رقم واقعی تسهیلات برای تولید کنندگان استان
کارگروه رفع موانع تولید نام مجمعی اداری است که بر اساس ابلاغ معاون اول رییس جمهور بنا بود در تمامی استان ها با ریات استاندار و دبیری شخص رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تشکیل گردد تا مسائل و مشکلات تولید کنندگان در این بستر بررسی و برای گره گشایی موردی از آنها اقدام گردد.
کد خبر: ۳۷۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 17 February 2017
کارگروه رفع موانع تولید نام مجمعی اداری است که بر اساس ابلاغ معاون اول رییس جمهور بنا بود در تمامی استان ها با ریات استاندار و دبیری  شخص رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تشکیل گردد تا مسائل و مشکلات تولید کنندگان در این بستر  بررسی  و برای گره گشایی موردی از آنها اقدام گردد.
 
هرچند نخستین تخلف در این کارگروه در مورد دبیری آن اتفاق افتاد و به جای رییس سازمان یکی از کارشناسان آن سازمان این سمت را برعهده گرفت اما حسب آماری که استاندارد و معاون امور اقتصادی او در محافل مختلف رسانه ای کردند حاکی از آن بود که بالای 340میلیارد تومان برای تولید کنندگان استان تسهیلات اعطا شده است.
 
این در حالی است که امروز مدیر امور شعب بانک ملی در آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص واحدهای معرفی شده از کارگروه تسهیل رفع موانع تولید استان به رسانه های دولتی اعلام کرد : تا 12 بهمن ماه جاری 188 واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند 920 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
 
این  درواقع آمار بدون روتوشی است که باید با احتساب آن در مورد کارکرد این کارگروه قضاوت نماییم. هر چند نکته مهمتری نیز در این زمینه بایستی تذکر داده شود و آنهم این که مبلغ کل تسهیلات در نر گرفته شده 13 هزار میلیارد تومان برای کل کشور است که با احتساب نقش بالای 6 درصدی استان در تولیدات کل کشور می طلبید سهم استان از این تسهیلات بالای 780میلیارد تومان نیز باشد.
 
اما آنچه نواداد به تلخی آنرا علت عدم استقبال از این نوع وام ها دانست ، یعنی نرخ بسیار بالای این تسهیلات ، مانع از آن شد که این اقدام برای رفع گره های تولیدی و متعاقب ان گره های معیشتی مردم کار در خوری انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :