دارد.
با توجه به وضعیت جدول و نزدیکی امتیازات تیم های انتهایی، این امید چندان دور از دسترس نیست که ماشین سازی بتواند قدعلم کند و خود را از خطر سقوط نجات دهد ولی از دست دادن امتیاز در این دیدار به نوعی روشن کردن فانوس سقوط است و بس!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :