هفته هفدهم با برد پرسپولیس، تساوی تراکتور و شکست استقلال درخانه به پایان رسید، ١١ بازیکن منتخب هفته یازدهم را از دست ندهید.
کد خبر: ۳۶۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 19 January 2017
هفته هفدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که تراکتورسازی در خانه به تساوی با صنعت نفت رسید و پرسپولیس در اهواز توانست فولاد را تحقیر کند؛ برد پرگل پرسپولیس علاوه بر صدرنشینی تفاضل آنها را نیز بسیار بهتر کرد.برد صبا نیز پس از هفته ها برابر پیکان نیز یکی از اتفاقات جالب این هفته بود.

 

تیم منتخب هفته از نگاه کارشناسان ورزش سه، را مرور می کنیم:

 

علیرضا بیرانوند( پرسپولیس):

 

گلر ملی پوش تیم پرسپولیس در برابر فولادی ها روز خوبی را گذراند و توانست مالک ١٨ قدم تیمش باشد؛ خروج های به موقع و البته عکس العمل های به موقع مانع از گلزنی فولادی ها به خصوص ساسان انصاری شد.


بیرانوند نشان داد که چه مهره با ارزشی برای تیمش است و با نهمین کلین شیتش خود را بازهم در تیم منتخب ما قرار داد.

 

 

 

مدافعان:

 

علی عبدالله زاده (صنعت نفت آبادان)

 

مدافع مدنظر برانکو در ترکیب برزیلی های ایران می درخشد، این بازیکن جوان آبادانی در برابر تراکتورسازی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در دقایق انتهایی که بازی را باخته بودند موفق شد روی سانتر حکیم نصاری و البته اشتباه اخباری روی خروج، با یک ضربه سر مطمئن تور دروازه تبریزی ها را بلرزاند تا پرسپولیس فرصت اختلاف ٤ امتیازی با تیم دوم را پیدا کند.

 

 

صادق محرمی (پرسپولیس)


پدیده جدید پرسپولیس باز هم از دفاع راست ظهور کرد. در روزهایی که چالش اصلی در رسانه‌ها و بین هواداران به بررسی شرایط رامین رضاییان و حسین ماهینی معطوف بود، این بازیکن جوان که در فصل گذشته در ملوان در نقش وینگر ایفای نقش می کرد با حضور در پرسپولیس توانسته به خوبی اعتماد به نفس بالایش را به نمایش بگذارد. بعد از درخشش  چند دقیقه ای برابر سایپا، اینبار او در روز حضور فیکس اش برابر فولاد نشان از توانایی بالایش هم در خط دفاعی و هم هجومی تیمش داد و مهمترین مولفه بازی او را می توان به حفظ توپ و توپگیری و البته پاس های نهایی اش اعلام کرد. محرمی در صورت ادامه این روند می تواند چالش دونفره بین ماهینی و رضاییان را هم به سود خود خاتمه دهد.

 


ابوالفضل علایی (استقلال خوزستان)


مدافع جوان تیم استقلال خوزستان در غیاب عقیل کعبی به عنوان زوج خط دفاعی آبی ها به همراه طیبی حاضر بود، علایی در این بازی پرفشار توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و البته با توجه به اعتماد به نفسی که دارد می تواند همچنان پله های ترقی را طی کند.


علایی البته خطاهای کوچکی در بازی داشت که به دلیل کم تجربگی رخ می داد و باید تلاش کند تا همچنان پیشرفت کند.

 

 

احسان حاج‌صفی (سپاهان)


مدافع چپ ملی‌پوش سپاهان عصای دست عبدالله ویسی در این فصل بوده است؛ او علاوه بر کارهای دفاعی در فاز هجومی و طراحی حملات نیز نقش موثری دارد و در هفته هفدهم نیز مقابل نفت تهران  این کار را به خوبی انجام داد تا سپاهان به سه امتیاز برسد؛ احسان حاج‌صفی چندین بار در نیمه اول از سمت چپ زمین نفوذ کرد و موقعیت ساخت اما اوج کار او در نیمه دوم و دقیقه 66 بود که با پاس تماشایی از زمین خودی به پشت مدافعان نفت، مهرداد محمدی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او گلزنی کند؛ حاج‌صفی که ستاره این فصل سپاهان بوده برابر تیم علی دایی هم خوش درخشید و در پیروزی تیم‌اش تاثیر داشت.

 

 

هافبک ها:

 

 

محسن مسلمان (پرسپولیس)


بار دیگر یک عملکرد مناسب از محسن مسلمان این هافبک شماره 77 را در جمع برترین های هفته در دومین هفته پیاپی قرار داد. در روزی که خط میانی پرسپولیس یکی از برترین روزهای خود را پشت سر می گذاشت، این بازیکن بارها با پاس های مهندسی شده خود حمله وران تیمش را در آستانه گلزنی قرار داد  و در نهایت نیز پاس گل خود را برای وحید امیری ثبت کرد. مسلمان که با قدرت تکنیکی و فیزیکی اش به چهره ای شاخص در خط میانی این تیم تبدیل شده است، اگر خوش شانس بود می توانست با شوتی دیدنی بعد از جا گذاشتن 3 بازیکن فولاد دروازه طالب لو را باز کند که در نهایت با مهار دو مرحله ای دروازه بان فولاد از این مساله ناکام ماند.

 

 

امید جهانبخش (صبای قم)


هافبک ریز نقش 22 ساله صبای قم بعد از 9 بازی که به‌عنوان تعویضی به زمین می‌رفت، در این هفته مقابل پیکان از ابتدا در ترکیب قرار گرفت؛ او ابتدا به‌عنوان وینگر راست بازی کرد ولی در ادامه نقش مهاجم سایه را داشت و گاهی اوقات نیز هافبک چپ بود که این جابه‌جایی به دلیل سرعت بالای او برای خسته کردن مدافعان پیکان صورت می‌گرفت که نتیجه هم داد و او کارش را به خوبی انجام داد؛ امید جهانبخش پس از تغییرات ترکیب صبا دوباره به سمت راست زمین رفت و در دقیقه 82 با نفوذ به داخل محوطه جریمه و جا گذاشتن دو مدافع پیکان، توپ را به گوشه دروازه رحمان احمدی فرستاد تا صبا با گل این پدیده جوان 3 امتیاز را بگیرد.

 


وحید امیری (پرسپولیس)


برای بازیکن شماره 19 پرسپولیس حضور در پست وینگر یا مهاجم تفاوتی ندارد و او با فرصت طلبی مناسب خود می تواند یکی از گزینه های گلزنی این تیم لقب گیرد. امیری که با دوندگی بالا و رفت و برگشت های خود در سمت چپ به یکی از بازیکنان قابل اعتماد برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده، در روزی که از سوی این مربی در پست وینگر چپ به کار گرفته شده بود نیز توانست در شش قدم حریف با ضربه سر دیدنی فولادی ها مقهور توانایی خود کند تا روز فوق العاده اش را اینگونه تکمیل کند.

 

 

مهاجمان:


مهرداد محمدی (سپاهان)


موتور او هروقت روشن شده مدافعان حریف را چند متر از خود جای گذاشته که این هفته هم بازیکنان نفت از آن بی‌نصیب نماندند؛ مهرداد محمدی برخلاف نیمه اول، شروع توفانی‌ای در بازگشت از رختکن داشت و در نفوذ اول، به مقابل دروازه نفت پاس داد که کسی نتوانست از آن بهره ببرد؛ محمدی پس از یک خطای مشکوکی که روی او گرفته نشد و یک موقعیت که از دست داد، در دقیقه 65 با حرکت از سمت راست پاس گل اول را به حسن‌زاده داد و کمتر از دو دقیقه با ارسال حاج‌صفی و درحالی که فاصله زیادی با توپ داشت، با سرعت مثال‌زدنی خود با فراهانی تک به تک شد و از بالای سر او دومین بار دروازه نفت را باز کرد تا بیشترین نقش را در برد سپاهان داشته باشد.

 

 

حسن بیت سعید(استقلال خوزستان):

 

در روزی که رحیم زهیوی غایب اصلی بازی به حساب می آمد یک سوسنگردی دیگر جایش را به خوبی پر کرد. حسن بیت سعید مودب و با اخلاق که حاشیه های کم تری دارد، به مانند بازی رفت به استقلال گل زد.


اودر این بازی همه کاره زمین بود، هم یک گل زیبا از روی ضربه آزاد زد و هم با یک تغییر زیبایی بازی باعث شد گل دوم راحت تر به ثمر برسد تا همچنان پرچم خوزستان بالا بماند.

 

 

محمد ابراهیمی( تراکتورسازی)


یک محمد ابراهیمی برای بردن کافی نیست، ابراهیمی در بازی با صنعت نفت ستاره تیمش بود اما در نهایت بازی به تساوی رسید.


او هم یک گل زیبا وارد دروازه هوری کرد و هم یک پاس گل به عالیشاه داد تا تیمش را در آستانه برد قرار دهد اما اشتباهات مدافعان و گلر این تیم باعث شد تا بازهم این موضوع تکرار شود که با درخشش یک بازیکن نمی توان بُرد.

 

 

مربی هفته: 


سید سیروس پورموسوی( استقلال خوزستان)

 

بردن دوباره استقلال و منصوریان کاری بود که پورموسوی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی انجام داد؛ او با خنده های ابتدای بازی و بدون جار و جنجال کارش را ادامه می دهد و پیش می رود حتی اگر مشکلات پیش رویش باعث خم شدن تیم و بازیکنانش شود، تعویض طلایی نوید عاشوری یکی از کلیدهای موفقیت اهوازی ها بود.


برد استقلال خوزستان در بازی مهم این هفته ما را وادار می کند تا به افتخار این مربی و بازیکنانش کلاه از سر برداریم.

 


تیم هفته:

 

پرسپولیس تهران


قرمزهای پایتخت در روزی که برایر حریف قرمزپوش قرار گرفتند فوق العاده ظاهر شدند، مثلث های هافبک های این تیم در جای جای زمین و فوتبال روانی که بازی می کردند، فولاد را محو کرد.


آنها در ورزشگاه غدیر آتش بازی به راه انداختند که البته حتی می توانست عمق آن بیشتر و بیشتر شود. برد ٣-٠ در خانه فولاد جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی گذارد تا برانکو اختلاف ٤ امتیازی با تیم دوم جدول ایجاد کند.

 


بازیکن هفته:

 

حسن بیت سعید- محسن مسلمان 

 

عنوان بهترین بازیکن هفته را باید به طور مشترک به دو بازیکن داد، ستاره های دوبازی نبرد تهرانی ها و اهوازی ها!
حسن بیت سعید ستاره همه کاره ورزشگاه آزادی و محسن مسلمان فوق العاده در برابر تیم سابقش بود./ورزش3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :