خبر ابلاغ حذف معاونت فرهنگی شهرداری ها چند روزی است که محل بحث کارشناسان مسائل شهری شده است. آنچه از بریآند نظر کارشناسان محترم رسانه و تبلیغات و هم چنین امورات شهری برمی آید چنین است که چالاکی مجموعه شهرداری به نفع شهر است.
کد خبر: ۳۶۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 15 January 2017
خبر ابلاغ حذف معاونت فرهنگی شهرداری ها چند روزی است که محل بحث کارشناسان مسائل شهری شده است. آنچه از برآیند نظر کارشناسان محترم رسانه و تبلیغات و هم چنین امورات شهری برمی آید چنین است که چالاکی مجموعه شهرداری به نفع شهر است.

 تجمیع نهادها و یکسان سازی ماموریت ها از جمله ملزومات موفقیت هر نهاد عمومی است. در این بین برخی از مسئولین شهری و اعضای شورای شهر به دلیل مسائل صنفی و یا اقتضائات میدانی کار خود به انتقاد از چنین رویکردی پرداخته اند که تا کنون برای اقناع  افکار عمومی چندان مفید فایده نبوده است. در این میان اما اظهارات یک نماینده همسو با دولت ، بسیار جالب توجه می نماید
زهرا ساعی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نقل از شهریار  با اشاره به ابلاغ اخیر وزارت کشور افزود:‌ وجود دستگاه هاي فرهنگي متعدد در بدنه جامعه به هيچ وجه نقض كننده وجود معاونت فرهنگی در شهرداری ها نمی تواند باشد .
 
شاید در بادی امر  نیاز باشد که به این نماینده محترم تفاوت بدنه جامعه و دستگاه های اجرائی کشور را گوشزد نمایند. چرا که تعدد مراکز فرهنگی در جامعه که عموما نهادهای مردمی هستند نه تنها بد نیست بلکه به نفع کشور و نظام بوده و حتی مورد تاکید رهبری هم می باشد. اما  این تعدد مراکز در داخل دستگاه های اجرایی مسایل بدیهی مدیریتی (مانند یکپارچگی ، وحدت رویه ، چابک سازی سازمان و ..)ناسازگار است.
به راستی جای بسیار تاسف و نگرانی است که چرا برخی از نمایندگان مجلس ، بجای وفاداری به قوانین بالادستی کشور مانند سند چشم انداز و قانون برنامه ششم توسعه که همگی بر چالاکی دستگاه ها و نهادهای عمومی تاکید دارند ، همچنان بر فربه نمودن نهادهای اجرائی که مشغول مصرف بیت المال هستند اصرار می ورزند.
 
البته خانم ساعی در اعترافی بسیار تلخ دو نکته مهم را گوشزد می نماید وی در ادامه  سخنان نگران کننده خود می افزاید:شهرداری ها به دليل بهره مندی از بودجه مناسب تاثيرگذاری به مراتب بالاتری از دستگاه های فرهنگی دولتي با بودجه محدود دارند.
این سخن دقیقا همان منش فکری احمدی نژاد است که کارشناسان با اتکال به آن انتقادهای فراوانی را طرح می نمودند. چراکه احمدی نژاد معتقد بود هرجا پول صرف کنیم می توانیم کار را درست کنیم.او برای برنامه هایی مانند راهیان نور میلیاردها تومان پول تزریق می نمود.
زهرا ساعی ظاهرا ناخواسته در حال القای همان مدل فکری است که اگر پول داشته باشیم کار فرهنگی انجام خواهد شد و هر کجا پول نباشد انتظار کار فرهنگی عبث است.
این دقیقا برخلاف منویات انقلابی مقام معظم رهبری است. و شاید همین نحوه تفکرات مسئولان کشور است که بعد از 37 سال ، رهبر فرزانه انقلاب مدام در حال تعریف مبانی انقلابی گری است تا بلکه مسئولین کشور متوجه تفاوت های کار در نظام جمهوری اسلامی با سایر نقاط دنیا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار