کد خبر: ۳۵۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 09 January 2017
به گزارش تابناک تبریز،در آخرین شب سال 2016 بنیامین نتانیاهو با ولادیمیر پوتین تماس گرفته و درباره علایق دو کشور گفتگو کرده اند. در دومین تماس به خاطر رای روسیه به قطعنامه ضد اسراییلی در سازمان ملل فضای پر تنشی حاکم بوده است، با این وجود و در عین حالیکه روسیه در جنگ سوریه بر خلاف مصالح رژیم صهیونیستی میجنگد ولی روابط این دو کشور همچنان خوب است.
 
ولادیمیر پوتین بارها اعلام کرده است که  روسیه خود را ملزم به حمایت از یهودیان زیادی که از شوروی سابق به اسراییل مهاجرت کرده و ساکن سرزمینهای اشغال هستند میداند، علاوه بر ارتش روسیه هیچگاه به حمله های جنگده های اسراییل به ارتش سوریه و بخصوص حزب الله لبنان نه تنها واکنشی نشان نداده است بلکه به نظر میرسد  اسراییل با هماهنگی روسیه اقدام به حمله های هوایی میکند.
 
اسراییل همچنین ملاحظاتی درباره فروش تسلیحات اسراییلی به کشورهای قفقاز از جمله ارمنستان و آذربایجان دارد که در گذشته گسیل تسلیحات اسراییلی به آذربایجان باعث برهم خوردن توازن قوا در قفقاز شد که این به ضرر روسیه است، چون نفوذ و قدرت اعمال نفوذ خود به این کشورها را از دست میدهد.
 
این رویکرد نشان میدهد اهداف و اسراتژیهای روسیه درسوریه الزاما همسو با اهداف و دغدغه های محور مقاومت نیست، همچنان که در مورد تخلیه شیعیان دو شهرک در محاصره فوعه و کغریا روسیه عملا چشمان خود را بر روی این مسله بست و به نفع ترکیه کنار کشید تا مردم مظلوم این دو شهرک به رغم فرصت طلایی امکان تخلیه همزمان در مقابل تخلیه تروریستهای محاصره شده در شرق حلب را که به بهای خون شهیدان رزمندگان محور مقاومت به دست آمده بود را از دست بدهند و علیرغم خروج همه مسلحین از شرق حلب مردم مظلوم این مناطق همچنان در محاصره و زیر اتش موشکهای تروریستها باقی بمانند.
در نتیجه ضروری است نیروهای محور مقاومت حاضر در سوریه که با خون خود فتوحات بزرگی را رقم زده اند به سادگی اجازه فرصت سوزی و امتیاز دهی روسیه به ترکیه و رژیم صهیونیستی را ندهند و مطمین باشند که ارزشها و اهداف آنها کوچکترین اهمیتی برای پوتین ندارد و در صورت لزوم روسیه همه آنها را قربانی مطامع خود میکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :