سفر رییس جمهور محترم به استان اذربایجان شرقی
دکتر حسن روحانی صبح امروز در ورزشگاه تختی تبریز در میان استقبال مردم استان اذربایجان شرقی ودر پاسخ به ابراز در خواست مردم مبنی بر حادثه اخیر فوتبال گفت که دستور فوری برای بررسی حق تراکتور را داده ام
کد خبر: ۳۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 20 May 2015


به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه که برای انجام هفدهمین سفر داخلی برای دو روز به استان آذربایجان شرقی آمده است در بدو ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز در جمع خبرنگاران افزود: ما به محضر مردم خوب و دلاور این سرزمین رسیده ایم تا نکات مورد نظر و مطالبات آن ها را بشنویم. 

رییس دولت تدبیر و امید اظهارداشت: همچنین در این سفر برنامه های دولت برای توسعه استان مطرح و اجرای آن ها را به مردم قول می دهیم. 

روحانی با اشاره به برگزاری جلسه فرهیختگان، خانواده های شهدا و علما گفت: از نظرات این عزیزان بهره مند خواهیم شد و در نشست شورای اداری نیز تصمیماتی برای این استان خواهیم گرفت.

اولین سفر دولت یازدهم به استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز در جریان است. حاشیه های این سفر را از نگاه تبریز بیدار بخوانید.

 

* ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به چهارراه ارتش و میدان ساعت

 

* شنیده ها از تاخیر در پرواز رییس جمهور حکایت دارد. احتمالا هواپیمای حامل روحانی حدود ساعت 10 وارد تبریز شود.

 

* حضور چشمگیر دانش آموزان مدارس پسرانه و دخترانه در مراسم استقبال از رییس جمهور

 

* بنابر گزارش شهروندان، اتوبوس های شرکت واحد مسافرین خود را در ایستگاه باغ گلستان پیاده می کنند و این امر موجب اخلال در رفت و آمد شهروندان شده است.

 

* تجمع جمعی از مردم در مقابل استانداری برای تقدیم نامه های خود به رییس جمهور

 

* گروهی از دانش آموزان با شعارهای "تراختور، تراختور" به سمت ورزشگاه تختی می روند.

 

* پخش پوسترهای رییس جمهور و کلاه بنفش توسط خوردوهای هلال احمر در حاشیه مراسم

 

* حضور دانش آموزان مدارس شهید آشتابی، مکتب و قدس در مراسم استقبال از رییس جمهور

 

* مراسم رسمی استقبال از رییس جمهور در محل ورزشگاه تختی شروع شده است. به گزارش خبرنگار ما، در ابتدای این مراسم ترانه ای از حامد زمانی پخش شده و گروههای اجرای موسیقی زنده در مراسم جمعیت را به شور آورده اند.

* هواپیمای رییس جمهور به در فرودگاه تبریز به زمین نشست.

* گزارش خبرنگار تابناک تبریزحاکی از این است که اتوبوس هایی از شهرهای مختلف استان از جمله مرند، میانه، اسکو، اهر و... هم استانی هایمان را به استادیوم رسانده اند.

* تعدادی از حاضرین در ورزشگاه در مقابل شعار "یاشاسین آذربایجان" مجری برنامه، شعار "یاشاسین تراختور" سر می دهند.

* حضور دانش آموزان مدارس شهید مطهری، شهید طالقانی، دهخدا، وحدت و شهید قاضی در مراسم استقبال

* حضور شهرام دبیری، بهروز خاماچی، علی نوای باغبان و جمعی دیگر از اعضای شورای شهر در مراسم

* پرچم بزرگ ایران اسلامی وارد ورزشگاه شد.

* تجمع مردم در میدان ساعت برای استقبال از رییس جمهور

* اتوبوس هایی حامل دانش آموزان از شهرستانهای مراغه، صوفیان، گوگان و بناب خود را به مراسم استقبال از رییس جمهور رساندند.
ساعت 10:55 خیر مقدم گویی آیت الله مجتهد شبستری و درخواست در مورد در باره پیگیری احیای دریاچه ارومیه بود . همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در ورزشگاه تختی تبریز  با طرح موضوع بازی تراکتور سازی تبریز و حواشی بازی با نفت تهران خواستار پیگیری رئیس جمهور در این مورد شد که با تشویق و حمایت مردم مواجه شد. 

روحانی مردم تبریز را قهرمان نامید و با این شعر مباحث خود را آغاز کرد : سلام اولسون شوکتوزه الوزه .

 آذربایجان شرقی سرزمین مردان و زنان نامدار و بزرگ است

روحانی با حضور در جمع مردم تبریز در حالی که قطعاتی از اشعار شهریار را به زبان آذری می خواند افزود : شهریار آن سردار سخن ، پروین اعتصامی ، نظامی گنجوی، شهید بزرگوار قاضی ، شهید آیت الله مدنی و آن همه علما و بزرگان در این استان پرورش یافته اند و هنوز هم در خیابان های تبریز بوی عطر علامه طباطبایی و علامه امینی به مشام می رسد .

 

وی گفت : استان آذربایجان شرقی استان علما ، بزرگان ، مراجع و استان مقام معظم رهبری است و مولانا هم از شوریدگی شمس تبریزی بود که روحش و جانش شعله ور شده بود .

 

رئیس جمهوری استان آذربایجان شرقی را سرزمین عرفان ، شجاعت ، ایستادگی ، ادب ، هنر ، شعر و سرزمین سیاست و تجارت خواند.

 

روحانی افزود : قبل از آنکه به برنامه دولت درباره استان آذربایجان شرقی برسم یکی دو نکته را باید به محضر مردم عزیز و بزرگوار تبریز عرض کنم و من هر وقت به تبریز آمدم با دنیایی از خاطره خوش از این سرزمین برگشتم .

 

رئیس جمهوری ادامه داد : من از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ماه های اولیه سال 58 که اولین سفرم پس از پیروزی انقلاب بود و سفرهای فراوانی که به تبریز داشته ام تا امروز هر روز این مردم بزرگ و غیور را با نشاط تر و سرزنده تر از گذشته دیده ام .

 

وی افزود : خوشحالم که در نخستین روز ماه مبارک شعبان به میان مردم بزرگ و قهرمان تبریز آمده ایم و برای هیئت دولت امروز و فردا جزو افتخارات ماست که میهمان شما میزبانان عظیم هستیم .

 

رئیس جمهوری گفت : ماه بزرگ شعبان ماه پیامبر عظیم الشان اسلام ، ماه آمادگی برای تزکیه و طهارت روح در ماه رمضان ، ماه اعیاد ، ماه حسین بن علی ، ماه قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس ،ماه امام سجاد و ماه مولایمان و ولیّ مان حضرت صاحب الامر ولی عصر امام زمان (عج ) و ماه برکت ، حرکت و عبادت است .

روحانی همچنین در بین تشویق و شور و غوغای مردم سلامی به تراکتور و هواداران آن داد . روحانی گفت : تراکتور متعلق به آذربایجان نیست . تراکتور متعلق به تمام ایران است  . 

 

روحانی در سخنانی به سوابق بزرگ و درخشان مردم آذربایجان در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت : آذربایجان سرزمین ستارخانها و باقرخان ها و ثقه الاسلام ها و باکری هاست . 

 

رئیس جمهور گفت : اینجا سرزمین شیرین سخنان و  شهریاران است . روحانی که توانایی سخن گفتن به زبان آذری را به طور کامل نداشت شعری آذری از شهریار را خواند .

 

وی گفت اینجا استان بزرگان و علامه ها ست . اینجا استان مقام معظم رهبری است . روحانی گفت : من هر موقعی که به آذرباجان آمدم با خاطرات خوشی همراه بود . 

 

روحانی گفت : از اوایل انقلاب بارها به تبریز آمده ام و مردم این سرزمین را هر روز سرزنده تر از قبل می بینم . 

 

وی گفت : همه بدانند در این کشور مردم ما خواهان آرامش ، توسعه و شغل آبرومند برای نسل جوان هستند . مردم خواهان حرکت کشور در یک مسابقه جهانی به سمت توسعه اقتصادی و فرهنگی خواند بود . 

 

روحانی گفت : اظهار نظر در این کشور آزاد است . همه باید یادمان باشد این دولت از 24 خرداد سال 92 با هم هم پیمان شده اند تا وحدت و انسجام ملی آشتی ملی در سراسر ایران روز به روز قوی تر و مستحکم تر شود . 

 

رئیس جمهور گفت : افکار مختلف اشکالی ندارد اما وحدت ملی ما باید حفظ شود ما یک ملت واحدیم ما یک دولت واحد داریم و یک رهبری واحد داریم . ما صدای واحدی در برابر بدخواهان داریم . 

 

همچنین روحانی گفت : در کنار حرکت هناوری هسته ای اشتغال و اقتصاد هم میخواهیم . ما در این کشور جامعه آزاد میخواهیم . ما در این کشور نشاط را میخواهیم . 

 

رئیس جمهور گفت : فکر نمیکنم کسی در پیروزی ملت در مذاکرات نگران باشد . فکر نمیکنم کسی برای خروج از رکود نگران یا ناراحت باشد . ما باید مسیر واحد را طی کنیم . 

 

روحانی گفت : مردم ایران یعنی ولی نعمت این کشور مردم یعنی ملت بزرگی که تمام مسئولین خادم آن هستند . من از شما می پرسم آیا کسی اجازه دارد دست به جیب مردم بکند و زندگی مردم را به هم بپاشاند و بخواهد سخن درشت و بی خاصیت بزند . اگر کسی شعار میدهد از جیب خودش نه از جیب ملت بزند . ما نمیخواهیم شعارزدگی را ایجاد کنیم . 

 


 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار