کد خبر: ۳۶۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 18 January 2017
سرمربی تیم ملی بیانیه جدیدی علیه برانکو ایوانکویچ صادر کرد. کارلوس کی روش در واکنش به اظهارات برانکو ایوانکوویچ بیانیه ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
دوستان عزیز

اینها نقل قولهایی از آقای برانکو است: «متاسفانه کرواسی نتایج خوبی کسب نکرده و در تورنمنت دوستانه (در چین) به رتبه چهارم رسیده. اما این مهم نیست چون این نتایج راه را برای موفقیت‌های آینده هموار می‌کند. مقدماتی جام جهانی محلی برای آزمون و خطا نیست و همه تیم‌ها باید کاملاً آماده باشند».

این همه دوگانگی و فریبکاری هوشمندانه از آقای برانکو را باور می‌کنید؟ به عنوان یک مربی خارجی در ایران، آقای برانکو می تواند توضیح دهد که چرا او چنین دغدغه‌ای را در مورد تیم ملی ایران ندارد؟ آیا او می تواند بایکوت کردن دائمی برنامه های از پیش تعیین شده فدراسیون فوتبال ایران از سوی خودش را توضیح دهد؟ بله، من یک توصیف برای این کار دارم: فریبکاری هوشمندانه!

تیم ملی ایران سال ۲۰۱۶ را در موقعیت بسیار خوبی به پایان بود و در گروه خود در مرحله انتخابی صدرنشین شدیم. همه ما از مشکلات ساختاری خودمان آگاهی داریم اما در نهایت توانستیم به صدر جدول برسیم و یک تیم بسیار خوبی را متشکل از بازیکنان باتجربه، جوان و متعصب ساختیم. ما نه تنها بهترین تیم آسیا هستیم بلکه پرستیژ بین المللی را برای فوتبال ایران به ارمغان آوردیم.

با وجود چنین موقعیتی، آیا توجیهی برای شروع سال ۲۰۱۷ با چنین بحرانی برای تیم ملی وجود دارد؟ آقای برانکو می تواند منافعی که پشت حملات و عدم همکاری اش وجود دارد را توصیف کند؟ درست در زمانی که ما باید برای بازی‌های تعیین کننده پیش رویمان آماده شویم آیا آقای برانکو می تواند این تنش و خیانت را شرح دهد. موضوعی که کار را به جایی رساند که بازیکنانی مثل سردار، جهانبخش و سعید همگی از این وضعیت انتقاد کرده اند.

دوستان عزیز، بگذارید بسیار صریح بگویم. تیم ملی ما بدون هیچ توجیهی لحظاتی پرتنش را سپری می‌کند که ممکن است عواقب جدی را در آینده‌ای نزدیک برای ما به همراه داشته باشد. در پایان، اگر تیم ملی ایران نتواند به جام جهانی صعود کند مسئولیت آن به شکل شفاف با یک نام خواهد بود: برانکو ایوانکوویچ و همه متحدان او که به تیم ملی خیانت کردند.

با بهترین آرزوها

پی نوشت: قطر یک – مولداوی یک

بله دیگر کشورها به کارشان برای رسیدن به جام جهانی ادامه می‌دهند.

دوباره یادآوری می‌کنم: «ما به اندازه سطح انتظاراتمان اوج نمی‌گیریم بلکه به اندازه سطح تمریناتمان سقوط می‌کنیم.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار