گلر پرسپولیسی ها با بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی های اخیر، توانست اختلاف خود را با دروازه بان های دیگر بیشتر کند، این در حالیست که دو دروازه بان ملی پوش نیز سایه به سایه او حرکت می کنند.
کد خبر: ۳۶۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 21 January 2017
سه گلر ملی پوش فوتبال ایران این روزها در صدر بهترین دروازه بان های لیگ برتر قرار دارند. بیرانوند، مظاهری و اخباری در حال حاضر بهترین آمار بین سایر گلرهای حاضر در لیگ برتر را از آن خود کرده اند.

با بررسی عملکردهای دروازه بان های لیگ شانزدهم همراه "ورزش سه" باشید:

 

اول – علیرضا بیرانوند، پرسپولیس
بیرانوند که در 9 در دیدار ابتدای توانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد پس از طی دوران مصدومیت نیز توانست به روند خوب خود ادامه دهد و فاصله خود را با دیگر رقبا بیشتر کند، دروازه بان پرسپولیسی ها در 13 دیداری که برای این تیم به میدان رفته توانسته 9 بار کلین شیت کند و بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را به نام خود بزند. او با عملکرد فوق العاده خود توانست میانگین زمانی باز شدن به 360 دقیقه برساند.

 


دوم – رشید مظاهری، ذوب آهن
گلر ملی پوش ذوبی ها توانسته بازی به بازی خود را به صدر جدول برساند، او در 15 دیداری که برای اصفهانی ها به میدان رفته 9 بار دروازه خود را باز شده دید و در 8 بازی نیز موفق به کلین شیت شده است، مظاهری که در اردوی اخیر تیم ملی در دبی نیز حضور داشت به طور میانگین هر 150 دقیقه اسیر مهاجمان حریف می شود.

 


دوم – محمدرضا اخباری، تراکتورسازی
دیگر دروازه بان ملی پوش فوتبال ایران در صورت حفظ دروازه خود در بازی اخیر می توانست به تنهایی در رده دوم بهترین دروازه بان ها قرار بگیرد، اخباری که یکی از معدود دروازه بان هاییست که در تمام بازی های لیگ شانزدهم حضور داشت در 8 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و 12 بار نیز اسیر مهاجمان حریف شده است، او یک بار نیز توانسته ضربه پنالتی حریف را مهار کند. معدل زمانی باز شدن دروازه اخباری 127 دقیقه است.

 


سوم – وحید طالب لو، فولاد خوزستان
دروازه بان فولادی ها که 12 بازی پیش به عضویت این تیم درآمد و در بازی های این تیم حضور یافت توانسته آمار خوبی از خود به جا بگذارد، طالب لو در نیمی از این بازی ها، کلین شیت کند، او تاکنون 6 بار موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد، طالب لو که در بازی اخیر سه بار مغلوب حریف شد در دیدارهایی که برای فولادی ها به میدان رفته 11 بار دروازه خود را باز شده دید تا میانگین زمانی باز شدن دروازه خود را 98 دقیقه ثبت کند.

 


چهارم – فرناندو ده خسوس، گسترش فولاد
بهترین دروازه بان فصل قبل لیگ برتر در بازی های لیگ شانزدهم نتوانسته درخشش قبل را داشته باشد، خسوس که سابقه اخراج در یکی از بازی های گسترشی ها را در کارنامه خود دارد در 15 دیداری که برای تیمش به میدان رفته 11 بار دروازه خود را باز شده دید و 6 بار نیز اقدام به کلین شیت کرد، معدل زمانی باز شدن دروازه این گلر 122 دقیقه است.

 


موارد ویژه – محسن فروزان، سیدحسین حسینی
محسن فروزان از آغاز دور برگشت رقابت های لیگ برتر به عنوان دروازه بان تیم صبا در رقابت های لیگ حضور یافته و توانسته اولین بازی را برای این تیم با کلین شیت پشت سر بگذارد، او به دلیل تعداد بازی های کمی که در لیگ داشته هنوز به جدول اصلی وارد نشده است.


سیدحسین حسینی نیز این روزها به عنوان دروازه بان اول استقلالی ها در بازی های این تیم حضور یافته اما به دلیل تعداد بازی های کمی که برای این تیم در میدان حضور داشته هنوز نتوانسته جای رحمتی را در جدول اصلی بگیرد.


حامد لک پس از جدایی از صبا از آغاز دور برگشت رقابت های لیگ با تیم سایپا به میدان می رود، او تنها دروازه بانی است که اقدام به تغییر تیم خود کرده و برای هر دو تیم بازی کرده است.


شرح جدول:
دروازه بان ها به ازای هر کلین شیت نیم امتیاز و مهار ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت به دست می آورند، آنها در صورت باز شدن دروازه خود نیز نیم امتیاز منفی کسب می کنند.
دروازه بان هایی که در کمتر از شصت درصد بازی های تیم شان به بازی گرفته شدند در جدول فرعی قرار گرفته اند.

 

 ورزش3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :