سالهاست که نرخ اشتغال در استان آذربایجان شرقی با توجه به وضعیت ناگواری که در حوزه های اقتصادی و صنعتی با آن مواجه است سیر نزولی به خود گرفته و هر سال وضعیت بیکاری بدتر از سال قبل می گردد.
کد خبر: ۳۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 22 January 2017
سالهاست که نرخ اشتغال در  استان آذربایجان شرقی با توجه به وضعیت ناگواری  که در حوزه های اقتصادی و صنعتی با آن مواجه است سیر نزولی به خود گرفته و هر سال وضعیت بیکاری بدتر از سال قبل می گردد.
 
به گزارش تابناک تبریز، هرچند مسئولین استانی چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی با تکیه بر اعداد و ارقام همواره تلاش نموده اند تا وضعیت بیکاری  را توجیه نمایند اما واقعیت مطلب این است که وضعیت اشتغال در استان به هیچ وجه قابل دفاع نیست. میتوانیم تنزل رتبه اقتصادی استان در دهه گذشته  را شاهد این مساله بدانیم.
 
این نکته بدیهی است که دولت و دنباله روهای استانی آنها مانند برخی نمایندگان مجلس که با حمایت لیست دولت در بهارستان جلوس اجلاس نموده اند سعی در توجیه افکار عمومی داشته باشند اما این امر تا جائی معقول به نظر می رسد که واقعیت های بدیهی  کشور و استان به طرز مسخره ای نادیده گرفته نشود.
 
اخیرا زهرا ساعی نماینده مورد حمایت دولت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های استانی گفته است با اجرای برجام می توانیم معضل بیکاری را برطرف نمایئم.
 
شاید لازم باشد از این نمانیده پرسیده شود که فرمول حل معضلات بیکاری با اجرای برجام چه می تواند باشد؟ در این خصوص توجه به چند نکته الزامی است.
 
1-همه مسئولین کشور بخصوص وزیر خارجه و شخص روحانی به ناکارآمدی برجام اعتراف نموده اند . آنها می دانستند که از تنور برجام آبی برای اقتصاد این کشور گرم  نخواهد شد.
 
مسئولین تیزبین نظام نیز این نکته را قبل از اجرای برجام گوشزد کرده بودند. اما از دی ماه سال قبل به این سو این اعتراف های دولتی ها بود که در مورد برجام فضای رسانه ها را پرکرده بود نه صدای منتقدان برجام.
 
2-همه مسئولین به تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی راه حل مشکلات داخلی را اقتصاد مقاومتی میدانند . حال این چه سری است که برخی از نمایندگان مجلس با تعقیب نظریات وابستگی ، به دنبال تئوریزه کردن نقش اجنبی در حل مشکلات داخلی این کشور هستند.
 
3-برجام هر چه بود  از نظر دولت امریکا که برای برخی کدخداپرستان معیار اصیل و اصلی حرکت سیاسی شان محسوب می گرد ، امری تمام شده محسوب می گردد. جالب این جاست که  اغلب مردم عامی نیز می دانند پنبه برجام توسط ترامپ زده شده است  واین در حالی است که نماینده مجلس بازهم برجام را نقطه امیدی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور می داند.
 
خلاصه آنکه برجام اگر سودی برای کشور داشت حسن روحانی در مصاحبه آخر مطوعاتی خود آن را از مقام آفتاب تابان و معجزه و .. تنزل رتبه نمی داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار