یادداشت تحلیلی
با یازدهمین بخت تیم ماشین سازی تبریز در لیگ برتر فوتبال که مقابل تیم همشهری اش گسترش فولاد رقم خورد، این تیم قدیمی و ریشه دار یک گام دیگر به لبه پرتگاه سقوط به دسته اول نزدیک تر شد.
کد خبر: ۳۶۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 18 January 2017
به گزارش سرویس ورزشی تابناک تبریز، امروز و در چارچوب هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور (جام خلیج فارس) شاگردان فرهاد کاظمی تن به یک شکست دیگر دادند تا به عنوان جدی ترین کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول شناخته شوند.
در این دیدار یاران گردانی علیرغم ارائه یک بازی منطقی و هدفمند اسیر نقاط ضعف خودشان شدند و از کسب امتیاز بازماندند.
 
به نظر می رسد که خریدهای کاظمی هم نتوانسته نقاط ضعف این تیم در خطوط سه گانه را پوشش دهد و همچنان یک تیم شکننده، بی روحیه و از پیش باخته به شمار می رود.
سبزقباها در این دیدار نمایشی قابل قبول داشتند و اگر کمی خودباوری و اعتماد به نفس نزد برخی از بازیکنان وجود داشت می توانستند دومین پیروزی را برای هواداران به ارمغان بیاورند اما افسوس که عدم حضور یک گلزن ششدانگ و یک مدافع چپ کلاسیک به همراه نبود یک پلی میکر (بازیساز) حرفه ای باعث شد تا بازهم طعم تلخ و گزنده شکست زیر زبان هواداران این تیم مزه مزه شود!
در فرصت باقیمانده تا پایان زمان نقل و انتقالات باید که این نقاط ضعف ترمیم و یک روانشناس ورزشی و کار آزموده هم به تیم اضافه شود وگرنه در پایان فصل حسرت این روزها را خواهیم کشید که چقدر راحت سومین سهمیه لیگ برتری تبریز را بر باد دادیم!
متاسفانه سرمربی این تیم خود را یک روانشناس می داند و تیمش را از این موهبت بی نیاز می داند. کاش مدیران باشگاه بر حضور روانشناس تاکید کنند تا شاید فرجی شود!
تیم گسترش هم در این بازی عملکردی حرفه ای و بسیار خوب داشت و نشان داد که کم کم تبدیل به یک تیم کاملا حرفه ای شده است و می تواند از یک بازی سخت و تحت فشار هم سه امتیاز را بیرون بکشد.
 
شاگردان کمالوند پس از به ثمر رساندن گل اول، عقب نشستند و دچار یک سیری زودرس شدند! انگار که بازی تمام شده است و همین عاملی شد تا تیم حریف با جسارت و جنگندگی خاصی سراپا حمله شود.
شاید اگر یاران اسدی کمی بدشانس بودند، امتیازات تقسیم می شد تا عدالت هم اجرا شود!
 
به نظر می رسد که کادرفنی گسترش باید روی این نکته متمرکز شود که چرا پس از به ثمر رساندن گل، روحیه جنگندگی نزد بازیکنان فروکش می کند و توپ و میدان در اختیار حریف قرار می گیرد؟
 
با سه امتیازی که آبی های تبریز در این دیدار کسب کردند جمع امتیازات خود را به عدد 24 رساندند تا نه تنها از جمع پایین نشینان جدول جدا شوند بلکه در صف مدعیان کسب سهمیه آسیا نیز قرار بگیرند.
 
یادمان باشد که این تیم تا هفته ششم قعر نشین بود و با درایت کادرفنی و مدیریت خوب باشگاه توانست روزهای بحرانی را پشت سر بگذارد.
 
ماشین سازی هم همچنان با یک سوم امتیاز تیم همشهری اش (8امتیاز) بدون رقیب و به تنهایی به ته جدول چسبیده است تا از هم اکنون سلامی زودرس به لیگ دسته اول کرده باشد، سلامی که امیدواریم محقق نشود و قدیمی ترین تیم شمالغرب کشور در رقابت های لیگ برتر ماندنی باشد.
عادل جعفرموحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار