معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به ابعاد مختلف پرونده قتل همسر و مادر بزرگ پزشک تبریزی گفت: تحقیقات مقدماتی در خصوص این پرونده در حال انجام است و طبق ادله علیه این پزشک و شخص دیگری که احتمالا وجود داشته باشد در حال بررسی و پیگیری است.
کد خبر: ۳۵۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 02 January 2017
احمد موقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تحقیقات مقدماتی در خصوص پرونده قضایی پزشک تبریزی در حال انجام است و طبق ادله علیه این پزشک و شخص دیگری که احتمالا وجود داشته باشد در حال بررسی و پیگیری است.

وی افزود: در ابتدا این پزشک منکر قضیه بود ولی ادله به دست آمده علیه این پزشک موجود است و از این رو تحقیقات ویژه در این زمینه در حال انجام است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز خاطرنشان کرد: صحت و سقم این عدله در حال بررسی و بازبینی است و همچنین اظهارات قبل از عدله و بعد از عدله پزشک نیز در حال بررسی است و نتایج بعد از بررسی‌های لازم ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها معتقد هستند موضوع پزشک تبریزی تا برون مرزها پیش رفته است، گفت: این ادعا برای قوه قضائیه منعکس نشده است و البته در صورت وجود چنین موضوعی نیز هیچ تأثیری در روند کاری ما نخواهد داشت.

موقری ادامه داد: چه مسأله برون مرزی و یا داخل مرزی باشد روال قانونی در این موضوع طی خواهد شد و تا روشن شدن موضوع پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت و بعد از آن کیفرخواست صادر خواهد شد.

پزشک تبریزی به اتهام قتل بازداشت است

سخنگوی قوه قضائیه در بیست و سوم آبان امسال در مصاحبه مطبوعاتی خود در رابطه با پرونده پزشک متهم به قتل در آذربایجان‌شرقی گفته بود: در دهه اول محرم بود که خبر مسمومیت دو تن از اعضای پزشک خیر در آذربایجان شرقی و فوت این دو نفر در فضای مجازی منتشر شد که با انجام تحقیقات، ارائه مدارک و اعتراف پزشک مشخص شد که غذا نذری نبوده و دوربین‌های رستوران نشان داد که این پزشک غذا را از بیرون تهیه کرده است.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای افزود:‌ این پزشک اکنون به اتهام قتل بازداشت است، اما در مورد چند مطلب، شک و شبهه وجود دارد. اول اینکه چرا گفته غذا نذری بوده و سپس به دروغ خود اعتراف کرده است و دیگر مورد اینکه چرا پزشک به عنوان یک فرد خیر معرفی شده که بیماری را به داروخانه می‌فرستد تا داروی رایگان بگیرد. ما در بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم، اصلاً بیماری به داروخانه نرفته و نسخه‌ای هم وجود ندارد و این اقدام یکی از بستگان نزدیک پزشک بوده است.

وی با اشاره به اینکه مطلبی مبنی بر جنون پزشک مطرح نشده، گفت: سم موجود در بدن فوتی‌ها در باقی‌مانده غذا وجود داشته است.

از شایعه تا واقعیت

گزارش فارس حاکی است، در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله بود که خبری مبنی بر مرگ همسر و مادر بزرگ یک پزشک در تبریز آن‌هم به دلیل مصرف «غذای نذری مسموم» در رسانه‌ها منتشر و به سرعت دهان به دهان چرخید.

شایعات زیادی نیز در این بین ساخته و در فضای مجازی منتشر شد و البته عده‌ای سودجو نیز سعی کردند تا از این فرصت برای بدبین کردن مردم به نذری‌ها و مراسم‌ این ایام استفاده کنند تا شاید بتوانند از این طریق حضور مردم در این برنامه‌ها را کمرنگ کنند.

ماجرای قتل خانواده این پزشک از جایی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت که یکی از خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب با انتشار خبری این دکتر را از فعالان سیاسی آذربایجا‌ن‌شرقی و عضو حزب «اتحاد ملت» معرفی کرد و مرگ دو عضو خانواده وی را از طرف اصلاح‌طلبان تسلیت گفته و خواستار رسیدگی به این مرگ مشکوک شد.

همزمان رئیس منطقه آذربایجان‌شرقی حزب «اتحاد ملت» نیز با انتشار بیانیه‌ای درگذشت مادربزرگ و همسر این دکتر را به وی تسلیت گفت.

این فضاسازی‌ها تا آنجا ادامه داشت که برخی از کانال‌های اصلاح‌طلب با بیان مطالبی در فرافکنی و سوء‌استفاده همه جانبه از این موضوع دست به جریان‌سازی و شایعه پراکنی زدند و انگیزه‌های قاتل را سیاسی عنوان کردند و در مواردی نیز این قتل را به تجویز صدای شجریان توسط این دکتر ربط دادند.

البته رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب نیز بیکار نماندند و با تیتر کردن مسمومیت با غذای نذری، سعی در بدبین کردن مردم به مراسم ایام محرم داشتند.

«علیرضا - ص» پزشکی است که به دلیل تجویز صدای شجریان برای درمان بیماران و همچنین خوش‌خط بودن شهرت دارد.

داستان از آنجا شروع شد که چندی پیش یکی از نسخه‌های این پزشک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در آن با خطی خوش به یکی از بیمارانش توصیه کرده بود تا با گوش دادن به صدای شجریان و بدون نیاز به دارو درمان شود.

و در آخر...

حال باید دید با روشن شدن ابعاد واقعی این ماجرا، جناح‌های سیاسی و عده‌ای که در فکر تسویه حساب‌های کهنه بودند چه واکنشی نشان خواهند داد و آیا حقیقت را می‌پذیرند یا در صدد تکذیب و انحراف افکار عمومی برخواهند آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار