پس از روی کار امدن دونالد ترامپ بعنوان ریس جمهور آمریکا و اظهار تمایل وی برای همکاری با ترکیه برای حل بحرانهای منطقه بخصوص سوریه و منزوی کردن ایران، ریس جمهور ترکیه که سودای احیای دوباره امپراطوری عثمانی را در سر دارد بار دیگر دست بکار شده است تا پول و منابع عربستان سعودی را برای مقابله با ایران بدست آورد.
کد خبر: ۳۷۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 14 February 2017
پس از روی کار امدن دونالد ترامپ بعنوان ریس جمهور آمریکا و اظهار تمایل وی برای همکاری با ترکیه برای حل بحرانهای منطقه بخصوص سوریه و منزوی کردن ایران، ریس جمهور ترکیه که سودای احیای دوباره امپراطوری عثمانی را در سر دارد بار دیگر دست بکار شده است تا پول و منابع عربستان سعودی را برای مقابله با ایران بدست آورد. دیدار اردوغان از کشورهای حاشیه خلیج فارس بلافاصله بعد از دیدار رئیس سازمان سیا از ترکیه این گمان را بوجود می اورد که ترکیه مسول نقشه جدید آمریکا در منطقه شده است البته با کمک دلارهای نفتی ال سعود.
 
بعد از اختلافهای ترکیه با عربستان در مورد برکناری مرسی در مصر و بعد از کودتای  نظامیان در ترکیه که بعضی از کشورهای عربی متهم به حمایت از آن شدند، سفر اخیر اردوغان به کشورهای عربی نشانگر بازسازی دوباره روابط با این کشورها بخصوص عربستان سعودی است.
همزمان با این سفر نیروهای ارتش آزد سوریه با پشتیبانی کامل نیروی زمینی ترکیه در حال پیشروی به سوی شهر الباب در سوریه هستند، همین موضوع سبب شده است همزمان با سفر اردوغان، ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد ارتشبد خلوصی آکار فرمانده ستاد کل ارتش کشور جهت انجام دیدارهای رسمی فردا برای سفری سه روزه به کشورهای خلیج فارس٬ بحرین٬ عربستان سعودی و قطر، خواهد رفت آکار در این سفر همراه با اردوغان برای مذاکرات پیرامون مسائل همکاری های نظامی و تبادل نظر در مذاکرات منطقه ای حضور خواهد یافت. به نظر میرسد اردوغان ماموریت جدید خود برای تشکیل و تقویت محور ضد ایرانی را در منطقه  با چراغ سبز آمریکا شروع کرده است که اولین محور این ماموریت بدلیل درگیر بودن خود اردوغان میتواند موضوع سوریه باشد.
 
اردوغان همچنین در بحرین بر اتحاد دنیای اسلام تاکید کرده و نظام سوریه را مسول کشتار مردم سوریه عنوان کرده بدون اینکه از حمایتهای خود از تروریستها موجود در سوریه اشاره کند. با وجود اشغال شمال سوریه توسط ترکیه و دخالتهای مکرر ترکیه در امور کشور عراق و ایجاد اختلافات مذهبی در جهان اسلام، ادعای اتحاد دنیای اسلام از طرف ترکیه ادعایی مضحک به نظر میرسد..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :