احمد توکلی نماینده پیشین مردم تهران در مجالس اول، هفتم، هشتم و نهم که به صراحت لهجه معروف است در نامه ای خطاب به وزرای اطلاعات و رفاه و هم چنین رییس کل بانک مرکزی و حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در خصوص پدیده رانت خواری و عواقب زشت و نامناسب آن به این 4 مقام مالی و قضائی و امنتی هشدار داده است.
کد خبر: ۳۷۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 16 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، احمد توکلی نماینده پیشین مردم  تهران در مجالس اول، هفتم، هشتم و نهم که به صراحت لهجه معروف است در نامه ای خطاب به وزرای اطلاعات و رفاه و هم چنین رییس کل  بانک مرکزی و حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در خصوص پدیده رانت خواری و عواقب زشت و نامناسب آن به این 4 مقام مالی و قضائی  و امنتی هشدار داده است.
زیبایی این نامه به صراحت آن است و برکنار بودن نگارنده از هرنوع پست و مقامی بر شفافیت و اهمیت آن می افزاید.
 
شاید مهمترین قسمت این نامه در جائی باشد که می نویسد
مردم می‌پرسند اگر یک جوان تحصیل کرده بیکار زیر راه پله ساختمانی کلیدسازی کند اداره اماکن به سراغ وی می‌رود، دستفروش مستأصلی که به دنبال یک لقمه نان حلال می‌گردد، شهرداری بساطش را جمع می‌کند، آن هم چه جمع‌کردنی! و... در همین حین یک موسسه مالی اعتباری مانند میزان خود را وابسته به قوه قضاییه معرفی می‌کند و کسی کاری با او ندارد و از منابع مردم به خودشان و اطرافیانشان و برخی صاحب نفوذان اعتبار می‌دهد. یا ثامن‌الحجج که یک تعاونی اعتباری با معدودی عضو و 6 میلیون تومان سرمایه در شهر سبزوار است ظرف چند سال به یک بانک تمام عیار با 550 شعبه در سراسر کشور تبدیل می‌شود و از عبارت تحت نظر بانک مرکزی نیز استفاده می‌کند بی‌آنکه با اعتراض مؤثری روبرو شود. شرکت‌های پدیده و پردیسبان نیز مرتباً مانند بقیه در اغوای مردم از صداوسیما بهره‌مند بودند. تمام این حیله‌ها در محضر چشم و گوش و هوش مسئولان کشور در سه قوه و نیروهای امنیتی و انتظامی صورت می‌گرفت. متأسفانه تا سرمایه مردم در مخاطره جدی قرار نگرفت صدای کسی در نیامد.
در این نامه که با امضای موسسه دیده بان شفافیت و عدالت به این 4 مقام ارسال شده است ، انتقادات تندی نسبت به عدم اجرای مصوبه های شورای عالی امنیت ملی در برخی از دستگاه های اجرائی بخصوص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :