رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «نایب رئیس مجلس نمی داند در مجلس چه خبر است»،«توصیه حداد عادل به صدا و سیما»،«سلطان پسته شلغم می کارد!»،«درخواست پیامکی رئیس‌جمهور از مردم»،«انتقادات تند فرهاد مجیدی از مدیریت استقلال»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 19 December 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رقص مختلط در پارک ساری
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:در جشن شب ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق علیه السلام که در پارک ملل ساری برگزار شد و برگزار کننده آن شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری بودند و فیلم آن در فضای مجازی نیز درحال دست به دست شدن است، آهنگی از یک خواننده طاغوتی برای حاضرین در جشن توسط فردی که تقلید صدا را انجام می‌داد پخش گردید که در حین پخش عده‌ای از زنان و مردان به رقص و پایکوبی پرداختند.این اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری به شدت مورد اعتراض مردم متدین ساری قرار گرفته است. شهردار ساری که خود برادر سه شهید است در سایت شهرداری از مردم عذرخواهی کرده و سخنرانی خود را در اعتراض به این اقدام لغو کرده است. مردم، خواستار برخورد با خاطیان هستند.

غافلگیری سیامک انصاری از نتیجه یک نظرسنجی توییتری
سیامک انصاری بازیگر سریال‌های طنز تلویزیونی درباره تمایل مردم به حضور در کنسرت علیرضا عصار نظر دنبال‌کنندگان خود را در توییتر جویا شد.انصاری در این نظرسنجی از مردم پرسیده بود:‌ «فردا بلیت‌فروشی کنسرت علیرضا عصار شروع می‌شه. این کنسرت می‌ایید ببینیم‌تون؟» پس از مدت کوتاهی قسمت عمده‌ای از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گزینه «نه» را برگزیدند و برخی نیز در این شبکه اجتماعی نتیجه نظرسنجی را دستمایه شوخی با سیامک انصاری قرار دادند. این بازیگر نیز منتظر پایان زمان نظرسنجی نشد و آن را از توییتر خود پاک کرد. 

بسته

مذاکرات محرمانه کویت با ایران فاش شد
"عبدالحمید دشتی" نماینده پارلمان کویت در توییتر فاش کرد: «سیاستمداران کویت در حال رایزنی و مذاکره با ایران درباره نجات عربستان از باتلاق یمن هستند.»دشتی در ادامه نوشت: «کویت به نیابت از کشورهای حوزه خلیج [فارس] در حال انجام مذاکراتی می باشد که تنها حلب و سوریه را شامل نمی شود بلکه پرونده هایی مانند یمن لای این مذاکرات نیز گنجانده شده است.»نماینده پارلمان کویت افزود: «موضوع یمن در مذاکره کویت با ایران به قوت پیگیر می شود که به نیابت از دیگر کشورهای شورای همکاری صورت می گیرد.» 

انتقادات تند فرهاد مجیدی از مدیریت استقلال
فرهاد مجیدی نسبت به کتک خوردن سرپرست تیم فوتبال جوانان استقلال از یک لیدر واکنش تندی نشان داد و از مدیریت باشگاه انتقاد کرد. او در اینستاگرام خود نوشت:شرم آور که یک مشت اراذل به دلیل بی‌کفایتی مدیرانی مثل افشارزاده و افتخاری به استخدام باشگاه استقلال درآمده است و ماه‌ها است برای آنها فیش حقوقی صادر می‌شود. اوباشی که سال‌ها قبل در اوایل دهه 80 مامور شدند تا سکوها را به نفع کادرفنی وقت مدیریت کنند. سیستم ناسالمی که تا به امروز ادامه یافته و نتیجه‌اش خالی شدن سکوها است. محیط آلوده امروز ورزشگاه‌ها محصول نیروی انتظامی و رفتارهای مافیاگونه برخی‌ها در باشگاه استقلال بوده است. قلدرهای چاقوکشی که با زور و برخورد فیزیکی اجازه نمی‌دهند شعارهایی برخلاف منافعشان در ورزشگاه گفته شود و همه این اتفاق‌ها سال‌هاست که هر هفته در ورزشگاه آزادی رخ می‌دهد اما عجیب آنکه نیروی انتظامی واکنشی نشان نمی‌دهد! در کجای فوتبال حرفه‌ای در دنیا چنین سیستم شرم‌آوری وجود دارد؟!

انتقاد تند آیت‌الله جنتی از حقوق‌های نجومی
دبیر شورای نگهبان گفت: دنیاگرائی، اشرافیت گرائی، ترجیح دادن فرزندان بر قانون و حاکمیت پول بر مناسبات موجب شده است بازهم فرهنگ غرب در این کشور رخنه کند. تا جائی که برخی جرأت می‌کنند از صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی از جیب معلم، هزار‌ها میلیارد تومان، پول بالا بکشند. وی با ابراز تأسف از پدیده فیش‌های نجومی گفت: مسأله صنار و سه شاهی نیست؛ ظاهراً حقوق‌های ۵۰ میلیونی فقط پرداخت‌های رسمی است و برخی افراد، به طور غیر رسمی در قالب وام یا پاداش، دریافتهای کلان بسیاری داشته‌اند و اکنون هم متأسفانه برخی توجیه می‌کنند که این پرداخت‌ها، غیر قانونی نبوده است! حضرت آیت الله جنتی افزود: کجای این دریافت‌ها، با تعالیم اسلام، با قانون، با منویات امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگاری دارد؟! من تعجب می‌کنم که چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند. البته با دفاعی که از این پرداخت‌ها می‌شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداخت‌ها هم راضی بودند! رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: چطور نهادهای نظارتی از این پدیده اطلاع نداشتند؟! آیا باید این قدر درباره پرداختهای نابجا سکوت بشود تا داد مردم بلند بشود؟! آیا با وجود اعتراض مردم، نباید حاضر به جبران باشند و بازهم باید توجیه کنند؟! این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

درخواست پیامکی رئیس‌جمهور از مردم
رییس‌جمهور به مناسبت امضای منشور حقوق شهروندی به همه مشترکان تلفن همراه پیامکی ارسال کرد و از آنها خواست که به مطالعه متن کامل این منشور بپردازند.متن پیامک ارسالی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:
بیاییم با حقوق خود بیشتر آشنا شویم و قدرتمندانه آن را پاس بداریم.منشور حقوق شهروندی صبح امروز طی مراسمی رسمی با حضور جمعی از وزرای کابینه دولت به طور کامل رونمایی شد.حسن روحانی در برخی مناسبت‌های خاص از جمله انتخابات و همچنین عید نوروز در راستای ارتباط با مردم پیامک‌هایی ارسال کردند.

حمایت سال 92 «اصلاح طلبان» از روحانی «تکرار» می شود
حسن رسولی در پاسخ به این سوال که نحوه حمايت ازروحاني توسط اصلاح طلبان چگونه خواهد بود، اظهار کرد: جریان اصلاحات در سال 92 با سرلوحه قرار دادن منافع ملی کشور و با هدف کمک به برگرداندن نحوه کشورداری متعارف و پیشگیری از تحمیل خسارت‌های بیشتر به ملت ایران در بین کاندیداهای موجود از آقای روحانی حمایت کرد.وی با اشاره به تقاضای اصلاح طلبان از آقای دکتر عارف مبنی بر کناره‌گیری از انتخابات انتخابات به نفع روحانی، ادامه داد: در سال 92 اصلاح طلبان به صورت یکپارچه  از آقای دکتر روحانی حمایت کردند و دلیل اصلی طرفداری از ایشان فراتر از منافع و منویات جناحی بود و پیش بینی می کنم که همین رویه در سال 96 نیز تکرار گردد.این مطلب در نواندیش منتشر شده است.

نظر آیت الله جنتی درباره استعفای پسر
علی جنتی در گفت و گو با روزنامه اعتماد درباره نظر پدرش در رابطه با استعفا گفت، ايشان از روز اول كه با ايشان براي قبول مسووليت وزارت ارشاد مشورت داشتم موافق نبودند و نظرشان اين بود كه وزارت ارشاد با توجه به ماهيت فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري‌اش همواره مورد انتقاد آقايان علما و مراجع تقليد و ائمه جمعه و برخي از متدينين بوده و برخي از فعاليت‌هاي هنري را خارج از چارچوب‌هاي شرعي مي‌دانند؛ لذا نمي‌خواستند من در موضعي قرارگيرم كه مورد اعتراض و هجمه آنان باشم. به همين دليل هم معتقد بودند كه با استعفا از زير فشارها بيرون مي‌آيم.

نایب رئیس مجلس نمی داند در مجلس چه خبر است
مسعود پزشکیان روز دوشنبه در همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌ گذاری افزود: مشکل ما نبود داده و اطلاعات برای بهترین انتخاب است.تصمیم غلط جامعه و ساختار آن را بهم می زند. آیا تصمیمات ما محکم است؟ حرف بی منطق این است که چیزی که در جایی به ذهن می رسد را دو فوریتی می کنیم و هم کشور و هم دولت را با مشکلات مواجه می کنیم، لذا برای قانون گذاری باید داده های درست داشته باشیم. نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین کشور باید بر اساس علم محققان و دانشمندان تصویب شود، گفت: من به عنوان یک نماینده نمی ‌دانم حتی در مرکز قانون ‌گذاری چه خبر است چون مقابل دیدگانم داده‌ های قابل اعتماد را ندارم و به همین دلیل درست و علمی تصمیم نمی‌ گیرم.

دستور ویژه جهانگیری به نوبخت و طیب‌نیا
اسحاق جهانگیری در بخشنامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، خواستار فراهم کردن مقدمات و انتشار ده هزار میلیارد ریال اوراق خزانه شد. مهر این خبر را منتشر کرده است.

توصیه حداد عادل به صدا و سیما
غلامعلی حداد عادل در همایش «پیش‌دبستانی زیربنای توسعه عدالت آموزشی پایدار» که در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است، گفت: بهترین عدالت، عدالت آموزشی است چرا که یک رفاه مستمر را ایجاد می‌کند. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: سیاست نظام جمهوری اسلامی، حفظ زبان‌های محلی و قومی است، به طوری که صدا و سیما باید حداقل هشت ساعت به زبان محلی توجه داشته باشد.

جمشید مشایخی: آن موقع نوکرحکومت و الان هم نوکر حکومتم!
در مراسم تشییع جعفر والی، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر درخصوص جعفر والی گفت: «والی قصد داشت با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت نمایشی را بازتولید کند که قبلا با جمشید مشایخی و عزت‌اله انتظامی روی صحنه برده بود. مطمئن هستم راد و هدایت بار او را به سرمنزل مقصود می‌رسانند تا آخرین یادگارش را تقدیم دوستانش کنند.» در ادامه جمشید مشایخی با اشاره به نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در پاسخ اصغر همت گفت: «ببخشید که من آدم رک‌گویی هستم ولی در آن نمایش ولی‌اله شیراندامی بازی داشت و شخص دیگری هم جز من نبود که در واقع نقش دو پیرمرد را که قصد خودکشی داشتند بازی می‌کردیم» او با صدایی بلند و لحنی تقریبا عصبانی گفت: «یک ذره دروغ نگوییم، یک ذره همدیگر را الکی بزرگ نکنیم، تا کی چاخان؟ چرا تعارف و تعریف الکی می‌کنید؟!» مشایخی با عذرخواهی مجدد ادامه داد: «هر چه می‌خواهید به من بگویید، من عمرم را کرده‌ام. الان منتظرم، باید بروم. آن موقع نوکر حکومت و الان هم نوکر حکومت.»خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

صداوسیما نقش اپوزیسیون دولت را ایفا می‌کند
عبدالله ناصری در گفت‌و‌گویی، درباره افزایش چشمگیر هجمه‌های صدا و سیما علیه دولت تدبیر و امید گفت: رفتار صدا و سیما جدید نیست و این سازمان در برابر دولت مطبوعش سکوت پیشه کرد، معضلات و دردهای مردم را علاوه بر اینکه انعکاس نداد بلکه سعی کرد نشان دهد کشور در آرامش کامل به سر می‌برد و هیچ مشکلی وجود ندارد و آن‌ها را پنهان کرد. عضو بنیاد باران گفت: صدا و سیما در ۸ سالی که محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور بود، مشکلات کشور را پنهان و سعی کرد نشان دهد کشور در آرامش کامل به سر می‌برد. ناصری با بیان اینکه این رفتار‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: امروز صداو سیما در مقابل دولت در نقش یک اپوزیسیون ظاهر شده و قصد به چالش کشیدن دولت را دارد.

مواد غذایی تراریخته طرح شوم صهیونیست‌ها است
حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگویی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر این که واردات، صادرات، توزیع، تولید و مصرف عمومی محصولات تراریخته بدون مجوز مراجع ذی‌ربط ممنوع است، اظهار داشت: یکی از طرق استعمارگری استعمارگر بزرگ یعنی صهیونیست ورود محصولات تراریخته به کشور‌ها است و راکفلر به عنوان صهیونیست بین‌المللی نخستین شرکتی بود که این موضوع را برپا کرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مواد غذایی و کالاهای اساسی کشور گرفتار روند تراریختگی شود، گفت: محصولات تراریخته یک خطر جدی برای تغذیه کشور است.

مخالفت دایی با درخواست منصوریان
علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی ضمن مخالفت با درخواست علیرضا منصوریان گفت: مگر او مسئول سازمان لیگ است که کیفیت زمین را مشخص می‌کند؟!

ادعای کشته شدن چند مستشار ایرانی در یمن
یک پایگاه خبری نزدیک به دولت مستعفی یمن مدعی شده چند مستشار ایرانی در استان حجه در شمال یمن کشته شده‌اند.روزنامه «جمهوری اسلامی» با انتشار این خبر، افزود: در حالی که ایران بارها به صورت رسمی اعلام کرده که در یمن مشاور نظامی ندارد یا به این کشور کمک تسلیحاتی نمی‌کند، رسانه‌های وابسته به منصور هادی و عربستان بار دیگر این ادعا را مطرح کرده‌‌اند.پایگاه «یمنی پرس»، مدعی شده شنبه در حمله جنگنده‌های عربستان به یک انبار موشک در منطقه ابی دوار در استان حجه در شمال یمن 18 نظامی وابسته به انصار‌الله کشته شدند که چند تن از آن‌ها مستشاران ایرانی بوده‌اند.رسانه‌های نزدیک به منصور هادی و عربستان همچنین هر چند وقت یک‌بار ادعا می‌کنند که سلاح‌های ارسالی از ایران برای نیروهای یمنی را کشف و ضبط کرده‌اند اما تاکنون تصویری یا مدرکی دال بر ادعای خود در رسانه‌ها منتشر نکرده‌اند.

نخستین ایرباس‌ها کی به ایران میرسند؟
روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پس از نهایی شدن قرارداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ، با حضور نمایندگان ایرباس در ایران این امید وجود دارد قرارداد مربوط به خرید این هواپیماهای فرانسوی نیز تا پایان هفته جاری نهایی شود، موضوعی که ایران‌ایر برای آن برنامه‌ریزی‌های جدی به کار بسته است.

طعنه وزیر ارتباطات به برخی روزنامه ها
محمود واعظی وزیر ارتباطات در یک نشست دانشجویی گفت، برخی از این روزنامه های خاص که فکر می کنند کل ایران طرفدار آنهاست، ما خبر داریم که سه هزار تیراژ دارند و آن را هم رایگان می دهند.

سلطان پسته شلغم می کارد!
اسدالله عسگراولادی، سلطان پسته کشور با گلایه از برخی شرکت های دولتی گفت: می‌خواهم دیگر فعالیت نکنم و به دماوند بروم و باغچه‌ای کوچک خریده و شلغم بکارم! خبر آنلاین این خبررا منتشر کرد.

برخی فکر می کنند اصلاحات سازشکار شده است
مصطفی تاج زاده در گفت و گویی اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که ما از برخی آرمان‌های اصلاح طلبانه پا پس کشیده‌ایم. حتی برخی معتقدند اصلاح طلبان کاملاً سازشکار شده‌اند. من صحیح‌تر آن می‌دانم که بگویم پخته‌تر شده‌ایم. حتی اصولگرایان هم نسبت به گذشته پخته‌تر شده‌اند. از همه ما مهم‌تر مردم هستند که به ویژه در هفت سال گذشته، شاهد رشد کم نظیر آگاهی‌های آن‌ها هستیم. از سوی دیگر تحولات بزرگی در منطقه رخ داده که تجدید نظر در برخی سیاست‌ها و تاکتیک‌ها را لازم کرده است. حاکم شدن فضای امنیتی بر کشور بعد از سال ۸۸ الزاماتی را برای ما به وجود آورده است که قبلش وجود نداشت. یعنی برای اینکه ما از فضای امنیتی به فضای سیاسی بازگردیم، ناچار ملاحظاتی را در نظر گرفته‌ایم که پیش از آن در نظر نمی‌گرفتیم. از طرف دیگر شاهد پیدایش داعش و بروز جنگ‌های نیابتی در منطقه هستیم که جلوه‌ای شیعه-سنی به خود گرفته است. این دو عامل به همراه تحریم‌های کمر شکن بین المللی ما را به این نتیجه رساند که در تاکتیک‌ها و حتی استراتژی خود تجدید نظرهایی صورت دهیم تا بتوانیم متناسب با شرایط جدید به سمت تحقق آرمان‌هایمان پیش رویم. با وجود این اگر اصلاحات را دموکراتیزاسیون تعریف کنیم، یعنی جوهره‌اش را جلب مشارکت هر چه بیشتر مردم در تمام عرصه‌ها بدانیم، تصور می‌کنم که از این آرمان نه تنها عقب ننشسته‌ایم بلکه امروز بسیاری از نیروهای اصولگرا هم به این گفتمان پیوسته‌اند، حتی اگر خودشان را اصلاح طلب نخوانند. به هر حال گفتمانشان اصلاح طلبانه شده است و عملاً به این نتیجه رسیده‌اند که امنیت و منافع ملی ما در گرو گذار به دموکراسی و استقرار مناسبات دموکراتیک در کشور است. از این منظر امکان تعامل بیشتر چه با نیروهای درون حکومت و چه با نیروهای بیرون حکومت که الان محلی از اعراب در ساختار حکومتی ندارند، برایمان فراهم شده است. امید ایرانیان این خبر را منتشر کرد.

اظهارات ضد ونقیض در مورد کاندیداتوری باهنر  
جبار کوچکی‌نژاد  عضو جامعه مهندسین اسلامی گفت: باهنر گزینه نهایی جبهه پیروان نیست. هنوز جمع بندی نهایی صورت نگرفته و باهنر نیز یکی از گزینه‌های مطرح شده است. گزینه‌هایی مطرح شده است که در مورد آن‌ها بررسی‌ها صورت می‌گیرد و بعداز انتخاب فرد مورد نظر معرفی خواهد شد. کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان امام رهبری نیز  گفت: از نظر نهایی جبهه پیروان اطلاعی ندارم و نمی‌دانم بر چه اساسی چنین اخباری منتشر شده است. چندین بار نیز با آقای باهنر تماس گرفته‌ام که پاسخ نداده‌اند و تا زمانی که جواب قطعی ایشان را ندانم نمی‌توان به طور روشن پاسخ داد.  بار‌ها محمدرضا باهنر اعلام کرده است قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

انتقاد کیهان از دیدار نماینده هاشمی با ابراهیم یزدی 
روزنامه کیهان در ستون خبرهای ویژه خود به انتقاد از دیدار نماینده هاشمی رفسنجانی با ابراهیم یزدی پرداخته است. این روزنامه نوشت:  رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی به نمایندگی از وی به ملاقات رئیس گروهک نهضت آزادی رفت. بنابر عکس منتشر شده در اینستاگرام ابراهیم یزدی، محمد هاشمی از طرف هاشمی رفسنجانی به ملاقات یزدی رفته و ضمن آرزوی سلامتی برای وی کتابی قطور را که ظاهراً خاطرات مصور هاشمی رفسنجانی است، به یزدی هدیه داده است.  گسیل نماینده‌ای از سوی هاشمی رفسنجانی برای ملاقات با رئیس گروهک ورشکسته نهضت آزادی در حالی است که هاشمی بهتر از هر کسی، موضع صریح حضرت امام خمینی(ره) را درباره نهضت آزادی می‌داند. امام بهمن 1366 در پاسخ نامه وزیر کشور وقت (محتشمی‌پور) با صراحت نوشته: «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی، مسایل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است.

رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت 
محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: هر چه تحقیقات از این صندوق بیشتر می شود، رقم اختلاس بالاتر می رود تا جایی که شواهد نشان می دهد، رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان تا ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز رسیده است.  برخی وام های بسیار مسأله دار در بانک سرمایه پرداخت شده است به طوری که  یک نفر ۱۰۰۰ میلیارد بدهکار است.  برخی از مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان از دست اندرکاران فتنه ۸۸ بوده و همچنین برخی از آنها در بنیاد باران مسئولیت هایی داشتند که در نهایت پیگیری اهداف حزبی در این صندوق منجر به اختلاس چند هزار میلیاردی در این صندوق شد. فارس این خبر را منتشر کرد.

حقوق ملت را نمی‌توان فقط از رئیس جمهور خواست
ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه توئیتر خود در خصوص رونمایی از منشور حقوق شهروندی نوشت:  منشور حقوق شهروندی اکنون رونمایی شد؛ با این باورکه حقوق ملت وآزادی اندیشه و بیان و... نخست دانستنی است، سپس خواستنی، و آنگاه اِعمال کردنی. استیفای این حقوق به آن است که ملت، آن را دانسته، خواسته و به دست آورد؛ حقوق ملت را نمی‌توان فقط از رئیس جمهور خواست، دیگر ارکان و قوای کشور نیز مسئول‌اند. از امروز، حق دانی وحق خواهی باید به وجدان عمومی تبدیل و ملت ما با تمسک به اخلاق اجتماعی، ایران بزرگ را در مسیری جدید قرار دهد؛ اینک نوبت همه ما است.

می‌خواهند در حوزه نفوذ سکولاری کنند
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران اروز در همایش «نقش وحدت حوزه و دانشگاه ر تالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: دشمنان دست از توطئه برنداشته اند؛ بمباران ماهواره‌ای، تضعیف اخلاق و علم زدایی از جمله توطئه‌های دشمن است، دشمن نه تنها در تلاش برای جدایی میان حوزه و دانشگاه ناامید نشده، بلکه در تلاش است که با نفوذ به قلب حوزه های علمیه، طلاب سکولاری و ضد دین تربیت کند.رسا این خبر را منتشر کرد.

اصولگرایان روی برد حساب بازنکرده‌اند
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با «انتخاب» درباره حضور احتمالی محمدرضا باهنر، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار کرد: نمی‌خواهم درباره مصادیق سخن بگویم، ولی گزینه هایی که این روزها مطرح میشود نشانه این است اصولگرایان روی برد در انتخابات آینده حساب باز نکرده اند.

حمله مجدد کیهان به بهرام بیضایی
کیهان در مطلبی با عنوان "چرا دستپاچه شده‌اید؟!" نوشت: اینکه بهرام بیضایی به اصطلاح هنرمند بزرگی است توهم است. بیضایی آنچنان هنرمند بزرگی حتی در میان اهل هنر محسوب نمی شود (چنانچه دکتر کاووسی، فیلم‌های او را اساسا «سینما» نمی‌دانست و در آخرین فیلمش یعنی «وقتی همه خوابیم»، آنچنان مورد توهین و ناسزای همان به اصطلاح اهل هنر قرار گرفت که ناگزیر از کشور خارج شد). فرقه بهائیت آنچنان در میان ملت ایران مورد نفرت است که هیچ‌چیز آن را تطهیر نخواهد کرد. این فرقه هم در حد خود افراد مهم‌تر و معروف‌تری دارد که امثال بیضایی به قولی در مقابل آنها اساسا به شمار نمی‌آیند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :