وضعیت هوای تبریز در یازدهمین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت و بنابر اعلام مسئولان محیط زیست آذربایجان شرقی این شرایط برای گروه های حساس ناسالم است.
کد خبر: ۳۵۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 31 December 2016
مسئول مرکز پایش زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر طبق پایش های انجام شده میزان آلودگی هوای تبریز 143 پی اس آی است که در این وضعیت افراد حساس از جمله کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
شاهین رحیم اوغلی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوائی و پیش بینی های انجام شده، در ساعات آینده میزان آلودگی هوای تبریز به احتمال بسیار زیاد افزایش خواهد یافت.
وی گفت: عدم خروج غیرضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی ریوی و مبتلا به آسم به خصوص در فضای باز، کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، تنظیم موتور خودروها، جلوگیری از فعالیت هایی که در معابر موجب افزایش آلودگی می شود از جمله روشن کردن آتش، عملیات قیرکاری و سوزاندن لاستیک، از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هواست.
به گزارش ایرنا، طبق استانداردهای جهانی میزان پی اس آی موجود در هوا بین 100 تا 200 نشان دهنده وضعیت هشدار، 200 تا 300 وضعیت اظطرار و بیش از عدد 300 شرایط بحرانی می باشد.
آلودگی هوای تبریز از 10 روز قبل شروع و این شرایط همچنان ادامه دارد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، هم اکنون برودت هوای تبریز پنج درجه سانتی گراد زیر صفر و وضعیت آن همراه با مه رقیق بوده و رطوبت نسبی 83 درصد است.
سرعت باد در این شهر هم اکنون صفر گزارش شده است.
کلانشهر تبریز حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :