امام جمعه موقت تبریز :
امام جمعه موقت تبریز خواستار تسریع در تعیین تکلیف مقصران حادثه ریلی تبریز- مشهد شد و گفت: باید مسؤولان هر اختلافی دارند بین خودشان حل کنند و رسانه‌ای نکنند تا موجب سوءاستفاده برخی افراد نشود.
کد خبر: ۳۵۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 06 January 2017

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: مراسم سالگرد 9 دی در کشور با شکوه برگزار شد زیرا یادآوری فتنه 88 بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت ایران با هدایت ولی فقیه مسلمین آتش فتنه را خاموش کردند، افزود: بصیرت و آگاهی و تقویت پیوند مردم با نظام جمهوری اسلامی و نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری موجب خنثی‌سازی توطئه دشمنان انقلاب شد.

امام جمعه موقت تبریز به چهلمین روز جانباختگان حادثه ریلی تبریز- مشهد اشاره کرد و گفت: در این نماز عبادی سیاسی به روح پاک آن زائران درود می‌فرستیم که با قصد زیارت حرم امام رضا(ع) رفته بودند که در مسیر امام هشتم به استقبال آنها رفت.

وی با بیان اینکه زیارت امام هشتم ثواب برابر با عمره مفرده دارد، گفت: امام هشتم شیعیان بر زیارت ائمه اطهار تاکید داشته‌اند.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه اقدامات زیادی برای شناسایی مقصران اصلی حادثه ریلی شده است، تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر تکلیف روشن شود.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه امروز سالروز دستور کشف حجاب توسط رضا شاه قلدر بود، گفت: در این روز به زور چادرها و روسری‌ها را از سر زنان می‌کندند و پاره می‌کردند و سپس جلوی چشم زنان چادرهایشان را آتش می‌زدند.

وی افزود: عفت و تقوای زنان باعث شد قلدرهایی مانند رضا شاه و پسرش از بین بروند.

امام جمعه موقت تبریز با تبریک میلاد امام حسن عسکری گفت: امام یازدهم همیشه بر اینکه در مساجد برای نشستن در جایگاه‌های اول تلاش نکنید بلکه به اهمیت نماز بپردازید و اگر قدرت معصیت داشتید هیچ‌گاه سمت معصیت نروید،‌ تاکید داشتند.

وی به سالگرد قیام مردم قم اشاره کرد و اظهار داشت: مردم از این قیام الهام گرفتند و شهر به شهر با برپایی قیام چهره ملعون خاندان پهلوی را از بین بردند.

آل‌هاشم افزود: اولین شهری که برای چهلمین روز شهدای قیام مردم قم مراسم برگزار کرد شهر تبریز بود که به صورت غیرمنتظره ضربه بزرگی به خاندان پهلوی زد.

وی با یادآوری شهدای قیام مردم قم و مردم تبریز تصریح کرد: با درایت آیت‌الله قاضی طباطبایی خدمت بزرگی به اسلام شد.

مسؤولان اختلافات خود را رسانه‌ای نکنند

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر ایجاد وحدت بین مسوولان گفت: باید مسوولان هر اختلافی دارند بین خودشان حل کنند و رسانه‌ای نکنند تا موجب سوءاستفاده برخی افراد نشود.

وی به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: باید با عمل به فرمایش مقام معظم رهبری با آرامش و با آگاهی فردی را انتخاب کرد که خدمت به مردم برای ارتقا و پیشرفت کشور انجام دهد.

آل‌هاشم فرا رسیدن سالگرد شهادت حضرت معصومه (س) را یادآور شد و گفت: دو خواهر در تاریخ اسلام هستند که بعد از مرگ نشانه‌های برادران خود را حفظ کرده‌اند که یکی آنها حضرت معصومه(س) و دیگری زینب کبری(س) است که زیارت حرم آنها را امام رضا(ع) سفارش کرده است.

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز به اهمیت ایمان اشاره کرد و گفت: با نشان دادن ایمان با عمل می‌توان جزو بندگان برتر خداوند بود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه ایمان و تقوا و درستکاری انسان را در برابر خداوند و بندگانش سربلند می‌کند، گفت: خداوند در آیه 19 سوره توبه به اقرار زبانی انسان به ایمان و تقوا پیشه کردن تأکید و سفارش کرده است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: طبق روایتی از نبی اکرم (ص) فریب سجده‌های طولانی نماز، طولانی شدن رکوع و قنوت‌های خاضعانه افراد را نخورید زیرا به حرف زدن و عمل افراد هم دقت کنید ببینید آیا این نمازها از سر ریا بوده و یا برای رضای خداوند و برای خدا است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :