معاون استاندار آذربایجان شرقی خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح یک‌هزار و 500 پروژه به ارزش 3 هزار و 560 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 21 January 2017

به گزارش تابناک  تبریز، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران، اظهار کرد: با توسعه شهرها، لازم است در مجتمع‌های تجاری و خدماتی مبحث بهره‌برداری، نگهداری و ایمن‌سازی به ویژه در امر اطفاء حریق کاملا رعایت شود و بعد از این باید تجهیزات ایمنی را به تکنولوژی روز مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه در همه جا نمی‌توان آتش را با آب خاموش کرد و حتما باید در بحث‌های امدادرسانی موقعیت ساختمان را در نظر بگیریم، افزود: در ساختمان پلاسکو، نزدیک به 4 هزار نفر کار می‌کردند ولی تنها 100 نفر ساختمان و اموال خود را بیمه کرده بودند و خسارت یک‌هزار و 500 میلیاردی ساختمان پلاسکو نشان می‌دهد باید بحث بیمه را در کشور به جد پیگیری و نهادینه کنیم.

پورمهدی خاطرنشان کرد: در شهر تبریز ساختمان‌های بلند را به نردبان ایمنی تجهیز کردیم و باید به هلی‌برن هوایی هم مجهز کنیم و در بودجه‌های سالانه برای این بخش امکانات بیشتری لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تاکید داریم در دهه فجر پروژه‌هایی که بهره‌برداری می‌شود حتما تکمیل شده باشد و دوباره کاری در افتتاح پروژه‌ها رخ ندهد؛ ما قصد نداریم بگوییم پروژه‌های زیادی افتتاح کردیم بلکه می‌خواهیم صادقانه به مردم کارهایی که انجام دادیم اطلاع‌رسانی کنیم.

بهره‌برداری از 1500 پروژه عمرانی و خدماتی در دهه فجر آذربایجان‌شرقی

این مسؤول یادآور شد: در دهه فجر امسال، بیش از یک‌هزار و 500 پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی با اعتبار 3 هزار و 560 میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف افتتاح و بهره‌‌برداری می‌شوند و در تمام 22 شهرستان توزیع فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها در راه‌سازی؛ آبرسانی شهری و روستایی، پروژه‌های درمانی، ورزشی، حمل و نقل، عمران شهری، بهسازی مسکن روستایی، انتقال انرژی، حوزه‌های گردشگری و خدمات شهرسازی افتتاح می شوند، اضافه کرد: 47 درصد پروژه ها در شهر تبریز و ما بقی در سایر شهرستان‌ها توزیع شده است.

پورمهدی پروژه شبکه فاضلاب بناب با 45 میلیارد تومان، مخزن بناب 6 میلیارد تومان، توسعه بیمارستان میانه با 10 میلیارد تومان آبرسانی به 50 روستا با 86 میلیارد تومان و برق رسانی به 80 روستا را از جمله پروژه‌ها عنوان و اضافه کرد: بخش عمده اعتبارات پروژه‌ها از محل شهرداری، دهیاری‌ها و مشارکت مردمی تامین می‌شود به طوری که بیش از 60 درصد پروژه‌های روستایی با مشارکت مردم اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تعداد پروژه‌های روستایی را 700 پروژه با 970 میلیارد تومان و تعداد پروژه‌های شهری را نیز 860 پروژه با 2 هزار و  600 میلیارد تومان عنوان کرد.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: 50 درصد اعتبارات عمرانی استان (حدود 300 میلیارد تومان) تخصیص یافته که عمدتا جزو اسناد خزانه است و دولت قول داده 50 درصد ما بقی را تا پایان سال تخصیص دهند؛ 50 درصد پروژه‌های سفر را نیز تخصیص داده‌اند و تعهد کرده‌اند 50 درصد مابقی را نیز تا آخر اسفند تخصیص دهند.

منتفی شدن حضور سرمایه‌گذار خارجی برای آزاد تبریز ـ مرند ـ بازرگان

پورمهدی با بیان اینکه در مورد آزاد راه تبریز ـ  مرند ـ بازرگان استاندار تلاش‌های زیادی صورت داده‌اند اما فعل و انفعالات ارزی در کشور باعث شد وزارت راه زیر بار مصوبه دولت و سرمایه‌گذار خارجی هم زیر بار شرایط جدید نرود، افزود: با سرمایه‌گذار داخلی تا مرند قرارداد بسته‌اند و 60 کیلومتر زیر پیمان رفته و در حال تجهیز کارگاه هستند و از مسیر مرند تا بازرگان هم آگهی داده‌اند.

تذکرات لازم در مسیر بی آر تی تبریز را داده بودیم/ اعتبارات دریاچه ارومیه را هنوز دریافت نکرده‌ایم

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تخریب پروژه بتن غلطکی در مسیر بی آر تی تبریز گفت: در این مورد اطلاعات زیادی ندارم ما گروه نظارت فنی را ارسال کردیم و تذکرات لازم را از همان ابتدا داده بودیم و تلاش می‌کنیم این طرح را نیز به انجام رسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در مورد آخرین وضعیت طرح‌های احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: از اعتبار 300 میلیارد تومانی احیای دریاچه ارومیه، امسال 50 میلیارد اعتبار تخصیص یافته ولی هنوز دریافت نکرده‌ایم، بخشی از اقدامات مثل مثل پیشگیری، صرفه جویی و تغییر الگوی کشت و فرهنگ سازی مربوط به پول نیست و ما این امور را تعطیل نمی‌کنیم./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار