ایران آهور در گفتگوی تفصیلی با تابناک تبریز
تابناک تبریز در یک سال عمر باقی مانده شورای شهر سراغ اعضای شورای شهر می رود تا از سه سال متن و حاشیه شورای شهر پرده بردارد. این بار خبرنگار تابناک تبریز سراغ خانم ایران آهور نماینده ی شورای شهر تبریز می رود که اتفاقا این خانم نماینده صحبت های شنیدنی زیادی درباره کاندیداتوریش برای نمایندگی مجلس می گوید.این گفتگو تقدیم می شود.
کد خبر: ۳۷۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 09 February 2017
تابناک تبریز در یک سال عمر باقی مانده شورای شهر سراغ اعضای شورای شهر می رود تا از سه سال متن و حاشیه شورای شهر پرده بردارد. این بار خبرنگار تابناک تبریز سراغ خانم ایران آهور نماینده ی شورای شهر تبریز می رود که اتفاقا این خانم نماینده صحبت های شنیدنی زیادی درباره کاندیداتوریش برای نمایندگی مجلس می گوید.این گفتگو تقدیم می شود.

 
 
برای اولین سوال انتخاب مجددد بیری را به عنوان ریاست شورای اسلامی شهر تبریز چگونه ارزیابی می کنید؟

سه سال گذشته شورا، نشان از ضعف مدیریتی شورا است و در سال آخر بستر تغییر فراهم شده بود؛ بنده و تعدادی ازاعضای شورا درصدد شفاف سازی بودیم ولی دیگر اعضا حمایت نکردند؛ متعاقبا دبیری در ریاست دوباره خود تغییر رویه داد و رفتار مناسبی نسبت به قبل ازخودنشان می دهد.

کیفیت عملکرد شورا به تعداد اعضای شورا مربوط نیست،اگرنظارت وجود نداشته باشد موقعی که تعداد اعضا 13نفر باشد مشکلات بیشتری به وجود می آید اما اگر کارها با نظارت انجام شود تعداد هرچه بیشتر باشد هم افزایی شده و نتایج مثبتی دارد.

مسئولینی که حلالیت خواستند
از انتخابات پنجمین دوره مجلس بگویید جایی که اولین بار یک خانم با عکس تمام رخ  از تبریز برای مجلس کاندیدا شده بود؟
 
در دوران تبلیغات سال 74 با اقبال آحاد مردم شریف حوزه ی انتخابیه وخواسته های منطقی آنان مواجه شدم، و این به مذاق برخی مسئولین خوش نیامد و به طرق مختلف در صدد ایجاد مانع برای رسیدن اینجانب به کرسی نمایندگی مردم شدند. مضافا اینکه رقبای انتخاباتی هم، در جهت تخریب بنده، به مسئولین، گزارشات وارونه و غیر واقع ارائه می دادند. و برخی از این مسئولینی که این تخریب ها را پذیرفته بودند و حتی برخی از رقبای آن زمان، بعدها به اشتباه خود پی برده و حلالیت خواستند.
 آن موقع می گفتند من 60 سال دارم! از عکس جوانی خود استفاده کرده ام ! جالب است بدانید که بنده اکنون پس از 21 سال هنوزم 60 ساله نشده ام !!! متولد 1343 هستم


شروط های آنچنانی در تهیه عکس انتخاباتی

اگر خاطرات انتخابات 74رامی نوشتم ازیک جلد کتاب تجاوز می کرد؛
عکس ها و پوستر های انتخاباتی اینجانب در مجلس پنجم توسط کلیه مراجع ذیصلاح تایید شده بود. با این حال در دور دوم انتخابات می گفتند باید با عکس نصف گردی صورت (که فقط بینی و یکی از چشم هایم در عکس نمایان باشد) پوستر بزنم ! و من زیر بار نرفتم، ولی با این همه، مرا مجبور به تغییر عکس خود نمودند و هر عکسی که ارائه کردم، را نپذیرفتند، تا اینکه خود مسئولین برگزاری انتخابات عکاس معرفی نمودند.

عزل ونصب شهرداری را چگونه توصیف می کنید؟
 
متاسفانه مدیران پس از 6 ماه جابه جا می شوند و این بی ثباتی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند اگرشهردار برای هر قسمت  برنامه مشخصی داشته است باید آن برنامه را از مدیرانش طلب کند و باید براساس شاخص های منطقی تغییر و تحول انجام گیرد و نباید  در انتصاب مدیران با رویکرد سلیقه ای و انتخاباتی عمل شود.

گلایه ازشهرتی فر

باتوجه به اینکه تمامی مصوبات به تایید فرمانداری می رسد، علیرغم اینکه سه سال پیش مرکز پژوهش های شورای شهر پیشنهاد شده بود اجازه تصویب داده نمی شد تا اینکه با توجه به سیاست های  اقتصاد مقاومتی و با اجبار و تاکید استانداری این مهم تصویب شد.

حال اینکه نزدیک دو ماه است که از تصویب تشکیل مرکز پژوهش های شورا می گذرد، متاسفانه این مرکز غیرفعال است و اجاره بهای بیهوده داده می شود؟!

تبریز تافته جدابافته

 این رفتار متناقض به این جاختم نشد و در مقطعی، شرطی غیرمنطقی این بار درخصوص رئیس مرکز پژوهش های شورا از جانب شهرتی فر تعیین شد و اعلام شد: برخلاف روال شهرهای دیگر، رئیس پژوهش های شورا ! نمی تواند از اعضای شورا باشد؟!
 
عدم پژوهش ودوباره کاری
طرح هایی که بدون پژوهش اجرامی شود نتیجه مثبتی ندارد وبه دوباره کاری می انجامد، بعنوان مثال: مسیر دوچرخه سواری میدان ساعت تا چهارراه منصور قابل استفاده نیست ؟!!

تاثیر احزاب واقوام رادرانتخابات شورای آینده چگونه می بینید؟

حزب به معنای واقعی وجودندارد و در هرصورت انتخابات نباید یک جانبه و با تعصب خاص و قبیله ای باشد،درشورای شهر قومیت تاثیرمثبت و منفی دارند و نماینده ای که درشورا وجوددارد نماینده کل شهر است و باید مصالح کل شهر را درنظر بگیرد.

برای رسیدن به اهداف تبریز 2018 چه برنامه ها و اقداماتی لازم است؟

سال 2018 یک پتانسیل برای رسیدن به توسعه پایدار است ، 2018در زمینه گردشگری است  وبایدهویت تاریخی،فرهنگی و معماری تبریز نمایش داده شود،آثار ثبت ملی تبریز بیش ازاصفهان است وباید داشته های خود را بابرنامه های مناسبی مانند شبیه سازی اثر معنوی عاشورا و...بزرگ نمایی کنیم.

به نظرتان انتخابات سال آتی شورا شهر چه نتیجه ای خواهد داشت؟

تعهد بدون تخصص معناندارد

فرد متعهد کسی است که اگر تخصص لازم را نداشته باشد وارد میدان نشود ! تعهد با شعار و اقرار ایجاد نمی شود ! وقتی فردی با ادعای تعهد و بدون تخصص مسئولیتی را می پذیرد، نمی توان وی را متعهد نامید ! خانمی که وارد مجلس وشورا می شود علاوه برمسائل زنان جامعه و یا شهر باید موضوعات کلی رانیز فراموش نکند.

درخصوص تعرفه عوارض محلی توضیح دهید؟

تعرفه عوارض محلی سالانه باتغییرات جزئی اعمال می شود، درموضوع پیشنهاد شهرداری، در مناطق تجاری که برای استفاده از محوطه غذاخوری (فود کورت) عوارض گرفته شود صحیح نیست، زیرا یک محیط عمومی برای استفاده مردم است ونارضایتی مردم رابه دنبال دارد.

عابرین پیاده؛ عامل  50 درصد مشکلات ترافیکی

عبور از چراغ قرمز برای عابرین پیاده جریمه دارد و باید پس از فراهم کردن زیرساخت ها و شرایط، این مهم مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات ترافیکی حل شود.
بیش از3/5سال است می گویم طرح  جامع عبور و مرور عابرین پیاده تهیه،  بسترسازی و اجرا شود، زیرا که نیمی از مشکلات  ترافیکی شهر ما از عابرین پیاده است بطوریکه از هر کجا که دلمان می خواهد از وسط خیابان عبور می کنیم . مطمئنم این طرح پس از 20 سال درکشور اجرایی می شود، پس چه بهتر، در زمان حال انجام شود و اولینی دیگر برای شهر تبریز باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :