کد خبر: ۳۷۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 14 February 2017
فرماندار تبریز در خصوص آلودگی هوا و نیز درخواست برخی افراد  حقیقی و حقوقی نسبت به صدور مجوز استفاده ی نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت به جای گاز، از اعمال فشار قوی  به فرمانداری خبر داد.
وی در خصوص دلیل اعمال فشار برای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز گفت: به ما اعلام شده از آنجاکه با فرا رسیدن زمستان، نیروگاه برق تبریز با افت فشار گاز مواجه می شود، لازم است به منظور جلوگیری از قطع برق در آذربایجان، سوخت مازوت وارد مدار شود.
به نظر می رسد مخاطب سخنان شهرتی فر وزارت نیرو باشد  چراکه وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهکار ارائه شده از سوی فرمانداری تبریز به مسئولات وزارت نیرو اظهار می کند :
اگر بهانه ی آقایان، افت فشار گاز است بهتر است نیروگاه های دیگر که توانایی استفاده از گازوئیل را دارند از مدار خارج شده و گاز آنها به نیروگاه تبریز اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه شخص آقای استاندار هم پشتیبان نظر فرمانداری است ادامه داد: از یک هفته ی گذشته هر روز چندین نفر با تماس تلفنی و حضوری نسبت به صدور مجوز سوخت مازوت به ما فشار می آورند اما تسلیم این درخواست نخواهیم شد.
شهرتی فر اظهار داشت: در این صورت، ضمن اینکه استفاده از گازوئیل برای شهرهای دیگر بحران زا نخواهد بود، کلانشهر تبریز نیز بیش از این با بحران آلایندگی آب و هوا دست به گریبان نمی شود.
فرماندار تبریز همچنین تاکید کرد: لازم است مسئولان امر برای اصلاح فناوری نیروگاه تبریز از سوخت مازوت به گازوئیل پیش بینی های لازم را انجام دهند تا دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم.
هرچند تلویحا می توان استنباط نمود که طرف حساب سخنان شهرتی فر که مسئولیت خطیر اعلام تعطیلی مدارس را در روزهای سخت آلودگی هوا بر عهده داشت ، وزارت نیروست اما معلوم نیست چرا فرصت حضور تشریفاتی چیت چیان در 22 بهمن تبریز، بطور بهینه از سوی استانداری مورد بهره برداری قرار نگرفت تا مشکل آلایندگی نیروگاه های اطراف تبریز مرتفع گردد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار