به نظر می رسد ترامپ رفته رفته با واقعیت های حاکمیتی امریکا آشنا می شود و هرچه این آشنایی بیشتر می گردد او به لاک دفاعی خود در کاخ سفید فروتر می رود.
کد خبر: ۳۷۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 07 February 2017
به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز، از همان روزهای  اول که ترامپ میراث دار دولت اوباما شد چند فرمان اجرائی صادر کرد که مورد تعجب و واکنش جهانی علیه انها شد. شاید مهمترین آنها همین قانون ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به خاک امریکا بود.
فرمان اجرایی که توسط قاضی فدرال سیاتل یعنی جیمز رابرت با تجربه و شجاع  در دفاعی تمام قد از اقتدار قوه قضائیه در امریکا توئیت کرد هیچ کس بالاتر از قانون نیست حتی رییس جمهور.
 
همین جملات سبب شد تا ترامپ ناخواسته وارد یک کارزار غیر قابل انتظار شود. او شکایت به دادستانی کل می برد و دادستانی نیز رای آن قاضی را متنفذ می داند و این شروع پایانی برای ماه عسل شعارهای ترامپ است .
 
مخالفت رییس جمهور مکزیک با فرمان ساخت دیوار ، انتقادهای اروپائی ها از ترامپ ، تظاهرات خیابانی دانشجویان  و اقشار مختلف علیه نژادپرستی آشکار او و دهها فشار رسانه ای علیه وی ظاهرا او را به گوشه رینگ کشانده است.
 
فاکس نیوز اما امروز با توئیت خود بسیاری از مسائل را آشکار کرد.
توئیت بسیار ساده و شفاف بود: من به ناتو قویا احترام می گذارم و از ان حمایت می کنم.
همه این داستان ها روی دیگر دمکراسی امریکایی را به تصویر می کشاند که عبارت است از چارچوب های نانوشته و مورد احترام تمامی ارکان حاکمیتی امریکا. انها به خوبی می دانند که برای ایجاد ساختارهای مطلوب جهانی که بر مبنای آن تفوق امریکایی تثبیت می گردد چقدر برای امریکا هزینه داشته است و از این روی نمی توانند اجازه دهند ترامپ تاجر با شعارهای خود آن را از همه امریکایی ها بگیرد.
به نظر می رسد ترامپ رفته رفته با واقعیت های حاکمیتی امریکا آشنا می شود و هرچه این آشنایی بیشتر می گردد او به لاک دفاعی خود در کاخ سفید فروتر می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :