اخیرا بگو مگوهای سیاسی بین دو رییس قوه ، یعنی آیت الله صادق آملی لاریجانی و حسن روحانی به قسمت مهم اخبار فضای مجازی و رسانه های کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۵۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 07 January 2017
اخیرا بگو مگوهای سیاسی بین دو رییس قوه ، یعنی آیت الله صادق آملی لاریجانی و حسن روحانی به قسمت مهم اخبار فضای مجازی و رسانه های کشور تبدیل شده است.
 
هرچند در گذشته نیز اختلافات مهمی بین دستگاه قضائی و دولت بروز کرده بود اما این بگو مگوها هیچ گاه تا بدین صورت علنی و صریح در رسانه های کشور نشر نیافته بود. البته دلیل انتشار اخبار همانا موضع گیری صریح دو طرف دعوی در حضور رسانه ها است.
 
بهانه بروز این جنجال را می توان بابک زنجانی دانست.رییس جمهور هفته قبل در طی سخنانی به انتقاد از قوه قضائیه می پردازد و از این قوه می خواهد تا در خصوص رد پای پولهایی که بابک زنجانی به طریق نامشروع استحصال نموده است روشنگری نماید. رییس قوه قضائیه هم موضع تزریق پول به ستاد انتخاباتی روحانی توسط زنجانی را علنی می نماید و از این جاست که بدنه این دو دستگاه به تیعیت از سران شان وارد گود تخریب می گردند.
 
هرچند رهبری معظم همتاکید موکد داشته اند که این گونه مباحث در جلسات سران قوا طرح و حل  گردد اما به نظر می رسد این بار برای اینکه اتفاقا این دعواهای بی حاصل سیاسی علنی گردد تعمدی در کار است.
 
شاید بتوان سه سناریو را به شرط صحت این فرض این گونه نگاشت.
 
1-روحانی بعد از اینکه موضوع احتمال رد صلاحیت وی توسط سخنگوی شورای نگهبان مطرح گردیده و آتش تهیه اصولگرایان برای حمله به وی را فراهم نمود با علنی کردن جنجال با قوه قضائیه سعی بر مظلوم نمایی دارد تا از این طریق به رای دهندگان خود پیام دهد که یکی  من تنها هستم و نیازمند کمک هستم.
 
2-روحانی بخاطر نتیجه ضعیفی که از برجام گرفته است درصدد است با برافراشتن این فضای رسانه ای غلیظ مدتی از تیغ تیز انتقادهای منتقدین برجام در امان باشد. چراکه معمولا حافظه افکار عمومی به چند ماه هم نمی رسد و از این محمل بسیاری از مردم با درگیرشدن در فضای دو قطبی قضائیه – مجریه عملا از مساله اصلی کشور که همانا چالش برجام است به دور بمانند .
 
3-این جنجال توسط قوه قضائیه بولد می شود. چرا که این قوه این روزها به لحاظ انتقادات وسیعی که از باب موضوعات مهم و مختلفی مانند اعتصاب غذای برخی از زندانیان به این قوه وارد می گردد تحت فشار فزاینده ای است و مظلوم واقع شده است. رییس قوه قضائیه در پاسخ به ایراد انتقاد محمود صادقی از باب حساب های قوه قضائیه نهایت مظلومیت خود را این گونه تشریح می نماید که نیازی به دیگران ندارم و به تنهایی مسیر خود را خواهم پیمود. به نظر می رسد این امر نیز محتمل است که دولت روحانی در مساله بابک زنجانی ، قرار است در جایگاه متهم نشیند . مساله ای  که تاکنون با رندی و ظرافت دولت تدبیر و امید محقق نشده و اتفاقا دولت خود را در جایگاه شاکی پرونده زنجانی طرح می نماید.
 
به هر حال هر سناریویی که بتواند دلیل علنی شدن این جنجال بی حاصل را توضیح دهد از نظر مردم و رهبری مساله ای عبث و بیهوده است و بجاست که منویات رهبری برای سران قوا فصل الخطاب شده و از علنی کردن اختلافات خود پرهیز نمایند چرا که تنها برنده این جنجال ها دشمنان این نظام است.و حال اینکه همه مسئولین این کشور خودی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار