معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی حدود 50 هزار خودروی آلاینده در تبریز وجود دارد، گفت: اگر اراده و توان اجرای این امور نیست به صورت شفاف اعلام کنید.
کد خبر: ۳۶۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 15 January 2017

به گزارش تابناک تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک با بیان اینکه در جایی که دست انسان‌ها دخالت دارد بحث‌های حاشیه‌ای امکان دارد به وجود بیاید بسیار است، اظهار داشت: بهترین راه اجرای طرح‌های پارکومتر، اجرا به صورت مکانیزه است.

انتقاد از نحوه برخورد پارکبان با مردم/ جمع آوری پارک‌بانان از سال آینده در تبریز

وی اضافه کرد: اگر قدرت این را داشته باشم در تبریز هم پارکبان‌ها را جمع آوری می‌کنم، چرا که در مواقعی به عنوان یک شهروند در هنگام پارک کردن دیده‌ام که چگونه با مردم برخورد می‌کنند، این دور از شان مردم است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: اگر در خصوص بحث‌هایی همانند پارکومتر و کنترل آنی و اس ام اس آنی عمل نکنیم کارهای مثبت نیز زیر سئوال خواهند رفت.

پورمهدی در ادامه در خصوص بحث ابلاغ نامه وزارت کشور در خصوص طرح ترافیک زمستانی، ضمن  تاکید بر اجرای بخشنامه، گفت: در این زمینه بخشنامه باید به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ و فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان مسؤول شورای ترافیک شهرستان‌ها مکلف هستند عین بخشنامه را اجرا کنند و مواقعی که پلیس تشخیص می‌دهد در صورت لزوم در ماموریت‌ها کمک کنند.

وی در ادامه در خصوص بحث طرح محدوده کاهش فشار آلودگی کلانشهر تبریز، افزود: در این راستا با توجه به اینکه امکان کنترل دستی وجود ندارد انتظار می‌رود شهرداری تبریز دوربین‌های کنترل خودرو های آلاینده در حداکثر زمان نصب کند و بعد از نصب دوربین‌ها همکاران راهنمایی رانندگی برای اجرای این مساله مکلف شوند چرا که این وضعیت آلودگی هوا شایسته مردم نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: استفاده از هوای پاک حق مردم است اگر اراده و توان اجرای این امور را نداریم به صورت شفاف اعلام کنید، تا  از مردم عذرخواهی کنیم که مدیران ما اراده‌ای برای کاهش آلودگی ندارند.

تردد 50 هزار خودروهای آلاینده در تبریز

وی با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی حدود 50 هزار خودروی آلاینده در تبریز وجود دارد، گفت: باید با خودروهای آلاینده در شهر با روش‌های مناسب برخورد شود، هرچند هیچکس منکر زحمات مسؤولان نیست اما این وضعیت موجود و آلودگی هوا، شایسته تبریز و مردم تبریز نیست.

پورمهدی، خاطرنشان کرد: در مرکز شهر بیشترین آلودگی را داریم و حتی اتوبوس‌هایی که تردد می‌کنند تعدادی به دلایلی، آلودگی بسیار دارند با توجه به این مساله اتوبوس‌های آلاینده نباید در مرکز شهر فعالیت کنند و در محدوده مرکزی شهر تنها اتوبوس‌های غیرآلاینده باید فعالیت کنند.

وی در ادامه در خصوص بررسی روند شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی و فرآیند صدور یا تمدید مجوز شرکت‌های تاکسی بی‌سیم در شهر تبریز و سایر شهرها، بیان کرد: باید فراخوان و آگهی داده شود برای ایجاد تاکسی بی‌سیم بانوان و آقایان و در این راستا نیز شرایط عمومی و اختصاصی معینی تعریف شود.

تردد 12 هزار تاکسی در تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه 12 هزار تاکسی در تبریز تردد می کنند، بیان کرد: بخشی از آلودگی شهری نیز مربوط به تاکسی‌های فرسوده بوده، هر چند 4 هزار مورد برای نوسازی مشخص شده بود که 2 هزار تاکسی نوسازی شده، اما تعدادی به دلیل اینکه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند نمی‌توانند خودروهای خود را نوسازی کنند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا شرکت‌های حمل و نقل این کار را انجام می‌دهند، ادامه داد: اما متاسفانه این فرهنگ در اینجا نهادینه نشده، اما ایجاد تاکسی بی‌سیم‌ها قدیمی در این راستا بوده است بر همین اساس امیدواریم، فراخوان داده شود تا هر شرکتی با تعداد خودرویی که باید معین شود مراجعه کند امتیازهایی نیز داده خواهد شد و با توجه به نزدیک شدن به مساله تبریز 2018 شرکت‌ها باید تقویت شوند.

راه‌اندازی سیستم هوشمند درخواست تاکسی در تبریز

پورمهدی در ادامه در خصوص بحث راه‌اندازی سیستم هوشمند درخواست تاکسی در تبریز، گفت: باید بر روی مساله تکنولوژی‌های روز بیشتر کار کنیم و هر برنامه و نرم‌افزاری که می‌تواند موفق باشد باید مورد توجه قرار گرفته و این مساله در بودجه سال 96 شهرداری تبریز قرار داده شود با وجود این گونه مسائل بحث تبریز 2018 نیز به خوبی آغاز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، در ادامه با اشاره به وجود جوانان نخبه در عرصه فضای مجازی و نرم افزار، خاطرنشان کرد: شیوه مدیریت‌ها در شهرداری‌ها  و دستگاه سنتی است و نتوانسته‌ایم خودمان را با جوانان همراه کنیم باید از این ظرفیت‌ها و داشته‌های جوانانمان نیز استفاده کنیم.

گزارش فارس حاکی است، از اول زمستان امسال تبریز 23 روز شاهد هوای آلوده بوده است و مسئولان تنها  تعطیلی مدارس را راه‌حل کاهش مدارس  می دانند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
40 سال پیش رفتم مونیخ. همه تبریزیها آن سالها بجای تهران میرفتند مونیخ. در آن شهر 800 هزار نفری 10 خط مترو وجود داشت. حالا ما 25 سال است مدعی مترو هستیم و اکنون نیز یکسال مترو خالی میرود و میاید. باز خارج را مقایسه نکنیم. 40 سال پیش اتوبان کسائی را ساخته اند و آدم کیف میکنه توش رانندگی بکنه با حالا چند سال است اتوبان پاسداران ساخته شده که علاوه بر نبود امنیت رانندگی هر روز این اتوبان به بهانه هائی کنده میشود. واقعا عقب ماندگی مطلق یعنی این. من فکر میکنم حتی بنزین تبریز با سایر نقاط ایران مانند مالیاتش فرق دارد و وقتی ماشین را پاک میکنی دستمال سیاه می شود و در تهران دستمال خاکستری می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار