کد خبر: ۳۴۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 20 December 2016
به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز، آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه از سال 2013 کار خود را در این کشور آغاز کرد در حالیکه قبل از آن سفیر روسیه در کره شمالی بود.
 
این حادثه به قدری برای خانواده او شوکه آور بود که همسر وی در اثر شنیدن این خبر  در بیمارستان بستری شده است.
 
نکته جالب اینجاست که در همان ساعتی که کارلوف در آنکارا به قتل می رسد، قرار بود پوتین به دیدن تئاتری برود که نویسنده آن گریبایدوف (سفیر مقتول روسیه در تهران به سال 1829)بود .
 
ضارب کیست؟
 
مولود مرت آلتین تاش مجرد22 ساله متولد بخش غربی استان آیدین دیشب در یک نمایشگاه آثار هنری در انکارا سفیر روسیه را مضروب می سازد. او دانش آموخته مدرسه فنی و حرفه ای پلیس ازمیر است.وی عضو حزب آک پارتی اردوغان، بوده است
 آیا قتل سفیر روسیه نخستین تبعات شکست حلب بود؟
او فریاد می زد حلب را فراموش نکنید . سوریه را فراموس نکنید.عقب بایستید . عقب بایستید.فقط مرگ می تواند مرا از اینجا دور کند. و در انی لحظه بود که خود وی با شلیکهای متمادی همکاران خود به قتل می رسد.
 
پوتین و قتل سفیر
14 دسامبر پوتین در تماسی تلفنی با اردوغان نسبت به حادثه تروریستی 10 دسامبر(انفجار بمب در آنکارا) اظهار تاسف کرده و برای مشارکت بیشتر برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه اعلام همکاری کرده بود.
 
همچنین در این گفتگو بر سر امداد رسانی به جنگ زدگان حلب و هماهنگی برای خروج شورشیان از این شهر، تاکید شده بود.
 
 نتیجه شکست حلب؟
 
این فرضیه هنوز برای اینکه مورد بحث کارشناسان قرار گیرد زود است چراکه عمق حادثه و پاسخ احتمالی روسیه به آن و متعاقبا فضای نا امنی که منطقه خاورمیانه را می تواند تهدید کند به قدری مهم است که پرداختن به علل حادثه چندان مطمح نظر نمی تواند باشد.
 
اما به نظر می رسد این مساله قابل بحث باشد که چرا یک پلیس جوان که در تصفیه های بی رحمانه گروه های طرفدار فتو (فتح الله گولن) از پلیس و نیروهای امنیتی ، بر سر جای خود باقی مانده (ارتباطی با فتو نداشته است) و به کار خود ادامه می دهد، چرا کشور خود را دچار مخاطره بین المللی می کند؟
 
او یقینا طرفدار اردوغان بوده است اما شاید بتوان ادعا نمود که سیاست های اردوغان و تعصبی کردن موضوع حضور ترکها در سوریه و شعار نماز در مسجد اموی حلب ، به قدری در میان طرفداران اردوغان ریشه دوانیده بود که با شکست گروه های معارض مستقر در حلب و خروج اجباری آنها از این شهر مهم و استراتژیک ضربه روحی بزرگی به ناسیونالیستهای ترکیه زد.
 
این جوان در لحظه قتل سفیر مدام نام حلب را می برد واز همین نکته آشکار است که فضای جنگ حلب در تصمیم گری او بسیار موثر بوده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :