به گزارش تابناک تبریز، بعد از اینکه ترامپ برنامه کلی خود برای سوریه را مطرح نمود رسانه های ترکیه از شروع اقدامات میدانی این کشور برای ساخت منطقه حائل در نزدیکی مرزهای خود در داخل خاک شوریه خبر می دهند.
کد خبر: ۳۶۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 30 January 2017
به گزارش تابناک تبریز، بعد از اینکه ترامپ برنامه کلی خود برای سوریه را مطرح نمود  رسانه های ترکیه از شروع اقدامات میدانی این کشور برای ساخت منطقه حائل در نزدیکی مرزهای خود در داخل خاک شوریه خبر می دهند.
 
مساله ای که نشان می دهد این کشور به هیچ وجه تمایلی برای خروج از سوریه ندارد.در حالیکه بعد از آغاز عملیات سپر فرات از اگوست سال قبل به این سو ترکیه زیرساخت های مرزی خود را بهبود بخشیده و این مناطق را امنیتی اعلام کرده است.
 
به گزارش سایت عرب نیوز، نومان کورتولموش فرستاده ویژه نخست وزیر ترکیه گفته بود اگر ترکیه الباب را از دست داعش آزاد کند آن را دیگر به هیچ کس پس نخواهد داد.
عملیات سپر فرات تاکنون جان 47 سرباز ترکیه ای را گرفته است.هرچند بیشتر اینها برای تصرف الباب هزینه شده اند اما انکارا شدیدا به دبنال ترمیم مواضع خود در مناطق مرزی مانند جرابلس و والرای هست امری که نشان از یک حضور دایمی ترک ها  در خاک سوریه دارد.
جرابلس شهری است که ترکها حداقل 470 نفر از نیروهای آموزش دیده ارتش آزاد سوریه در قاضی عنتاب ترکیه  را در این شهر مستقر نموده اند.
 
و در کنار اینها ترکیه تلاش می کند تا تیم های امداد و پزشکی و نیز مهندسی و خدماتی را هم دراین شهر ها اعزام و مستقر نماید.و دیگر اینکه از وقتی این شهر توسط ترکیه از داعش پس گرفته شده است بیش از 50هزار نفر از ساکنان ان به خانه های خود برگشته اند.
از سویی دیگر روسیه نیز برای ورود ترکیه به الباب بر علیه داعش دست به حمله هوایی می زند .و بر این اساس ترکیه برا اعزام تانکهای خود به وردی الباب راسخ تر شده است.
 
این نکته را هم باید افزود که ایجاد منطقه پرواز ممنوع از دو جهت به نفع ترکیه خواهد بود. هم مانع پی روی یگان کردهای مدافع خلق خواهد بود و هم مانع رفت و آمد نیروهای داعش به خاک ترکیه خواهد گردید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :