معاون سیاسی امنیتی استاندار در گفتگوی اختصاصی با تابناک تبریز؛
کد خبر: ۳۶۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 25 January 2017
دکتر سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی، انسانی خوش برخورد و دغدغه مند برای حل مشکلات مردم علی الخصوص قشر ضعیف جامعه است. ساعتی با ایشان در مورد متن و حاشیه های این مسئولیت گفتگو کردیم.
 
 
سعيد شبسترى خيابانى در گفتگو با تابناک تبریز با اشاره به آغازين روزهاى خدمت خود در دولت تدبير و اميد و در پست معاونت سياسى و امنيتى استاندارى گفت: در اين روزها هر هفته چندين تجمع مختلف كارگرى در مقابل استاندارى برگزار مى شد كه به يكى از دغدغه هاى بنده در معاونت سياسى و امنيتى تبديل شد و با خداوند عهد كردم كه تا جايى كه مى توانم براى رفع اين مشكلات تلاش كنم .

 
اولین دغدغه کاری من حل مشکلات کارگری بود
 
شبستری ادامه داد: در اولين سال استقرار دولت تدبير و اميد، بیش از 50 کارگاه متوسط و بزرگ در اين استان ،دچار بحران شده بودند كه يكى از مهم ترين تبعات آن ،عدم پرداخت حقوق قشر كارگران زحمتكش براى ماه هاى متمادى بود.

وى تصريح كرد: با گذشت حدود سه سال از فعاليت دولت تدبير و اميد،بنده به عنوان معاون سياسى و امنيتى استاندار احساس رضايت نسبی مى كنم چرا كه توانسته ايم تاحدودی بحران را رفع كرده و به چرخه توليد  بازگردانيم.

معاون سياسى و امنيتى استاندار آذربايجان شرقى ابراز كرد:اين موفقيت ،مرهون كار تيمى و تلاش سازمان ها و نهادهايى همچون  صنعت، معدن، تعاون و كار، تامین اجتماعی، انتظامی و امنیتی و دستگاه قضایی مى باشد.

شبسترى از ورود جدى سيستم قضايى استان به حوزه رفع مشكلات مربوط به واحدهاى توليدى و صنعتى مشكل دار خبر داد و اضافه كرد: در سايه همدلى و وحدت بين مديريت دولتى و سيستم قضايى در استان دو واحد بزرگ توليدى و صنعتى تعطيل شده،مجددا آغاز به كار كرده و كارگران به كار خود بازگشته اند.

وى در همين راستا ادامه داد: يكى از كارخانجات مشهور استان در سايه سياست هاى ناصحيح مديران وقت نه تنها تعطيل شد و كارگران،بيكار شدند بلكه ميلياردها تومان نيز به مردم استان بدهكار بود كه با مديريت سيستم قضايى تا امروز بخش زيادى  از مجموع بدهى ها به مردم پرداخت شده است.

وى با بيان اينكه در سال هاى گذشته ،سياست هاى مربوط به اصل ٤٤ قانون اساسى به خوبى اجرا نشد ادامه داد: اكثريت واگذارى هاى انجام شده در دولت سابق بدون توجه به صلاحيت و شايستگى مديران انجام شده بود و به عنوان مثال پس از استقرار دولت تدبير و اميد،مدير شركت ماشين آلات صنعتى تراكتورسازى ،سلب صلاحيت شد و با مديريت جديد توسط اداره ورشكستگى،حمايت دستگاه قضايى و نظارت دستگاه هاى متبوع،مجددا فعاليت خود را آغاز كرد.

فتیله را در ساعت یک نیمه شب مدیریت کردیم

وى در بخش ديگرى از سخنان خود ادامه داد: در حوزه امنیتی  چند اتفاق در استان اتفاق افتاد که می توانست حالت تنش زا داشته باشد .يكى از اين اتفاقات ناگوار ،بحث فيتيله و تلاش عوامل بيگانه براى تبديل اين موضوع اجتماعى به يك موضوع امنيتى بود.

شبسترى ادامه داد: مديريت استان در ارتباط با اين موضوع،؛برخورد منطقى داشت و تمام تلاش خود را براى طرح مطالبه بحق مردم استان آذربايجان شرقى به مسئولان كشورى انجام داد.

وى افزود: در همان شب طراحی کردیم که جوابی قانع کننده داشته باشیم و در ساعت یک نیمه شب با معاون سیاسی وزیر کشور صحبت شد وایشان هم با شخص وزیرو شورای امنیت کشور در ساعت شش صبح جلسه تشکیل دادند و رییس صدا و سیما در ساعت هشت صبح روز بعد عذرخواهی کرده و خواسته مردم را محقق کرد.

وى با بيان اينكه مخفى كارى نكرديم و با مردم روراست بوديم ادامه داد:مردم در اين قضيه بسيار مهم نشان دادند كه به مسئولان خود اعتماد دارند و در مقابل تبليغات عظيم بدخواهان و تجزيه طلبان،كرنشى نشان نمى دهند كه نتيجه آن،توهين تعدادى از انگشت شمارها به مردم بود.


وى در ادامه افزود: قضيه انتشار مطلبى حساس در يكى از روزنامه ها را نيز در كمترين زمان ممكن مديريت كرده و آن را توقيف كرديم و مسئول آن روزنامه از مردم عذرخواهى كرد.

وى با بيان اينكه مردم آذربايجان،مردم فهيمى هستند عنوان كرد: مردم آذربایجام همان مردمانی هستند که لشکر عاشورا دارند و شهید باکری دارند ،شهید یاغچیان دارند و قیام 29 بهمن دارند.همان مردمى هستند كه دوران سخت پيش از انقلاب و جنگ تحميلى را تجربه كرده اند و امروز صدها كيلومتر دور از خاك هاى پاك كشور با تروريست ها و گروهك هاى تكفيرى مى جنگند و جوانان برومندشان را تقديم اسلام و آرمان هاى انقلاب اسلامى مى كنند.

معاون سياسى و امنيتى استاندار آذربايجان شرقى در ادامه سخنان خود از وجود تنش هاى سياسى در بين گروه هاى مختلف سياسى در دولت قبل خبر داد و عنوان كرد: خوشبختانه در سايه مديريت دكتر جبارزاده، آرامش و وحدت در بين گروه هاى مختلف سياسى ايجاد شده و دانشگاه ها نيز از تك صدايى درآمده اند.

شبسترى همچنين در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تمامى احزاب و گروه هاى سياسى بايد آزادانه و درچارچوب قانون ،حق صحبت و بيان ديدگاه هاى خود را داشته باشند گفت:  جايگاه معاونت سیاسی، حزبی و گروهی نیست و جایگاه حقوقی بنده ایجاب می کند که نگاه و سلیقه شخصی خود را منعکس نکرده و باید نگاه سیاسی دولت را منتشر کنم که اعتدال بود و مردم به آن رای دارند.
 
مردم از افراط و تفريط خسته شده اند

مردم از افراط و تفريط خسته شده بودند و دوست داشتند آرامش را برقرار کنند.سعی کردم در این بازه زمانی تعادل را در بین تمامی گروههای سیاسی ایجاد کرده و از دو قطبى شدن جامعه كه همواره يكى از نگرانى هاى رهبر معظم انقلاب اسلامى بوده و است به شدت برخورد كنيم.


معاون سياسى و امنيتى استاندار آذربايجان شرقى با بيان اينكه ،نظام جمهورى اسلامى ايران به مثابه يك كشتى در حال حركت است و نبايد به خاطر تامين منافع سياسى خود،اين كشتى را سوراخ كنيم ابراز كرد: همه فرزندان نظامییم .اگر برخی خطوط از قبيل قانون اساسی، ارزش ها، مقام معظم رهبری را قبول كرده   و در چارچوب قانون حرکت می کنیم پس هه فرزندان نظامیم.

شبسترى گفت :جامعه نيازمند وفاق و همدلى است و احزاب و گروه هاى سياسى بايد نهايت تلاش خود را در اين راستا به كار بگيرند.

وى در همين راستا با بيان اينكه حركت هاى افراطى به كشور ضربه مى زند افزود: متاسفانه در برخى مواقع،برخى ها خواسته يا ناخواسته در داخل كشور براى خود دشمن تراشى مى كنند و دشمن اصلى را از ياد مى برند. اين قبيل افراد به وسيله اى هدف خود را توجيه مى كنند و پازل دشمن را تكميل مى كنند.
 
 
در دهه فجر امسال فاز دو خط یک مترو به میدان ساعت می رسد

وى در بخش ديگرى از سخنان خود از افتتاح يك هزار و ٥٧٣ پروژه استان در دهه فجر سالجارى به ارزش بيش از سه هزار و ٥٦٠ ميليارد تومان خبر داد،

وى با بيان اينكه بخشى از اين افتتاح ها پروژه های ملی ، استانی و بخش زیادی نیز از افتتاح هاى مربوط به بخش های غیردولتی است اظهار كرد: افتتاح ٨٠ پروژه برق رسانى، 70 سايت مخابراتی، آبرسانى به 50 روستا، خط انتقال گاز اهر به ورزقان ، سه پروژه برق رسانی شهری ، توسعه پست برق تبریز، تولید انواع پروفیل شرکت تعاونی یکتا ارس با یک میلیون
دلار هزینه دلاری،بیمارستان میانه، مخزن آب بناب، طرح فاضلاب فاز دو خط یک قطار شهری تبریز،طرح توسعه صنایع پمپیران، افتتاح سه جايگاه سوخت شهری و بین شهری از مهم ترين افتتاح هاى مربوط به دهه فجر انقلاب اسلامى سالجارى در استان است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
من با دکتر شبستری از نزدیک آشنا هستم. ایشان انسانی متواضع و آرام است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :